سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفکر بسیجی

مستند قطب نما »قسمت هشتم»فرمانده جنگ نرم و امید به نسل جوان + صو

مستند قطب نما » قسمت هشتم » 8 شهریور
معرفی فرماندهان جنگ نرم و شیوه اداره

امید به آینده و لزوم ایجاد نشاط و امید در جوانان

دیدار با اساتید دانشگاه های کشور بوده و اکثرا مسائل علمی کشور لزوم پیگیری کار علمی دانشگاه در سال تحصیلی جدید مورد بحث و خطاب بود خود رهبرم اشاره میکنند تو سخنرانیشون که کمتر بحث سیاسی میکنم ... فیلم (+ ) عکس(+ ) صوت (+ ) متن (+ ) کامل این دیدار رو میتونید از لینکای بالا بگیرید ...


مستند بصر و صبر قسمت هشتم دیدار با استادان دانشگاه امید در جوانان و فرماندهی جنگ نرم آقا از دیدار با دانشجویان میگن و اینکه تو اون دیدار دانشجویان رو افسران جوان جبهه مقابله با جنگ نرم معرفی کردند و وظیفشون رو بهشون گوش زد کردند ... رهبر به تبیین معنی و مفهوم افسر میپردازن که اینکه جدا از فرمانبری از رده ما فوقشون خودش هم به نوعی فرماندس برای خودش ... میشینه صحنه رو میبینه محوطه جنگ زو میبینه مثلا در جنگ سخت زمین عملیات یا در جنگ نرم اون موضوعی که دشمن داره الان بهش حمله میکنه مثلا ولایت فقیه میره زیر و روی اون منطقه عملیاتی رو در میاره پستی بلندی همه چیشو در میاره خیلی با قدرت با بصیرت در مقابل تهاجم نرم دشمن تدافع نرم میکنه .. تدافع نرم هم منظور این نیست که ما منتظر باشیم امروز دشمن به ولایت فقیه حمله کرد ما دفاع کنیم فردا به امام زمان عج ، ما دفاع کنیم .. مشکل جنگ نرم ما همینه ... مشکل ما اینه فرماندهان جنگ سخت ما شدن فرماندهان جنگ نرم ما و دارن به همون شیوه جنگ سخت اداره میکنند جنگ نرمو که این صد در صد شکسته ... تو جنگ نرم حالت تدافعی یا همون تک و پاتکی تعریف نمیشه ... دانشجوی افسر جنگ نرم باید یه سیستمی از قبل چیده باشه با بصیرتی که از مختصات موضوعی دشمن و حمله دشمن پیدا کرده باید سیستمی چیده باشه شبکه ای درست کرده باشه دشمن تا ضربه زد خودش ضربه بخوره از ارتعاش ضربه خودش ... یعنی ما سیستم رو بچینیم جون بکنیم بصیرت پیدا کنیم تا حدی سیستم و شبکه ای درست کنیم دشمن حمله که کرد سیستم رو جلوش بذاریم خودش ضربه بخوره از حملش .. مصداق اینو میتونید تو سیستم هایی که بچه حزب اللهی ها تو شبکه هایی مثل فیس بوک توییتر یا کلوپ ها و روم ها مسنجری یا فروم ها ببینید .. افسر جنگ نرم یعنی همین .. هدف رو بهش بگی شیوه مقابله رو خودش باید در بیاره ... اگه اینو از همون روز اول اجرایی میکردیم جنگ نرمی شروع نمیشد یا اگه شروع میشد دو سه روزه تموم بود ... نه اینکه 8 ماه طول بکشه اخرم خود رهبر به تنهایی با حمایت چهار تا بچه بسیجی و حزب اللهی جنگ نرمو به پیروزی بکشونه ...
»» در چند روز پیش هم که جوانهاى دانشجو اینجا بودند ... به آنها گفتم که ما با جنگ نرم، با مبارزه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى نرم از سوى دشمن مواجهیم، که البته خود جوانها هم همین را هى گفتند... آنى که من اضافه کردم این بود که گفتم: در این جنگ نرم، شما جوانهاى دانشجو، افسران جوان این جبهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌اید.
»» نگفتیم سربازان، چون سرباز فقط منتظر است که به او بگویند پیش، برود جلو؛ عقب بیا، بیاید عقب. یعنى سرباز هیچگونه از خودش تصمیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرى و اراده ندارد و باید هر چه فرمانده میگوید، عمل کند. نگفتیم هم فرماندهانِ طراح قرارگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و یگانهاى بزرگ، چون آنها طراحى‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى کلان را میکنند. افسر جوان تو صحنه است؛ هم به دستور عمل میکند، هم صحنه را درست مى‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینید؛ با جسم خود و جان خود صحنه را مى‌‌‌‌‌‌‌‌‌آزماید. لذا اینها افسران جوانند؛ دانشجو نقشش این است. حقیقتاً افسران جوان، فکر هم دارند، عمل هم دارند، تو صحنه هم حضور دارند، اوضاع را هم مى‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینند، در چهارچوب هم کار میکنند.

