سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفکر بسیجی

گزارش دکتر احمدی نژاد از وضع کشور در 3 سال گذشته

آقای احمدی نژاد رئیس جمهور در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و سایر شهدای دولت، گزارش مبسوطی از عملکرد دولت در بخشهای مختلف بیان کرد.
رئیس جمهور با اشاره به روند صعودی رشد اقتصادی کشور بدون احتساب نفت و رسیدن آن به عدد 7/7 درصد در سال 86 گفت: با اصلاحاتی که در ساختار بودجه انجام شده،‌سهم درآمدهای نفتی به بودجه عمومی از 63 درصد در سال 83 به 4/53 درصد در سال 86 رسیده است.
آقای احمدی نژاد انجام اصلاحات ساختاری و همچنین اصلاحات رفتاری را از اولویت های اساسی و جدی دولت نهم برشمرد و با اشاره به پیگیری اجرای سیاستهای اصل 44 افزود: واگذاریهای انجام شده در چارچوب سیاستهای اصل 44 در سه سال گذشته ده برابر کل سالهای قبل است.
رئیس جمهور با اشاره به رشد بازار سرمایه از لحاظ حجمی و از نظر بازدهی و انجام روزانه 69 میلیارد تومان معامله در بورس خاطر نشان کرد: شاخص بورس نیز در سه سال اخیر هشتاد درصد رشد داشته اشت.
آقای احمدی نژاد در خصوص سفرهای استانی دولت نهم گفت: اجرای بیش از نود درصد از شش هزار و صد و یازده مصوبه و توافقنامه دور اول سفرهای استانی به اتمام رسیده و یا در حال اجرا است ضمن آنکه 36 درصد از 1813 مصوبه و توافقنامه یازده سفر در دور دوم سفرهای استانی نیز عملیاتی شده است.
رئیس جمهور افزود: از صد و چهل و سه هزار طرح عمرانی که از سال 79 تاکنون درکشور آغاز شده، صد هزار طرح عمرانی مربوط به دولت نهم است که 52 هزار طرح عمرانی به پایان رسیده است.
آقای احمدی نژاد در بیان عملکرد دولت در بخش بهداشت و درمان، به افزایش پایگاههای اورژانس شهری و جاده ای، افزایش تخت های بیمارستانی، و مراکز تحقیقاتی پزشکی، و همچنین اجرای طرح پزشک خانواده اشاره و تأکید کرد: دولت نهم به روستاها از جمله روستاهای محروم توجه ویژه ای داشته است به گونه ای که اعتبار تخصیص یافته به روستاهای محروم از هشتاد و پنج صدم درصد کل اعتبارات عمرانی به 17/1 صدم درصد اعتبارات عمرانی رسیده است.
رئیس جمهور در تشریح عملکرد دولت نهم در بخش نفت، گاز و پتروشیمی به رشد اکتشاف و تولید در این بخشها، افزایش تعداد صنایعی که گاز رسانی شده و افزایش روستاهائی که از گاز بهره مند شده اند اشاره کرد و افزود: سهمیه بندی بنزین و استفاده از کارت هوشمند، و برنامه ریزی احداث 7 پالایشگاه بنزین، کارهای بزرگی است که در این دولت انجام شده است.
آقای احمدی نژاد با اشاره به رشد 172 درصدی سرمایه گذاری در بخش صنعت، و صادرات صنعتی سی میلیارد دلاری در سه سال گذشته خاطر نشان کرد: در بخش نیرو نیز در طول سه سال گذشته 12600 مگاوات به ظرفیت تولید برق افزوده شده در حالی که در فاصله سالهای 68 تا 75 این عدد هشت هزارو شصت مگاوات و در فاصله سالهای 76 تا 83، دوازده هزار و سیصد مگاوات بوده است.
رئیس جمهور عملکرد دولت نهم در بخش مسکن را یادآور شد و تاکید کرد: تا سال 83، دولتهای قبلی برای یک میلیون و پنجاه هزار واحد مسکونی زمین کرده بودند، در حالیکه در سه سال گذشته برای یک میلیون و دویست و پنجاه هزار واحد مسکونی زمین تهیه شده است.
آقای احمدی نژاد افزود: در طول سه سال گذشته، ساخت 560 هزار مسکن روستائی آغاز شده که چهارصد هزار واحد آن به اتمام رسیده است.
رئیس جمهور با اشاره به واگذاری پنج و نیم میلیون خط تلفن ثابت و همراه تا سال 76 و واگذاری 19 میلیون و چهار صد هزار تا سال 83 گفت در سه سال فعالیت دولت نهم خطوط تلفن ثابت و همراه چهل میلیون خط افزایش و قیمت آنها نیز کاهش یافته است.
آقای احمدی نژاد در خصوص خدمت رسانی به قشرهای مختلف بویژه محرومان و گسترش پوشش بیمه ای افراد گفت: در سه سال گذشته ضمن افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی و ساخت دوازده هزار واحد مسکونی برای معلولان، نود درصد جمعیت کشور از خدمات بیمه درمانی برخوردار شده اند.
آقای احمدی نژاد به رشد 20 تا 30درصد محصولات زراعی، باغی و دامی، و رشد آبزی پروری اشاره و خاطر نشان کرد: در خصوص اشتغال، رقم بیکاری از 9/11درصد در سال 84 به 6/9درصد در ابتدای سال جاری رسیده است.
راه اندازی 30 سامانه ملی در حوزه بازرگانی، خرید نقدی 26 میلیون تن محصول از کشاورزان رشد دویست درصدی صادرات نسبت به هدف تعیین شده در برنامه چهارم از جمله اقدامات دولت در بخش بازرگانی و تجارت بود که رئیس جمهور به آنها اشاره کرد.

