سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفکر بسیجی

استاد افتخاری؛خروج هوشمندانه از جناح بازی های سیاسی

سفر افتخاری به فرانسه

خروج دیر هنگام هنرمند از جناح بازی سیاسی

علیرضا افتخاری هنرمند نامی ایران زمین که صدای او را نسلهای قبل و بعد به خاطر سپرده و میسپرند چند وقتیست تیتر اول بعضی خبرگزاری ها شده .. خبرگزاری هایی که دنبال این هستند که کسی ضد جمهوری اسلامی باشه چه معروف چه غیر معروف و بولدش کنن یا کسی از ادم های معروف موافق دولت باشه و اونم بولد کنن برا هجمه رسانه ای ..
از طرفی در این هجمه رسانه ای خود آقای افتخاری هم به کار افتاد و چندین مصاحبه تکمیلی کرد که مواضعش شفاف تر شد و در عین حال منطقی تر .. که به نظرم کار درستی نبود مصاحبه های بعد از اون روبوسی و ابراز علاقه به رئیس جمهور .. ولی انجام شد و یه جریانی چه خواسته چه ناخواسته داشتن ایشون رو به سمت و سوی سیاسی شدن سوق میدادن .. سیاسی شدن بد نیست .. ولی جناح بازی چرا بده .. برای هنرمند این جناح و اون جناح بودن بده .. چه اینوری باشه چه اونوری در هر صورت میخوره زمین از لحاظ هنری .. ولی این به این معنی نیست که بگیم حمایت از نظام جمهوری اسلامی یا دولت جمهوری اسلامی یا ولایت فقیه این سیاسی کاریه .. نه اینا هویت ِ اینا اگه کسی بگه برام فرقی نداره بی هویته .. افتخاری سیاست هنرمند فرانسه جناح بازی
به این سخنان امام خامنه ای دقت کنید : (1/5/80 دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر )
« چند جمله‌اى هم در خصوص هنر و سیاست عرض کنم. این دوست عزیز - که مثل فرزند ماست - مى‌گوید من نه مى‌خواهم در این جناح باشم، نه در آن جناح؛ اما از سر من دست برنمى‌دارند! همیشه توصیه‌ى من به هنرمندان و کسانى که با کار هنرى سر و کار دارند، این است که اینها را به بازیهاى خطى و سیاسى نکشانید. بحث حالا هم نیست؛ از زمانى که بنده رئیس جمهور بودم، هر گاه با وزراى ارشاد وقت و مسؤولان گوناگون مواجه مى‌شدم، این نکته را مى‌گفتم. توصیه‌هاى خاصى هم نسبت به اشخاص گوناگون داشتم که همه در این جهت بوده که نگذارید خطوط سیاسى و جناحهاى سیاسى و شبه‌حزبها بیایند و وارد این مقوله شوند و آن را قبضه کنند؛ زیرا در این صورت همه چیز تباه خواهد شد. اما اشتباه نکنید؛ آن‌جایى که پاى حفظ ارزشها و تداوم بخشیدن به آنهاست، یا صحبت از استحاله‌ى ارزشهاست، یک خطکشى وجود دارد؛ شما نمى‌توانید بگویید من نه این طرف هستم، نه آن طرف. مگر مى‌شود؟ این مى‌شود بى‌هویتى. مگر مى‌شود آدم به یک ارزش، هم معتقد باشد، هم نباشد؛ یک ارزشى را، هم پاس بدارد، هم ندارد؟ این‌جا آدم باید موضع انتخاب کند و پاى آن بایستد. ... نمى‌شود نسبت به ارزشها بى‌تفاوت بود. این را نباید به حساب خط و جناح سیاسى «الف» و «ب» گذاشت. من در زمان ریاست جمهورى در یک سخنرانى که هر دو جناح حضور داشتند، گفتم شما مثل دو قبیله‌اید - قبیله‌ى «الف»، قبیله‌ى «ب» - دعواهاى شما قبیله‌اى است. امروز همان قبیله‌گرایى - البته با شکلهاى بدش - ادامه پیدا کرده که جاى صحبتش این‌جا نیست؛ من با خود آنها در میان مى‌گذارم و مى‌گویم»
آقای افتخاری که با یه اشتباه کوچیک داشت وارد این جریانات سیاسی و جناح بازی میشد .. سریع خودش رو کشوند کنار .. این اشتباه هم همونطور که بالا گفتم مصاحبه های بعد از ابراز علاقه به رئیس جمهور کشور بود .. خود ابراز علاقه یه کار روتین و روال بود برای رئیس جمهور یه کشور که خیلی ها میکنن .. ولی مصاحبه های بعدش که افتخاری سعی کرد نشون بده درگیر این جناح ها نیست با یک حرکت رسانه ای حساب شده میخواستن بندازنش تو جناح بازی سیاسی تا خرابش کنند .. ولی این حرکت هوشمندانه افتخاری همین خروج از کشور برای مدتی ایشون رو تو دامان هنر کشور نگه میداره (+) ..
موضوع بعدی هویت ایشونه که بارها گفتن که من متعلق به این نظام و به این انقلاب هستم .. ارادتشون هم به امام و رهبری تو مصاحبه های چند ساله نشون دادن افرادی که رابطه نزدیک باهاش دارن از این ارادت سخن میگن .. این هویت ایشونه که هیچ تغییر هم نکرده تقویت هم شده بعد از حوادث پارسال ..
خروج از کشور ایشون و رفتن به فرانسه برای مدتی یک کار هوشمندانه بود که خواسته ما دوستداراش هم هست .. دوست نداریم هنرمندمون وارد این جناح بازی های سیاسی کثیف بشه و بعد مثل باقی هنرمندایی که وارد این مقوله شدن مثل شجریان و...  به لجن کشیده بشه .. هر چند خودشون نخوان و دوست داشته باشن اینطوری فک کنن که به شخصیت هنریشون آسیب نرسیده .. ولی اگه دور و اطرافشون رو ببینن هر چی بی دین و لائیک و موافقین سیاست های سرمایه داری و استکباری هست دورشون رو گرفتن تو هر جایی .. دیگه اسم شجریان میاد همه میگن همون که حرف سکولاری زد نمیگن همون که هنرمند بود .. این یعنی دست و پا زدن هنرمند تو لجن های سیاسی ...
الان شما در همین حوادث پارسال بببینید کسایی که خودشون رو وارد جناح بندی های سیاسی به صورت حاشیه دار کردن .. امسال چی شدن ؟؟ .. یکیشون رفت جشنواره های متنوع بدون پوشش حجاب گشت تا یه بدبخت خارجی نیگاش کنه سرمایه گذاری کنه روش از بدنش سو استفاده کنه یا از قیافش یا از هر چیش .. ولی کسی تف هم کف دستش ننداخت .. یا کسایی که هنوز به این مرحله نرسیدن نمیتونن بیان بیرون از خونه .. چون اسمشون میاد همه یاد اون جهت گیری سیاسیش میوفتن یا اون حرف سیاسیش .. آسایش و آرامش ندارن .. هنرمند نباید درگیر این جهت گیری های سیاسی بشه .. اصل و هویت خودشو مشخص کنه همین .. رنگ و لعابش مهم نیست ..
از آقای افتخاری هم تشکر میکنیم که با این حرکت همچنان خودش رو برای همه هنرمند نگه داشت و ایشالله همیشه سربلند و سرافراز بمونن ..

