سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفکر بسیجی

دکتر احمدی نژاد در آ غاز سال تحصیلی دانشگاهها

رییس جمهور در جمع دانشجوبان و اساتید دانشگاه تهران 

می‌خواستند به منافع ملت ایران ضربه بزنند

 رییس‌جمهور بر اهمیت علم و علم آموزی و این‌که عرصه رقابت در جهان امروز میان عالمان و معلمان است، تاکید کرد و با ابراز خوشحالی نسبت به حضور در دانشگاه تهران و در جمع دانشگاهیان گفت: حضور در دانشگاه برای من مغتنم است و در پاسخ به دوستان نیز گفته‌ام که اگر از کار اجرایی فارغ شوم باز هم به دانشگاه می‌روم.

 -

 

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد در مراسم آغاز سال تحصیلی 86 -87 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور ـ که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد ـ با بیان این‌که "ماه مهر برای ملت ما یک ماه برجسته و بسیار ویژه است و اتفاقاتی که در آن می‌افتد بنیادی و سرنوشت ساز است" افزود:

  -

ماه مهر ماه تلاش و شکوفایی و بالندگی و شور است. زمانی که ما در دانشگاه بودیم وقتی به دو ماه تعطیلی دانشگاه می‌رسیدیم عزا می‌گرفتیم؛ چراکه دانشگاه به تعطیلی کشیده می‌شد. وقتی اول مهر می‌آمد انگار دانشگاه دوباره زنده می‌شد و دوره تعالی کشور در تعطیلی دانشگاه کم می‌شود و با آغاز اول مهر، جنبش و جوشی در شهر ایجاد می‌شود. گویی خون در رگ های جامعه جاری می‌شود.

  -

احمدی نژاد گفت: صحنه‌های فراوانی از شادی وغم ، تعالی و انحطاط و رقابت‌های سنگین و درگیری‌های خانمان‌برانداز، کشتار و جنگ، عشق و محبت و دوستی در صحنه دنیا وجود دارد. در طول تاریخ همواره دو جریان در مقابل هم قرار گرفته‌اند که در همه عرصه‌ها با هم به رقابت می‌پردازند. شاید به یک تعبیر بتوان گفت که تاریخ جهان تاریخ تقابل حق و باطل، خداپرستان و خودپرستان، زورگویان و عدالت طلبان است؛ به نظر می‌رسد سیاستمداران در عرصه سیاست و تجار و صنعتگران در عرصه اقتصاد و همین طور سایر مشاغل در عرصه‌های دیگر در حال رقابتند اما وقتی دقیق‌تر به صحنه رقابت‌ها نگاه کنیم، تقابل اصلی بین عالمان و معلمان با هم است و دو نوع از این‌ها با هم رقابت می‌کنند.

  -

هر سیاستمداری در مسیر یک معلم حرکت می‌کند.عرصه جهان عرصه رقابت عالمان و معلمان است. علم به تنهایی تاثیرگذار نیست بلکه همراه با تعلیم و تعلم اثر می بخشد.

  -

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: علم واقعی روشنایی بخش و حرکت دهنده انسان به کمال است. اما عالمی که خودساخته نباشد دریافت‌هایش از علم ناپاک می‌شود و امروز مهمترین مشکل بشر این است.

  -

وی با اشاره به تجاوزگری امریکا گفت: خیال نکنید که تصمیمات امریکا یک روزه گرفته می‌شود بلکه عالمانی این تصمیمات را می‌سازند و ارایه می‌دهند. تصور نکنید که جنایتکاران بزرگ عالم بدون علم حرکت می‌کنند. اگر دل‌ها پاکیزه نباشد دریافت‌ها غلط می‌شود.

 

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قبل از پیروزی انقلاب دو بلوک به ظاهر قدرتمند در جهان وجود داشتند که انسان‌ها را به اسارت خود در آوردند، اما انقلاب اسلامی یک فضا و زاویه جدید ایجاد و انسان‌ها را از اسارت خارج کرد.

 

رییس‌جمهور با اشاره به حوادث دانشگاه کلمبیا گفت: ما در دانشگاه کلمبیا می‌دیدیم که تمام اقدامات‌شان طبق برنامه‌ریزی قبلی بود؛ سال گذشته یکی از اساتید این دانشگاه از من برای حضور در این دانشگاه دعوت کرد که قبول نکردم. بعد گفتند که عده‌ای از دانشجویان می‌خواهند پیام شما را بشنوند و نمی‌شد، نرفت. شب قبل از مراسم به من گفته بودند که نمی‌توانیم امنیت مراسم را برقرار کنیم. چگونه است که کشوری که از آن سر دنیا آمده است در این سوی دنیا، امنیت برقرار کند، نمی‌تواند امنیت یک سالن را برقرار کند، این‌ها همه یک بهانه بود. آن‌ها می‌خواستند در وهله اول مرا منصرف کنند، در ثانی اعصاب ما را خرد کنند که نتوانیم صحبت کنیم و یا فضای مشوشی ایجاد کنند که پیام منتقل نشود و همه جزییات را در این بخش دیده بودم.

  -

وی با بیان این که "بسیاری از دانشجویان خواستار حضور در این مراسم و شنیدن پیام ایران بودند اما به آن‌ها این امکان داده نشده بود" گفت: حتی سی ـ چهل دانشجوی ایرانی به من مراجعه می‌کردند که می‌خواهند حاضر شوند، ولی نمی‌شد. تلفن تماسی داده بودند که هرکس تماس می‌گرفت نوار ضبط شده‌ای ده دقیقه علیه ملت ایران و مواضع ایران موضع‌گیری می‌کرد.

