سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفکر بسیجی

16 آذر سبز بود سبز علوی اعتراضات دانشجویی و تو دهنی مردم به سبزه

16 آذر و تو دهنی دانشجویان کشور به جنبش سبزی

دانشگاه تهران محل حضور تمام سبز ها
لیدر اصلی سبز ها در دانشگاه تهران با لباس زنانه بازداشت شد

اینم 16 آذر که میگفتن خیلی خفنه ... خودشون گفته بودن مراسمشون ساعت 5 بعد از ظهر شروع میشه ... ولی فک نکنم کسی باور کرد این حرفشونو حتی خودشون ... از 7 صبح برنامشون شروع شد ... سبزها اول تو داشگاه خودشون بودن همه ... بعد طرفای ظهر همه اومدن داشگاه تهران و خیابون انقلاب ... یعنی عملا ساعت 4 به بعد همه سبز ها تو خیابون انقلاب بودن ... 16 آذر روز دانشجو و تجمع دانشگاه تهران از صبح هم ی سری سبزا بیرون داشنگا بودن ی سری سبزا داخل دانشگاه... امروز کار دست ناجا بود ... کساییم که اونجا بودن فک کنم فهمیده باشن بسیج حضور نداشت ... همش ناجا بود ... حتی بسیج به هم نیرو هاش دستور داد هم برگردن .... چون همه هم لباس شخصی بود بودن بسیجیا ناجا گاهی اشتباهی میزد به بسیجیا .... ما هم اعتراضی نمیکردیم حق میدادیم ... وقتی آتشی به پا بشه تر و خشک با هم میسوزن.... خلاص به نظرم شاید ناجا یک کم غیر رئوفانه عمل کرد ... ولی قاطعانه بود ... برخورد ویژه نیرو های انتظامی با معترضین بوده .... کسایی ک چند ماه آرامش و امنیت و کسب و کار مردمو مختل کردن بدتر از اینا باید باهاشون برخورد بشه ... ولی در کل دم ناجا گرم قضیه رو خوب جمع کرد ... دم دانشجو هام گرم تو دانشگاه ترکوندن با جمعیت 10 هزار نفریشون ..
از ساعت 7 صبح هی تو خیابون انقلاب دسته های 10 تا 50 نفری تشکیل میدادن دو تا شعار میدادن ناجا دو تا گاز دیداد همشون در میرفتن ... ولی بازم میگم کار دست ناجا بود دست بسیج نبود ... تو دانشگاه هم به پرچمای سبز داشتن دانشجو ها روش نوشته بود لبیک یا خامنه ای ... رو سردر دانشگاه هم یا پارچه سبز بزرگ زده بود روش نوشته بودن لبیک یا خامنه ای ... بزرگ ... کار قشنگی بود .. تو دانشگاه هم خیلی نبودن .. اکثریت مطلق با دانشجو های پیرو خط امام و رهبری بود سبز های اموی و حامی آمریکا در اقلیت مطلق بودن در همه جا ... شنیده ها از دانشگاه های دیگ هم خبرای خوبی نیست و هست ... درب دانشگا هنر رو با شعار یا حسین میر حسین شکوندن و وارد دانشکده شدن ... چند نفرم صبح تو دانشگاه علم و صنعت بودن و بعد که دیدن کم هستن ضایع بازی میشه به خیابان انقلاب پیوستن ... امیر کبیرم یک کم خرابکاری بود هنو منبع موثق خبراشو تایید نکرده برام ... تایید کنه میکم .... برخی اخبار امروز رو مینویسم ..... تو علم وصنعت و شریف و امیر کبیرم مثل دانشگاه تهران راهپیمایی و تجمع دانشجویان دانشگاه تهران البته با نسبت کمتر بودن ... جالبه تو این دانشگا هها سبزا همون اول صبح رفتن ولی دانشجویان ولایی تا ظهر بودن ...
برخی اخبار از گوش و کنار ....
*حضور بیش از 3 هزار دانشجو در صحن دانشگاه تهران در حالی که عکس های زیادی از برخی مقام های رسمی ایران مانند رهبر انقلاب و امام خمینی(ره) در دست داشتند، باعث شد رسانه های فوق به همراه چند سایت داخلی برای جبران این مسئله به حضور نیروهای انتظامی در اطراف خیابان های منتهی به دانشگاه ها بپردازند....
*
حضور پراکنده حامیان مهندس موسوی در دانشگاه تهران موجب عصبانیت برخی اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران شده بود، یک شاهد عینی از دعوای لفظی چند عضو اصلی این تشکل بر سر بی نظمی نیرو هایش خبر می دهد.
*
طبق اعلام قبلی برخی رسانه های امریکایی باید در خیابان های اطراف دانشگاه تهران از حضور نیرو های حامی مهندس موسوی شلوغ می بود ولی بی بی سی فارسی هم از حضور چشم گیر نیروهای پلیس نشان می داد که سبزهای اموی آنجا نبودند.16 آذر و تو دهنی دانشجویان به سبز ها
*
در خیابان فخر رازی و 12 فروردین شیشه کلیه ماشینهایی که در کنار خیابان پارک بودند توسط اراذل و اوباش شکسته شد.
*
در خیابان ابوریحان تعدادی از افراد که به شکستن شیشه های مغازه و خودروها مبادرت می کردند توسط نیروی انتظامی بازداشت شدند.
*
در خیابان کارگر برخی افراد نارنجک دست ساز به سوی پلیس پرتاب می کردند نیروی انتظامی نیز در مواردی اقدام به پرتاب گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضین کرد.
*
