سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفکر بسیجی

کنفرانس خبری رئیس جمهور در ریاض

دکتر احمدی نژاد در کنفرانس خبری در ریاض:
جمهوری اسلامی ایران علاقه مند به استفاده از ابزار نفت در برابر فشارها نیست
اگر آمریکا بخواهد فشار بیاورد را ههای جبران آن رادر  اختیار داریم...

                        

                                   

رئیس جمهور با اشاره به اعمال فشار آمریکا از طریق تحریم ها گفت : ما هیچ گاه علاقه نداریم از ابزار نفت در برابر کارهای غیر قانونی که آمریکا انجام می دهد استفاده کنیم ، اما اگر آمریکا بخواهد فشار بیاورد راههای جبران آن را در اختیار داریم.
دکتر محمود احمدی نژاد در حاشیه برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو اوپک در کنفرانسی خبری به سئوالات خبرنگاران حاضر در اجلاس پاسخ داد .
رئیس جمهور در این کنفرانس خبری با بیان اینکه شرایط منطقه شرایط بسیار حساسی است گفت: آمریکا بعد از تسلط چند دهه خود و ایجاد جنگ از جمله جنگ عراق و ایران ، جنگ خلیج فارس، جنگ افغانستان و عراق امروز با بحران شدیدی روبروست و در یک موضع شکست قرار گرفته است.
وی افزود : امروز سیاست های آمریکا در منطقه دیگر کارایی ندارد زیرا همه تدابیر و سیاست های دولت فعلی آمریکا برای تسلط بر خاورمیانه به خصوص منابع نفتی با شکست مواجه شده است.
احمدی نژاد ادامه داد : دولت آمریکا امروز از شرایط منطقه بسیار عصبانی است و علت این عصبانیت نیز ما به خوبی درک می کنیم.
رئیس جمهور با بیان این که آمریکا امروز با تهدیدات روانی درپی اهداف شوم خود است گفت: به اعتقاد ما تهدیدات فعلی دولتمردان آمریکا در مرحله اول برای سرپوش گذاشتن به شکست هایشان و در مرحله دوم گرفتن امتیاز از دولت های منطقه است.
رئیس شورای عالی امنیت ملی کشورمان یاد آور شد: امروز شرایط در منطقه به گونه ای است که دیگر آمریکا از لحاظ سیاسی ، اقتصادی زمینه ادامه فعالیت های خود را ندارد.
وی تاکید کرد: دولت آمریکا در صورت تکرار اشتباه مبنی بر حمله به یکی از کشورهای منطقه با بحران شدید روبرو خواهد شد، زیرا دولت های منطقه وضعیت ناهنجاری را برای آنها بوجود خواهند آورد و همین امر باعث خواهدشد که دیگر آنان هیچ جایگاهی نداشته باشند.
احمدی نژاد تاکید کرد: ما می دانیم که انسانهای عاقلی در آمریکا هستند که این اجازه را به رئیس جمهور و برخی دیگر از سران آمریکا نخواهند داد که دست به جنگ جدیدی بزند.
وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره وضعیت فعلی لبنان گفت: لبنان یک کشور مستقل اما بسیار مظلوم است .
رئیس جمهور ادامه داد : در سالهای گذشته عصبانیت سنگین نظامیان اشغالگر برای اشغال لبنان ناکام ماند ، حال دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی برای اینکه بتواند شکست های سنگین خود در منطقه بخخصوص در افغانستان، عراق و همچنین جنگ 33 روزه را دنبال کنند دست به ماجراجویی در لبنان می زنند.
احمدی نژاد گفت: دشمن سالهای سال تلاش کرد تا در درون مردم لبنان جنگ داخلی راه بیاندازد تا بتواند از این طریق شکست های خود را بپوشاند.
وی یادآور شد: معتقدم دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می کنند که گروههای سیاسی لبنانی به توافق نرسند.
