سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفکر بسیجی

دیدار رهبر با دانشجویان بسیجی

 

                                        

رهبر انقلاب در جمع صمیمی دانشجویان:

دولت کنونی انصافا خدمتگزار , پرکار , با ارزش , صد در صد مورد اعتماد است    

     همراه با حاشیه ای کوتاه 

کلیپ دیدار دانشجویی    

                                                                           

 حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب عصر روز سه شنبه در دیدار صدها نفر از دانش آموزان نخبه برترین های کنکور و فعالان تشکلهای سیاسی با تمجید از انگیزه جوانان دانشجو برای طرح دیدگاه های و خواسته های مختلف خود در این دیدار افزود:همیشه گفته ام باید از روزی بترسیم که جوان و دانشجوی ما انگیزه ای برای طرح مسئله و سوال نداشته باشد که به یاری پروردگار امروز اینچنین نیست

رهبر معظم انقلاب  در خطاب به دانشجویان و جوانان افزود:بدانید که مطالبات و پیگیری های شما ثمر بخش و سود مند خواهد بود همچنان که اگر جوانان مومن و مسئولیت شناس دانشگاهی در سالهای گذشته را در جامعه بلند نمی کردند مسیر حوادث و جهت گیری های انتخاباتی  مردم به روی کار آمدن دولتی عدالتجو و حاکمیت گفتمان عدالت طلبی در جامعه منجر نمی شد ایشان تحقق آرمانهای بزرگ را محتاج پیگیری امید وارانه و استمرار عمل دانست و افزود وفادار ماندن دانشجویان به مطالبات و آروانها حتی پس از دوران دانشجوئی و ساماندهی صحیح فعالیت ها و محیط های دانسگاهی در استمرار فضای مطالبات و تحقق آنها کاملا موثر خواهد بود.  همچنین ایشان نخبه پروری سیاسی را یکی از راه های استمرار  فضای مطالبه در دانشگاه ها بر شمردند و افزودند : رسانه ها باید به طور جدی به معرفی نخبگان علمی و اجتماعی و سیاسی بپردازند اما تشکلهای دانشجویی نیز باید با پرورش نخبه های سیاسی فضای مباحثه و استدلال را گسترش دهند.

رهبر معظم انقلاب انتقاد و مطالبه از همه ی مسئولان را امری طبیعی دانستند و افزودند البته نباید با مسئولان معارضه و دشمنی کرد این حرف به معنای انتقاد نکردن و مطالبه نکردن از مسئولان مختلف از جمله رهبری نیست چرا که می توان در عین صفا و دوستی انتقاد هم کرد.

ایشان در پاسخ به سوالی درباره تعیین حدود ضد ولایت فقیه فرمود:ضدیت یعنی دشمنی کردن اما اگر کسی معتقد به مسئله ای نبود ضد آن نیست.

حضرت آیت الله خامنه ای حمایت از دولت را به عنوان تعیین همه ی کارهای آن ندانست و افزود : دولت کنونی انصافا خدمتگزار , پرکار , با ارزش , صد در صد مورد اعتماد است اما این مسئله به معنای اطلاع رهبری از جزییات همه فعالیت های دولت و تایید آنها نمی باشد و حمایت از دولت به معنای مخالفت با انتقاد از آن نیست.

رهبر انقلاب در پایان سخنانشان تاکید کردند : سنت آفرینش الهی بر پیروزی حق استوار است و هر جا ایمان و مجاهدت باشد پیشرفت و پیروزی هم خواهد بود و به همین دلیل ما به آینده دانشگاه ها کاملا  امیدواریم.

در ابتدای این جلسه تعدادی از دانشجویان سوالهای خود را مطرح کردند و در انتهای این جلسه نماز جماعت به امامت خود آقا  اقامه و پس از آن سر سفره پر برکت ایشان به افطار پریاختند.

در حاشیه این دیدار

بعد از اینکه مجری برنامه از رهبر خواست تا سخنان خودشان را آغاز کنند ایشان پرسیدند کسی مانده تا حرفش را نزده باشد همه حاضران دستشان را بالا بردند آقا بلا فاصله ادامه داد البته به جز آقایانی که از وسط سالن بلند می شوندافرادی که قرار بود صحبت کنند را می گویم.

 

یکی از دانشجویان بسیج دانشجویی بعد از صحبت هایش قصد داشت  برای عرض ارادت روی سکو برود که محافظان جلوی وی را گرفتند و از او خواستند که برگردد اما آقا دانشجوی بسیجی را صدا کردند و در آغوش گرفتند.

 

سه نفر از دانشجویان خارجی دانشگاه تهران که برای نخستین بار به حسینیه امام خمینی ره آمده بودند با دیدن سادگی فضای حسینیه به شدت متعجب شده بودند و می گفتند خیلی چیزها شنیده بودیم در مورد رهبر انقلاب اسلامی  اما حضور در اینجا و دیدن این شرایط حس دیگری به آدم میدهد.

 

ازدحام و ابراز احساسات دانشجویان به حدی بود که محافظان به سختی از پس کنترل دانشجویان بر می آمدند و آقا برای اقامه نماز و صرف افطار و خروج از سالن هر جا که می رفتند دانشجویان برای عرض ارادت به آن طرف حجوم  می آوردند.

 

هنگام صرف افطار آقا یک دانشجوی سمج که به حرف محافظان گوش نمی کرد و کنار میز آقا ایستاده بود مگر روزه نبودی که افطار نمی کنی آن دانشجو گفت گشنمه آقا اما چه کنم از دیدن شما سیر نمی شوم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 
تگ ها :     Bookmark and Share

مهدیار دات بسیجی

مهدیار دات بسیجی