سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفکر بسیجی

آیا 'برادران ' لاریجانی خط قرمز نظام هستند؟

چند وقتی‌ست تمام سخنان و گفتمان‌ها حول محور "بی در و پیکر" بودن فیلترینگ پایگاه‌های فضای مجازی کشور است. فیلترینگی که قبح خود را از دست داده و حتی بچه های 7 - 8 ساله هم جدیدترین فیلتر‌شکن‌ها را برای دور زدن این فیل‌ترهای "مسخره" دارد.
اما خطاب من به مسئولین "بی فکر " فیلترینگ کشور نیست، از آنجایی که پای صحبت‌های آنها نشسته‌ایم و به تفکر " همه دشمن من هستند" و " توهم توطئه‌ی همه جانبه" ی این دوستان آگاهیم، وقتی نداریم که میخ در سنگ بکوبیم.

خطاب من به مسئولین قضایی این کشور است و شخص آقای لاریجانی ؛

به کدامین دلیل سایتها و وبلاگ‌های منتقد به "رئیس‌مجلس" به راحتی با اشاره انگشتی و حتی بدون تذکر فیلتر می‌شوند؟
به کدامین دلیل سایتها و وبلاگ‌های منتقد به "رئیس‌جمهور" به این راحتی فیلتر نمی‌شوند؟
به کدامین دلیل نزدیک انتخابات سایت‌هایی که به نامزد‌های دیگر نقد وارد میکردند آزاد بودند ولی سایت‌های که تگ " لاریجانی" را ضمیمه نقد خود کردند بدون هیچ تذکری فیلتر شدند؟


نکند به دلیل "خود معصوم پنداری " یا خدایی نکرده تشکیل یک "سلسله" این برخورد دیکتاتورانه را در پیش گرفتید؟
آیا چون علی لاریجانی "برادر شما" است هر کس به او چپ نگاه کند مستحق کور شدن است ؟
آقای لاریجانی بنده به شما علاقه‌مندم و در خیلی مباحث که دیگران بر شما نقد وارد می‌کنند من در مقام دفاع از شما برمی‌آیم مثل برخی مسائل جریان‌های سال 88 .

برادران لاریجانی

شاید بگویید فیلتر شدن‌ها به من ارتباطی ندارد و مسئول خود را دارد؛

اولا چگونه‌است که موارد فیلترینگ مربوط به برادر شما یا خود شماست ؟

دوما چرا نامه عذرخواهی سایتهایی که ‌فیلتر آنها برداشته شد دائما تملق و چاپلوسی از شماست ؟

آیا هزینه انتقاد از مسئولین کشور که نه،‌از "خانواده شما" اینقدر بالا رفته است که کسی توان پرداخت آن را ندارد ؟
در زمانی که جمهوری اسلامی "باید" تمام توان خود را برای تهاجم فرهنگی علیه غرب به کار ببرد و با تحرکات فرهنگی و رسانه‌ای پشتیبان حرکت بیداری اسلامی در جهان باشد، آیا حرکت‌های شما برای تعطیل کردن وب‌سایت‌هایی که حداقل در این مسیر حرکت میکردند به نفع کدام نظام است؟ نظام اسلامی یا نظام سلطه؟

اگر بخواهیم به دید آقایان "فیلتر‌چی" نگاه کنیم حتما شما هم از عوامل مزدور دشمن هستین برای ایجاد خلل در حرکت عظیم این ملت.


آقای لاریجانی ما قسم میخوریم که نه معاندیم نه قصد ضربه زدن به این نظام رو داریم نه اهل اغتشاش و خوشحال کردن دشمن هستیم ؛
ما یک عده بچه حزب‌اللهی هستیم که نون این بازی‌ها رو هم نمیخوریم، کار میکنیم پول زندگیمون رو درمیاریم و تو اوقات فراغت مجبوریم وبلاگ بنویسیم حضور تو فضای رسانه‌ای داشته باشیم و این کارها
از جایی هم پول نگرفتیم که شما رو تخریب کنیم
اگر میشه به ما به چشم یک دوست نگاه کنید که شاید به اندازه خودمون مصلحت این نظام رو  هم بدونیم
آقای لاریجانی نصیحت میکنم به شما پذیرای انتقاد باشین حتی اگر خطاست ، اگر انتقاد رو پذیرا نبودیم باید منتظر تخریب همه جانبه دوستان و دشمنان باشیم  
در آخر از دوستانم میخواهم که در مقابل حرکت سکوت پیشه نکنند و هر کس در حد بضاعت خود حرکتی انجام دهد

متن زیر همان متنی‌است که سایت تریبون مستضعفین به خاطر درج آن بدون هیچ تذکری فیل‌تر شد؛ عینان کپی میگردد +
***********************

به گزارش تریبون مستضعفین، سایت‌های بی‌باک نیوز، صراط نیوز و 598 فیلتر شدند. همچنین روزنامه «بامداد» نیز توقیف شده است.