رئیس جمهور تصریح کرد: امروز اطلاعات ما بیانگر این است که این دو کشور در تلاشند تا نگذارند در موعد مقرر رئیس جمهور لبنان با توافق گروه های حاضر انتخاب شود.
وی در خصوص موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال لبنان گفت: ایران همیشه از استقلال ، تمامیت ارضی ، تعیین سرنوشت بدست مردم و استقلال هر کشوری حمایت و دفاع کرده است . جمهوری اسلامی ایران رای مردم را به رسمیت می شناسد و از آن حمایت می کند .
احمدی نژاد در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا فشار آمریکا به ایران باعث نخواهد شد تا جمهوری اسلامی ایران میزان تولید نفت خود را کاهش دهد و یا به طور کامل بلوکه کند گفت: بنده به صراحت اعلام می کنم آمریکا قادر نیست هیچ فشاری به ایران وارد کند ، آمریکا با طرح تحریم در اصل خود را تحریم می کند زیرا جمهوری اسلامی ایران 28 سال است که با آمریکا رابطه اقتصادی ندارد.
رئیس شورای عالی امینت ملی کشورمان خاطرنشان کرد: ما چیزی دریافت نمی کنیم که بخواهیم در قبال تحریم های آمریکا ضرر کنیم. آمریکا در جایی که سودی است تنهایی آن سود را می خواهد ببرد ولی هر جایی که باید هزینه شود از جیب اروپائی ها هزینه می کند.
وی ادامه داد: امروز و در دوره تجارت آزاد دیگر تحریم و ادبیات این چنینی جایی ندارد زیرا تحریم ادبیات عقب افتاده است.
احمدی نژاد گفت: امروز دیگر نمی توان با تحریم با مقابله با یک جزیره کوچک رفت چه برسد به ایران.
وی تاکید کرد : ما هیچ گاه علاقه نداریم از ابزار نفت در برابر کارهای غیر قانونی که آمریکا انجام می دهد استفاده کنیم ، اما اگر آمریکا بخواهد فشار بیاورد راههای جبران آن را در اختیار داریم.
رئیس جمهور در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه در صورت حمله به ایران واکنش شما چه خواهد بود گفت : از حمله صدام به ایران سالهای زیادی نمی گذرد ، در آن روزها صدام با حمایت آمریکا به طور گسترده به ایران حمله کرد. حال سئوال این است که صدام کجا و ایران کجاست.
وی خاطرنشان کرد: صدام در آن روزها اعلام کرد که می خواهد ایران را ظرف 3 روز متلاشی کند اما امروز ایران به ایرانی قدرتمند و بزرگ تبدیل شده است.
احمدی نژاد گفت: بنده امروز به صراحت و تمام قدرت بیان می کنم که نه تنها آمریکا بلکه این کشور به اتفاق تمامی متحدانش قادر به حمله بر علیه جمهوری اسلامی ایران و یا سازماندهی آن نیست ولی با این حال اعلام می کنم اگر کسی بخواهد به ایران جسارت کند پاسخ ملت ایران پشیمان کننده است.
رئیس جمهور‏‭ ‬در‮ ‬ادامه‮ ‬کنفرانس‮ ‬خبری‮ ‬،‮ ‬نامه‮ ‬اخیر‮ ‬خود‮ ‬به‮ ‬رئیس‮ ‬جمهور‮ ‬فرانسه‮ ‬را‮ ‬شامل‮ ‬موضوعاتی‮ ‬درباره‮ ‬برقراری‮ ‬روابط‮ ‬دو‮ ‬جانبه‮ ‬و‮ ‬اشاره‮ ‬ای‮ ‬به‮ ‬موضوع‮ ‬هسته‮ ‬ای‮ ‬خواند‮ ‬و‮ ‬گفت‮ ‬:‮ ‬به‮ ‬نظرم‮ ‬در‮ ‬آینده‮ ‬ای‮ ‬نزدیک‮ ‬این‮ ‬نامه‮ ‬منتشر‮ ‬شود.‮
دکتر احمدی نژاد در پاسخ سئوال خبرنگار چینی مبنی بر توسعه و تحکیم همکاری های بین چین و اعضای اوپک ، گفت: به اعتقاد بنده بین تمامی اعضا با کشور چین رابطه سازنده ای وجود دارد ، بخصوص اینکه چین دوست همه کشورهای عضو اوپک است.