پ.ن: الحمدلله صدا و سیما و همچنین رسانه های خودمون رو حواشی بعدی این قضیه نسبت به رسانه های بیگانه مانور کمی دادن و این کمک به همین امر کرد که دور بشه فضا از جهت گیری های جناحی ..
پ.ن:اینکه بعضی میگن پس کو این 24 میلیون و این حرفا که افتخاری ترسید و رفته .. دو تا مطلب .. اول اینکه آخرین تجمع سبزا برا 22 خرداد 89 بود که جمعیت دو رقمی هم نشد .. چه برسه سه رقمی .. سبزا داخل ایران عددی نیستن که بخوان کسی رو منصرف کنن .. اتفاقا جهت گیری هاشون به تقویت مواضع کمک میکنه .. مثلا اگه مخالفت کنن با یه چیزی ما میدونیم اون چیز درسته و همه اینو فهمیدن .. این حرکت افتخاری برای مسئله بالا بود نه اینکه از کسی ترسیده باشه .. چون درصد سبزا تو ایران حساب نمیشه چون به درصد نمیرسه همون در حد چند نفر مونده ..

فیلم

»» کلیپ قانون من (+)
»» امام خمینی(ره)-تلخی حقارت پهلوی (+)
»» امام خامنه ای – افسران جوان (+)
»» آیت الله مجتهدی-آدم بی عار (+)
»» نصایح اخلاقی امام خامنه ای به بسیجیان (+)

صوت
»» در مورد واقعه 18 تیر و تشبیه حضرت علامه حسن زاده آملی از آن به جنگ خندق (+)
»» حجت الاسلام پناهیان (امام زمان) (+)
»» دکتر عباسی-اولین کرسی آزاد اندیشی (+)
»» امام خامنه ای –فتنه (+)
»» سخنان سردار مشفق از پشت صحنه فتنه 88 (+)
»» سرودی که یک گروه بحرینی درباره امام خامنه ای خواندند (+)

عکس
»» بدون شرح... (+)

»» اسلام ناب آمریکایی (+)
»» پوستر امام خامنه ای (+)

یاعلی

آقا بیا




 
تگ ها : امام خامنه ای، رسانه، سیاست، جناح بازی    Bookmark and Share

مهدیار دات بسیجی

مهدیار دات بسیجی