پس از حضور دانشجویان ولایی در مسجد دانشگاه عده‌ای از حامیان موسوی در چهارراه دانشگاه تهران بین مسجد و درب 16 آذر تجمعی را تشکیل داده و شعارهایی را به نفع موسوی سر می‌دادند و در این بین تعداد دیگری از دانشجویان ولایی که عازم مسجد بودند، با عبور از مقابل آنها شعار "موسوی دروغگو تاریخ تولدت کو "، "مرگ بر مزدور ماهواره‌ای " و "مرگ بر منافق " سر دادند.
*
حامیان موسوی سپس با استفاده از خلأ حضور دانشجویان ولایی که در مسجد دانشگاه در حال اقامه نماز بودند، در مقابل درب دانشکده فنی حاضر شده و شعارهای "موسوی زنده باد، کروبی پاینده باد "، و ... را سر دادند. اما پس از اقامه نماز دانشجویان این افراد در حالی که شعارهای "انگلیس حیا کن، کروبی را رها کن "، "سبز هرز بی‌ریشه، مخالف اندیشه "، "مرگ بر مزدور آمریکایی " به سمت درب دانشکده فنی حرکت کردند و پس از رسیدن مقابل درب دانشکده فنی به علت تعداد زدیاد خود توانستند حامیان موسوی را با ایجاد یک نیم‌دایره در محاصره قرار دهند.
*
این دانشجویان پس از کنار زدن حامیان موسوی از مقابل درب دانشکده فنی شعارهای "با یا حسین اول دانشگاه را گرفتیم " سرمی‌دادند.
*
در این میان برخی حامیان موسوی نیز به سمت درگیری و اهانت به دانشجویان ولایی رفتند که با شعارهای "توپ تانک اهانت دیگر اثر ندارد " و ... روبرو شدند.
*
پس از قدرت‌نمایی و حضور دانشجویان ولایی در مقابل دانشکده فنی، حامیان موسوی که با شعارهای "مرگ بر منافق " و "مزدور آمریکایی از شهدا حیا کن " از مقابل درب دانشکده فنی بدرقه می‌شدند، با خواندن سرودی علیه محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور به سمت سردر دانشگاه حرکت کردند و در راه شعارهایی را علیه نهادهای انقلابی مانند بسیج سر دادند.
*
ین دانشجویان ولایی در واکنش به استفاده فراوان حامیان موسوی از نقاب‌های سفید و سبز، شعارهای "نقاب‌دار! دانشجویی یا اشرار " و همچنین در واکنش به هو کردن‌های حامیان موسوی شعار "آزادی اندیشه با هو کردن نمی‌شه " سر می‌دادند.
*
در این بین حامیان موسوی نیز به سمت درب قدس حرکت کرده و آنجا با نشستن روی زمین شعارهایی علیه دولت و رئیس‌جمهور سر دادند.
*
ما دانشجویان ولایی پس از اطلاع از حضور حامیان موسوی در مقابل دانشکده فنی مجددا به سمت این مکان حرکت کردند تا بار دیگر این محل را از آن خود کنند که در پی آن و پس از حضور گسترده دانشجویان ولایی در مقابل دانشکده فنی، حامیان موسوی بطری‌های آب و همچنین سنگ به سمت آنها پرتاب کردند.
*
حدود 20 دقیقه شعارهای دو طرف علیه یکدیگر جریان داشت تا اینکه دانشجویان ولایی که این بار تعدادشان به حدود 10.000 نفر می‌رسید مجددا به سمت حامیان موسوی که تعدادشان حدود هزار نفر بود حرکت کرده و در مدت زمانی کمتر از یک دقیقه با فریادهای الله اکبر توانستند بار دیگر این مکان را از آن خود کنند. اما حامیان موسوی که تعدادی از آنها در درون دانشکده حضور داشتند پس از حضور دانشجویان ولایی در مقابل دانشکده شیشه‌های این دانشکده را شکستند تا خرده‌شیشه‌ها بر روی سر دانشجویان حاضر در این محل بریزد که همین امر موجب شد 5 نفر از دانشجویان حاضر در محل به طور سطحی مجروح شوند.16 آذر و تو دهنی دانشجویان به سبز ها
*پس از حضور در مقابل دانشکده علوم حامیان موسوی مجددا به سمت دانشجویان کلوخ و سنگ پرتاب می‌کردند که همچنان بدون واکنش متقابل از سوی دانشجویان ولایی روبرو شد.
*
حامیان موسوی که پس از حضور دانشجویان ولایی در مقابل دانشکده فنی دوان دوان به سمت ضلع شمالی دانشگاه حرکت می‌کردند، پس از حضور در مقابل دانشکده داروسازی و با بالارفتن از پله‌های مقابل این دانشکده، شعار بسیار زشت، توهین‌آمیز و تحریک‌کننده‌ای را سر دادند که موجب شد دانشجویان حاضر در مقابل دانشکده فنی به سمت آنها یورش ببرند. هر چند حامیان موسوی با مشاهده حرکت گسترده دانشجویان ولایی به سمت خود، پا به فرار گذاشتند اما لیدرهای دانشجویان ولایی تجمع‌کننده نیز با تکرار این نکته که حامیان موسوی چنین شعارهای زشتی را سر می‌دهند تا درگیری رخ دهد، مجددا دانشجویان را به آرامش فرا خواندند. با این حال چیزی شبیه به تعقیب و گریز از سوی این دو گروه در جریان بود تا اینکه حامیان موسوی با فرار از میان دانشکده پزشکی و دور زدن این محل به سمت دانشکده علوم دانشگاه تهران حرکت کرد.
*
کمی آن طرف تر در دانشکده حقوق و علوم سیاسی نیز از طرف بسیج دانشجویی سی دی هایی با عنوان رفتار متفاوت دو رییس جمهور در برابر افراطی گری های دفتر تحکیم وحدت (انجمن اسلامی دانشجویان) توزیع می شود که به تفاوت نوع برخورد محمود احمدی نژاد و محمد خاتمی در مقابل اعتراض دانشجویان اشاره می کند.