رئیس جمهور با اشاره به همکاری های دو کشور ایران و چین گفت: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر نزدیک به 20 میلیارد دلار با چین روابط اقتصادی دارد که در حال حاضر نیز با برنامه ریزی هایی که بین دو کشور صورت گرفته 20 میلیارد دلار دیگر نیز بر این روابط اضافه خواهد شد.
خبرنگار دیگری پرسید نظر شما در خصوص کفنرانس پاییزی آمریکا چیست و آیا شما راه حلی برای تغییر فضای خود با آمریکا دارید یا خیر ؟ رئیس جمهور پاسخ داد : به اعتقاد بنده شرایط منطقه شرایطی نیست که ما احساس کنیم که جنگی رخ خواهد داد تا بخواهیم کاری انجام دهیم. این تهدیدها بیشتر برای این است که استکبار حهانی از ما و دولت های منطقه حتی اگر شده امتیاز کوچکی بگیرد.
رئیس جمهور گفت : آنها هیچ منطق سیاسی برای جنگ جدید ندارند و از سوی دیگر نیز قادر نیستند جنگی را طراحی کنند.
دکتر احمدی نژاد افزود: دشمن اگر امروز می تواند ، مشکلات خود را حل کند ، زیرا اگر این کار را انجام دهد کار بزرگی را انجام داده و ما هم حاضریم در این راستا آنان را کمک کنیم که به کشورشان برگردند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی کشورمان یادآور شد: امروز ملت های منطقه هیچ امید خیری به کشورهای استکباری ندارند، از زمانی که آنها به منطقه آمده اند منطقه با تهدید و درگیری روبرو بوده است ، آنان اگر قصد خدمت دارند به کشورشان برگردند و به مردم خدمت کنند.
وی همچنین در خصوص کنفرانس پاییزی با موضوع فلسطین گفت: این کنفرانس برای فلسطین نیست موضوع فلسطین روشن است چرا که مردم این کشور 60 سال است که تحت جنایات اشغالگران قرار گرفته اند .
دکتراحمدی نژاد با بیان اینکه کنفرانس های متعددی در خصوص فلسطین برگزار شده است گفت: از آنجایی که این کنفرانسها در راستای برقراری عدالت و رسیدن مردم فلسطین به حقشان نبوده است مشکل همچنان پابرجاست.
رئیس جمهور افزود: آنهایی که امروز فلسطین را اشغال کرده اند نمی توانند خود نقش میانجی را ایفا کنند، اشغالگران چگونه می توانند در راستای کمک به مردم فلسطین گام بردارند.
دکتراحمدی نژاد یادآور شد: امروز همه منافع استکبار در منطقه با موجودیت رژیم صهیونیستی گره خورده است وبنا بر این از آنها برای کمک به مردم فلسطین امیدی نیست.
رئیس شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: اشغالگران امروز از مردم فلسطین چه چیزی می خواهند و چه چیزی را می خواهند بگیرند، کدام بخش ملت فلسطین را می خواهند واگذار کنند که دست به برپایی این چنین کنفرانسی زده اند.
رئیس جمهور تاکید کرد : تا زمانی که حقوق مربوط به ملت فلسطین به رسمیت شناخته نشود و مردم این کشور در تصدی حکومت خود حضور نداشته باشند این جلسات بی نتیجه است.
دکتر احمدی نژاد در ادامه کنفرانس خبری در پاسخ به خبرنگاری که گفت شما به عنوان رئیس جمهور ایران چه تضمینی می دهید که در صورت رخ دادن جنگ ، کشورهای منطقه تهدید نشوند در شرایطی که این تهدیدها مطرح شده است، گفت: شما این تهدیدات را در کجا دیده اید، بگوید که دوستان مطبوعاتی نیز در جریان قرار بگیرند.
وی گفت: به اعتقاد ما خلیج فارس ، خلیج دوستی و برادری است ، کشورهای حاشیه ای این خلیج دارای فرهنگ و تاریخ واحد هستند ولی متاسفانه امروز دشمنان ما از هزاران کیلومتر آن طرف تر به منطقه آمده اند و در قالب فتنه انگیزی مشکل بوجود می آورند.