شنیده شده است فیلترشدن این سایت‌ها به دلیل انتشار نامه‌ای بوده است که جمعی از طلاب مدرسه معصومیه قم خطاب به اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص اعتراض به تایید آقای علی لاریجانی برای انتخابات نگاشته شده بود. طلاب در بخشی از این نامه با تاکید بر رعایت وحدت و پرهیز از تفرق عنوان کرده‌اند: «امروز قاطبه طلاب و بدنه حوزه های علمیه نسبت به اقدامات و اعمال نمایندگان خود در مجلس هشتم خصوصا جناب آقای لاریجانی انتقادات جدی دارند و ایشان را به هیچ وجه دارای صلاحیت معرفی از جانب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  نمی دانند.»

این اتفاق در حالی رخ داده است که سایت های مذکور تنها به بازنشر این نامه پرداخته اند و مهم تر این که در نامه‌ی منتشر شده نیز مواردی که شامل قانون جرائم رایانه‌ای باشد وجود ندارد و تنها به ذکر انتقاد از عملکرد یکی از مسئولین می پردازد.

چندی قبل نیز دبیر سیاسی هفته نامه 9 دی -محمدسعید ذاکری-  به دلیل نگارش یادداشتی در انتقاد به لاریجانی احضار و سپس بازداشت شد. عنوان این یادداشت «لاریجانی از چه می‌هراسد؟»، با روتیتر «رابطه افت محبوبیت و هزینه کردن از نام رهبری» بود. ذاکری همچنان نیز در بازداشت به سر می برد تا جایی که اعتراض برخی از چهره‌های سیاسی نیز برانگیخته شده است. احمد توکلی در این خصوص نامه‌ای به علی لاریجانی ارسال کرده است.

همچنین مهرماه امسال «میثم نیلی» مدیر مسئول رجانیوز با شکایت علی لاریجانی احضار و بازداشت گردید. برای او قرار وثیقه 50 میلیون تومانی صادر شد. شکایت لاریجانی مربوط به 50 مورد از اخبار رجانیوز بود.

نمونه دیگری از این نوع برخوردها با وبلاگ نویسانی شده است که نسبت به عملکرد آقای علی لاریجانی انتقاداتی را مطرح نموده اند. مواردی از این دست وجود دارد که فرد وبلاگ نویس بعد از احضار، به حبس محکوم شده است و مواردی که پرونده‌های آن هنوز مفتوح است.

سال گذشته در جریان برنامه‌های 22 بهمن در شهر قم که علی لاریجانی به سخنرانی در یکی از مساجد این شهر پرداخت، عده‌ای از جوانان نسبت به مواضع اتخاذ شده توسط وی دست به اعترض زدند که مورد ضرب و شتم  و بازدداشت واقع شدند.

در مورد دیگر حسین قدیانی – روزنامه نگار- به دلیل انتشار نامه‌ای به برادران لاریجانی (صادق و علی لاریجانی) مورد تذکر قرار گرفت و سپس وبلاگ او و کلیه سایت‌ها و وبلاگ‌هایی که نامه او را بازنشر داده بودند فیلتر شد.

***

حال باید پرسید این برخود با سرعت و شدت زیاد چرا و چگونه در موارد مربوط به آقای علی لاریجانی صورت می‌پذیرد و چرا بدون اثبات اتهام و طی مراحل قانونی، فیلترینگ بر روی سایت‌های مختلف، با شدت زیاد اعمال می شود.

این در حالی است که انتقادها و گاهی توهین‌ها به چهره‌های سیاسی و مسئولین حکومتی، به خصوص دولت و شخص رئیس جمهور در سایت‌های خبری و مطبوعات، با موضوعات مختلف طرح می شود و در مقابل شاهد چینن برخوردهایی با آن نیستیم.

مواردی از این دست باعث نگرانی شدید از تضییع حقوق مردم و انجام برخوردهای به شدت سلیقه‌ای است؛ تا جایی که نگرانی از به وجود آمدن این تصور در بین مردم وجود دارد که گفته شود «روابط خویشاوندی و برادری بر روی این امور تاثیر گذاشته است». از طرف دیگر گمان می‌رود وقت و توان دستگاه‌های مربوط به جای صرف شدن در مسیر پرداختن به امور مهم و حل نمودن کوه مشکلات مردم مانده در صفوف قوه قضائیه، به بررسی و رصد تخصصی وبلاگ‌ها و سایت‌های خبری به منظور پیدا نمودن مطالب علیه افراد خاص می‌گذرد.

باید به مسئولین امر، بند 14 از اصل سوم قانون اساسی را یادآوری نمود: «دولت‏ جمهوری اسلامی‏ ایران‏ موظف‏ است‏ برای‏ نیل‏ به‏ اهداف‏ مذکور در اصل‏ دوم‏، همه‏ امکانات‏ خود را برای‏ تأمین‏ حقوق‏ همه‏ جانبه‏ افراد از زن‏ و مرد و ایجاد امنیت‏ قضایی‏ عادلانه‏ برای‏ همه‏ و تساوی‏ عموم‏ در برابر قانون‏ به‏ کار برد.»




 
تگ ها :     Bookmark and Share

مهدیار دات بسیجی

مهدیار دات بسیجی