خطاب بعدی به استادان دانشگاه هست که حکم پدر دانشجویان رو در بعضی مسائل دارند ... رهبر از اون ها دو خواسته دارند اول اینکه بصیرت بدن به دانشجو ها دوم امید به آینده .. بصیرت رو هم معنی میکنند یعنی نشون دادن راه رسیدن به مقصود و هدف نه اینکه بگیم این بده این خوبه دانشجو هم بیاد تکرار کنه رهبر با این موضوع مخالفت میکنند ... راه حل هم رهبر جلو پای استادان قرار میدن ..
»» اگر در زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى مسائل اجتماعى، مسائل سیاسى، مسائل کشور، آن چیزهائى که به چشم باز، به بصیرت کافى احتیاج دارد، جوان دانشجوى ما، افسر جوان است، شما که استاد او هستید، رتبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى بالاترِ افسر جوانید؛ شما فرمانده‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى هستید که باید مسائل کلان را ببینید؛ دشمن را درست شناسائى بکنید؛ هدفهاى دشمن را کشف بکنید؛ احیاناً به قرارگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى دشمن، آنچنانى که خود او نداند، سر بکشید و بر اساس او، طراحى کلان بکنید و در این طراحى کلان، حرکت کنید. در رتبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى مختلف، فرماندهانِ بالا این نقشها را ایفا میکنند. خوب، حالا استادى که بتواند این نقش را ایفا کند، آن استاد شایسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى حال و آینده‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى نظام جمهورى اسلامى است.
»» توقع از اساتید محترم این است. جوانهایتان را توجیه کنید. منظورم این نیست که بنشینید زید و عمرو سیاسى را برایشان معرفى کنید. نه، اصلاً من موافق هم خیلى نیستم. اسم آوردن از زید و عمرو و بکر و ... این چیزها، کمکى به حل مشکل نمیکند. به اینها قدرت تحلیل بدهید. به اینها توان کار و نشاط کار بدهید.
»» چه جور؟ با امید دادن؛ با امید بخشیدن. فضاى کلاس را، فضاى محیط درس و دانشگاه را فضاى امید کنید؛ امید به آینده. بدترین بلائى که ممکن است بر سر یک نسل در یک کشور بیاید، ناامیدى است، یأس است. اینکه میگویند: آقا! چه فایده دارد؟ فایده‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى ندارد. این روحیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى «فایده‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى ندارد» - یأس از آینده - سم مهلک همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى فعالیتهاست؛ چه فعالیتهاى اجتماعى و سیاسى، چه حتّى فعالیتهاى علمى، فعالیتهاى پژوهشى.
»» امید، آن نیروى عظیمى است که انسان را پیش میبرد. جوان ما را ناامید کنند از کشورش، از انقلابش، از آینده‌‌‌‌‌‌‌‌‌اش، از دولتش، از دانشگاهش، از آینده‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى علمى‌‌‌‌‌‌‌‌‌اش، از آینده‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى شغلى‌‌‌‌‌‌‌‌‌اش. این خیلى مضر است. این کارى است که تو برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى دشمنان ما و مخالفین نظام وجود دارد. به نظر من یکى از کارهاى اساسى این است. محیط را براى دانشجو، محیط نشاط، محیط امید، محیط حرکت به جلو قرار دهید.