رئیس جمهورافزود : امروز برادران ما در کشورهای حاشیه خلیج فارس از همان موضوعی سخن می گویند که ما سخن می گوییم. ما بر این اعتقادیم که طرح هایی را که جمهوری اسلامی ایران مطرح می کند به نفع کشورهای منطقه است. زیرا این طرح ها از تمامیت ارضی تمامی کشورهای حاشیه خلیج فارس حمایت می کند و روابط آنان را گسترش می دهد.
دکتراحمدی نژاد گفت: امروز خوشبختانه حجم مبادلات ما با یکی از همین کشورهای حاشیه خلیج فارس بیش از 11 میلیارد دلار است .
رئیس جمهور با اشاره به دیدار خود با پادشاه بحرین نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران با کشور بحرین توافقنامه مبادله گازی را به امضا رسانده که همین امر نشان از برقراری ارتباط گسترده ایران با سایر کشورهای منطقه است.
رئیس قوه مجریه خطاب به کشورهایی که اخبار دروغ در خصوص امنیت منطقه مخابره می کنند گفت: آنانی که اخبار نادرست منتشر می کنند بدانند سخت در اشتباهند زیرا کشورهای ایران ، عربستان ، کویت ، بحرین و امارات متحده عربی همگی با هم برادرند و به هیچ وجه اجازه نخواهند داد که از امکانات یکدیگر بر علیه هم استفاده شود.
دکتراحمدی نژاد در پاسخ به خبرنگار دیگری که گفت : شما پیام سختی را به رئیس جمهور فرانسه ارسال کردید آیا فکر نمی کنید پیامدهای سختی را برای شما داشته باشد گفت: بنده نامه ای را برای آقای سارکوزی نوشته ام اما بر خلاف گفته شما نامه سختی نبود. شما از کجا فهمیده اید که آن نامه سخت بوده است.
رئیس جمهور تاکید کرد: نامه ای که بنده به رئیس جمهور فرانسه نوشته ام در رابطه با برقراری روابط دو جانبه بوده است البته به مسئله هسته ای نیز اشاره ای کرده ام اما اصل نامه در راستای برقراری ارتباط بیشتر بین دو کشور بوده است. که به نظرم در آینده ای نزدیک این نامه منتشر شود.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا برخی کشورها از جمله پاکستان از حقوق هسته ای برخوردارند و اورانیوم خود را تولید می کنند و جمهوری اسلامی ایران از این حقوق برخوردار نیست گفت: موضوع هسته ای ایران کاملا سیاسی بوده و جنبه حقوقی خود را از ابتدا از دست داده است .
دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: آمریکایی ها و یکی دو کشور دیگر که مخالف توسعه فناوری های ما بودند می خواستند ما این فناوری را در اختیار نداشته باشیم. آنها می خواهند موضوع هسته ای ما را به موضوعی پیچیده تبدیل کنند.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص پیشنهاد تغییر ارز مبادلات نفتی اوپک که امروز از سوی ایران در اجلاس سران اوپک مطرح و در بیانیه پایانی اجلاس نیز مورد توجه قرار گرفت نیز توضیحاتی ارائه کرد .




 
تگ ها :     Bookmark and Share

مهدیار دات بسیجی

مهدیار دات بسیجی