mp3 player شوکر

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ به تو چه 

بازتاب گسترده خبر درگذشت آيت الله منتظري در رسانه هاي خارجي


بسياري از خبرگزاري هاي خارجي خبر درگذشت آيت الله حسينعلي منتظري از مراجع ارشد تقليد شيعه را به صورت خبري و در بخشهاي اصلي خودبازتاب داده اند.

محور اصلي مطالب بيشتر رسانه هاي خارجي نگاهي به زندگينامه آيت الله منتظري و انتقاد او از روش حکومتي ايران و البته حمايت وي از معترضين به انتخابات اخير رياست جمهوري ايران بوده است.

برخي از اين شبکه هاي خبري کليپ هاي ويديويي کوتاهي را نيز در باره زندگي آيت الله منتظري در سايت هاي خبري خود انتشار داده اند.

شبکه تلويزيوني الجزيره گزارشي را در خصوص درگذشت آيت الله منتظري در چند نوبت خبري خود پخش کرد و سايت انگليسي اين شبکه خبري در صفحه اول خود با عکسي از جنازه آيت الله منتظري، اين خبر را در راس اخبار خود قرار داد. سايت عربي اين شبکه نيز خبري در خصوص درگذشت آيت الله منتظري چاپ کرد.

اين شبکه خبري به نقل از يک خبرنگار ايراني مي نويسد که در گذشت آيت الله منتظري "ضربه بزرگي" به اردوگاه اصلاح طلبان است چرا که کسي نمي تواند جاي وي را بگيرد و خبر درگذشت وي، بسياري را غمگين کرده است.

شبکه خبري سي ان ان نيز خبر درگذشت آيت الله منتظري را با عنوان "درگذشت روحاني منتقد در ايران" در راس اخبار خود قرار داد. سايت عربي اين شبکه خبري نيز درگذشت اين روحاني منتقد را در اخبار خود آورده است.

جنازه آيت الله منتظري

سي ان ان مي نويسد که آقاي منتظري شايد برجسته ترين روحاني ايراني است که بطور آشکار از انتخابات رياست جمهوري ايران که باعث روي کار آمدن مجدد محمود احمدي نژاد شد، انتقاد کرده است.

اين شبکه خبري به نقل از مهرداد خوانساري، پژوهشگر ارشد مرکز مطالعات ايراني و عربي در لندن مي نويسد که "آيت الله منتظري "خاري در پهلوي" آيت الله خامنه اي (رهبر ايران) بوده است و وي همچنين محل اتکاي تمامي آنهايي بوده است که با زياده خواهي هاي حکومت ايران مخالفت داشته اند."

شبکه خبري يورو نيوز نيز اين خبر را در بين چند خبر اصلي خود قرار داد. شبکه خبري فرانسوي "فرانس 24" نيز خبر درگشت ايت الله منتظري را در صدر اخبار سايت خود قرار داده است.

يورونيوز مي نويسد در طول سال ها آقاي منتظري به طور مداوم از حاکمان ايران انتقاد و آنها را به تحميل ديکتاتوري به نام اسلام، متهم مي کرد.

سايت خبري "دويچه وله" آلمان نيز خبر در گذشت اين روحاني منتقد ايران را در بين اخبار خود درج کرده است. دويچه وله مي نويسد که انتقادهاي وي (از حکومت) او را به يک قهرمان در بين مخالفان تبديل کرد.

سايت خبري راديو بين المللي فرانسه نيز خبر درگذشت آيت الله منتظري را منتشر کرده است.

هفته نامه تايم نيز خبر مرگ آيت الله منتظري را با عنوان "رهبر معنوي مخالفين ايران در گذشت" را در بين اخبار خود چاپ کرده است.

سايت اينترنتي "گاردين" چاپ بريتانيا نيز خبري را در خصوص مرگ آقاي منتظري چاپ کرده و در تيتر آن از وي به عنوان آيت الله العظمي منتظري ياد کرده است.

سايت "تايمز" چاپ بريتانيا نيز اين خبر را با تيتر "اصلاح طلبان ايراني براي تشييع آيت الله منتظري جمع مي شوند" منتشر کرده است.

اين نشريه مي نويسد که بر اساس گزارش ها پليس امنيتي ايران در خيابان هاي قم حاضر شده است تا از احتمال تبديل مراسم تشييع آيت الله منتظري به تظاهراتي در حمايت از دموکراسي جلوگيري کند.

سايت نشريه ديلي تلگراف اين خبر را با عنوان "درگذشت آيت الله العظمي منتظري باعث تظاهرات (مخالفين) شده است" منتشر کرده است.

اين نشريه در خبر خود مي نويسد که با (اعلام خبر درگذشت آقاي منتظري) دانشجويان با شعارهاي طرفدار اصلاحات در دانشگاها تجمع کردند.

واشنگتن پست و نيويورک تايمز چاپ آمريکا هم از جمله رسانه هاي آمريکايي هستند که درگذشت اين روحاني ارشد منتقد را در سايت هاي خبري خود پوشش داده اند.