آقا دوباره به بحث کرسی های آزاد اندیشی اشاره میکنند و دوباره تاکید فراوان میکنند که هر چه سریع تر این کرسی ها راه بیوفتد .. حتی به مسائل دینی هم ربط داشته باشد خوب است ... آقا مشکل بعضی اظهار نظر ها رو تو نبود همین کرسی ها میدونند .. وقتی یکی به یه نتیجه میرسه و جایی نیست که بین آدم های روشنفکر و فکرو و اهل فکر اینو بازگو کنه تا ببینه درسته یا نه میاد به مردم عادی میگه و فک میکنه که مردم سطحشون پایینه خیلی گاهی جوو گیر میشه دو برابر پیاز داغ میریزه توش و دروغ و راستو با هم مخلوط میکنه ...
»» این کرسى‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى آزاداندیشى که ما گفتیم، در دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها باید تحقق پیدا کند و باید تشکیل بشود. اگر چنانچه بحثهاى مهم تخصصى در زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى سیاسى، در زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى اجتماعى، در زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى گوناگون حتّى فکرى و مذهبى، در محیطهاى سالمى بین صاحبان توان و قدرتِ بحث مطرح بشود، مطمئناً ضایعاتى که از کشاندن این بحثها به محیطهاى عمومى و اجتماعى ممکن است پیش بیاید، دیگر پیش نخواهد آمد. وقتى که با عامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى مردم، افراد مواجه میشوند، همه نمیتوانند خودشان را حفظ کنند. مواجهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى با عامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى مردم، انسانها را دچار انحرافها و انحطاطها و لغزشهاى زیادى میکند که متأسفانه ما شاهد بودیم.
»» خیلى از افرادى که شما مى‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینید در مواجهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى با عامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى مردم یک حرفى میزنند، یک چیزى میگویند، در اعماق دلشان اى بسا خیلى اعتقادى هم ندارند. به تعبیر بعضى‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها جوگیر میشوند؛ این خیلى چیز بدى است.
»»  اگر در محیطهاى خاص، محیطهاى آزاداندیشى و آزادفکرى، این مسائل مطرح بشود - مسائل تخصصى، مسائل فکرى، مسائل چالش‌‌‌‌‌‌‌‌‌برانگیز - مطمئناً ضایعات کمتر پیش خواهد آمد. خوب، این هم راجع به این مسئله.

پادکست (فایل صوتی) »» حجم: 1.4Mb »» دانلود: (+ )(+)(+ )(+ )(+ )

ودکست ( فایل ویدئویی) »» حجم MB919 »» دانلود (+)(+)(+)(+)(+)(+)(+)(+)(+) »» با کیفیت (+)

فیلم :
»» امام خامنه ای از نظر علما (+ )
»»  ادعای های دروغین (+ )
»» حجت الاسلام قرائتی : ما تا دستمون تو دست ولایت فقیه است بیمه هستیم . . . (+ )
»» کلیپی که تو پادگان شهید محمودوند اشک همه رو درآورد ( حتما ببینید) (+ )  
»» شجرنامه امام خامنه ای (+ )
»» کلیپ دیدنی از صحبت های سلحشور در مورد رهبری (+ )

صوت
»»  پناهیان - چرا مرگ بر ضد ولایت فقیه؟ (+ )
»» چرا وصیت نامه بنویسیم ؟ (+ )  
»»  سخنرانی صانعی سال 62 در مورد ولایت فقیه... (+
»» مرصاد به روایت حاج سعید قاسمی (+ )
»» ای شاه دل بسیجیانت (+ )
»» گل خزان شده ام چراغ محفل من ( مداحی به مناسبت ایام فاطمیه) (+ )

عکس :

»» امام خامنه ایی (+ ) (+ ) (+ ) (+ ) (+ )
»» افلاکیان خاکی (+ ) (+ ) (+ ) (+ )(+ )
»» حماسه 9 دی به روایت تصویر (+ ) (+ ) (+ ) (+ )

متن
»» علامت های شیطان پرستی در تبلیغات (+ )
»» حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان: تحول در علوم انسانی، باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود (+ )
 

 

یاعلی

آقا بیا




 
تگ ها : مستند، جنگ نرم، بصر و صبر، امام خامنه ای، دانشگاه    Bookmark and Share

مهدیار دات بسیجی

مهدیار دات بسیجی