لینک های جالب :
عکس 16 آذر سبز در دانشگاه اهواز (+)
گزارش 16 آذر 88 در دانشگاه های ایران (+)
تعداد سبز ها در دانشگاه تهران و حواشی اون (+)
گزارش کامل از دانشگاه تهران «سبز هایی که فحش میدادند و فرار میکردند»(+)
لیدر اصلی اغتشاشات امروز دانشگاه تهران با لباس زنانه بازداشت شد (+)
با شعار یا حسین میر حسین درب دانشگاه هنر را شکستند(+)
عکس های دانشگاه تهران(+)

ویدئو: تجمع دانشجویان در دانشگاه تهران (+)

16 آذر و تو دهنی دانشجویان به سبز ها 16 آذر و تو دهنی دانشجویان به سبز ها 16 آذر روز دانشجو و تجمع دانشگاه تهران 16 آذر و تو دهنی دانشجویان به سبز ها 16 آذر و تو دهنی دانشجویان به سبز ها 16 آذر و تو دهنی دانشجویان به سبز ها 16 آذر روز دانشجو و تجمع دانشگاه تهران 16 آذر روز دانشجو و تجمع دانشگاه تهران  

اغتشاش در 16 آذر توسط معترضین سبز اغتشاش در 16 آذر توسط معترضین سبز اغتشاش در 16 آذر توسط معترضین سبز اغتشاش در 16 آذر توسط معترضین سبز اغتشاش در 16 آذر توسط معترضین سبز اغتشاش در 16 آذر توسط معترضین سبز




 
تگ ها :     Bookmark and Share

مهدیار دات بسیجی

مهدیار دات بسیجی