آقای احمدی نژاد در تبیین عملکرد دولت در بخش فرهنگی، سه برابر شدن بودجه فرهنگی در سه سال گذشته را یاد آور شد و گفت : افزایش 25 برابری کتابخانه ها نسبت به سال 83 ، تکمیل بیش از دویست ساختمان کتابخانه و مجتمع فرهنگی، هدفمند شدن یارانه ها در حوزه نشر، توجه ویژه به مساجد بعنوان پایگاه اصلی فرهنگی و تلاش برای مقابله با ناتوی فرهنگی از جمله اقدامات دولت نهم در حوزه فرهنگ است.
رئیس جمهور ضمن بیان عملکرد دولت در بخشهای گردشگری و میراث فرهنگی، تربیت بدنی، و محیط زیست، در خصوص فعالیتهای انجام شده در بخش علمی و پژوهشی تأکید کرد: در سال 86 هفت هزار اختراع ثبت شده است و تاکنون نیز سه هزار نخبه در کشور شناسایی شده اند.
آقای احمدی نژاد افزود: امسال مقالات علمی به بیش از سیزده هزار مقاله می رسد و پارک های فناوری نیز به سه برابر رسیده است ضمن آنکه قرارداد بخش صنعت با دانشگاه از دو میلیارد تومان در سال 83 به پانصد میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.
رئیس جمهور با اشاره به فعالیت دولت در بخش آموزش و پرورش گفت: توجه به مراکز تربیت معلم، کوچک سازی سازمان و تشکیلات،‌ توسعه مدارس استعدادهای درخشان و فنی و حرفه ای از جمله سیاست های دولت در این بخش بوده است.
آقای احمدی نژاد در خصوص تورم نیز خاطر نشان کرد: تورم وارداتی، خلق پول و عملکرد بانکها، دو علت اصلی تورم در کشور است و دولت تلاش می کند ضمن کنترل این دو علت، سهم دولت را در تورم نیز کنترل کند.
رئیس جمهور در خصوص عملکرد دولت در سیاست خارجی نیز تأکید کرد: امروز کشور در یک وضعیت بسیار خوب و رو به جلو قرار دارد و در سطح جهان تأثیرگذار است.
در پایان این دیدار نماز ظهر و عصر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه ش




 
تگ ها :     Bookmark and Share

مهدیار دات بسیجی

مهدیار دات بسیجی