 

وی افزود: باور من این است که آن‌ها طراحی کرده بودند که بعد از اجرای موفقیت‌آمیز پروژه شان تعرضاتی به حقوق ملت ایران بکنند و بستر این کار را در افکار عمومی فراهم کنند. حتی بعد از مراسم در رسانه های‌شان مارش پیروزی می‌زدند اما بعد از چند ساعت متوجه شدند که چه اشتباهی مرتکب شده‌اند.

 

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: علم قدرت آفرین است و اگر انسان‌ساخته‌نشده آن را به دست آورد مثل کودکی است که ورزش‌های رزمی می‌آموزد و از آن استفاده می کند. بعضی از قدرت‌ها احساس می‌کنند چون بمب اتم دارند خیلی قدرتمند شده‌اند.

  -

رییس‌جمهور گفت: دنیای مادی امروز به پایان خط خود رسیده است و هیچ پیام امیدبخشی از نظام لیبرال دموکراسی به گوش نمی‌رسد و هیچ مشکلی از مشکلات بزرگ بشریت توسط این نظام حل نشده است. پدیده عراق، فلسطین، لبنان و همه پابرجا هستند و کسی نمی‌تواند آن را حل کند. آمریکا جلوی منطق هسته‌یی ایران کم آورده است و راهبرد آن‌ها دیگر خاصیت ندارد.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فواید زیاد انرژی هسته‌یی گفت: با انرژی هسته‌یی می‌توان صدها زمینه شغلی ایجاد کرد اما برخی فقط بمب هسته‌یی آن را می بینند.

 

رییس‌جمهور گفت: امروز مسوولیت و ماموریت دانشگاهیان بسیار سنگین است، ساختن ایران و پاسخگویی به نیاز بشریت مسوولیت آن‌هاست. وجه غالب ملت ایران همواره علمی و فرهنگی بوده است و هیچ‌گاه قوت نظامی و اقتصادی سیاست برتری این ملت نبوده است. نام ایران در همه جای جهان تداعی کننده علم، انسانیت و فرهنگ است و باید علم و فرهنگ مفید در دانشگاه‌های ما تولید و به جهان عرضه شود.

 

وی در ادامه سخنان خود به دانشگاهیان توصیه کرد که " در علم آموزی حد و مرزی برای خودقائل نشوید" و گفت: مشکلات و کمبود امکانات وجود دارد، در کل عالم هستی اگر دو یا سه پزشک جهانی وجود داشته باشد، یکی از آن‌ها ابن‌سیناست. نگاه‌تان در علم‌آموزی به افق‌های بلند باشد و مسوولیت خود را در عرصه جهانی پیدا کنید. دیگران امروز با تمام پیشرفت‌هایی که کرده‌اند نیازمند شما هستند. وزرای محترم و مسوولان درها را باز کنند و با همه دنیا تعامل چندجانبه داشته باشند. همان‌طور که قبلا گفته بودم. ما با تمام کشورهای دنیا به جز اسرائیل که آن را کشور نمی‌دانیم حاضریم تعامل کنیم. شما باب تعامل سطح بالا را در جهان ایجاد کنید. در تعامل علم و اندیشه هم بدانید که اندیشه شما غالب خواهد بود.

 

وی افزود: اگر می‌خواهید دنیا اصلاح شود، راه آن علمی است. آن‌هایی که فکر می‌کنند با سلاح می‌توان اصلاح کرد، در اشتباهند. امروز جوانان ایران پاکترین، مومن‌ترین، آرمانی‌ترین، حق‌طلب‌ترین و هوشمندترین جوانان جهان هستند.

  -

*** در حاشیه ***

 

* در پایان این مراسم مدال یادبودی از سوی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران در تقدیر از مواضع رییس‌جمهور در دانشگاه کلمبیا به وی تقدیم شد.

 

* هم‌چنین پیش از سخنان رییس‌جمهور از سوی بسیج دانشجویی لوح یادبودی در تقدیر از مواضع رییس‌جمهور در دانشگاه کلمبیا به وی اهدا شد.

 

* پس از سخنان رییس‌جمهور یکی از حضار طی سخنانی به رفتارهای برخی از اعضای دانشگاه تهران اعتراض کرد و خواستار برخورد با برخی از کارکنان و اساتید این دانشگاه شد.

 

* آیت‌الله عمید زنجانی رییس دانشگاه تهران طی سخنانی گفت: دانشگاه جای ستایش کسی نیست اما شما که یک دانشمند و استاد هستید و اکثریت آرای ملت ایران را به دست آورده‌اید، قابل تقدیر هستید.

 

وی هم‌چنین در پایان مراسم و حین ارایه مدال تقدیر به رییس‌جمهور گفت: این مدال به خاطر شجاعت علمی و سیاسی به شما اهدا می‌شود.

 

رییس‌جمهور نیز پاسخ داد: من هیچ‌گاه حرفی که به آن اعتقاد نداشتم نزدم، بهترین لوح‌ها را باید به دانشگاهیان داد و من خاک پای این دانشگاهیان هستم.

 

 




 
تگ ها :     Bookmark and Share

اسراییل و تبلیغات گسترده

یکی دیگر از تبلیغات دشمن:

جا زدن مسجد القبه به جای مسجد الاقصی برای اینکه بتواند راحت مسجد الاقصی را خراب کند




 
تگ ها :     Bookmark and Share

القدس لنا

                                                                    مسجد الاقصی در خطر است!!!

 

تخریب مسجدالاقصی هدف مشترک مسیحیان صهیونیست

 

طی سه دهه اخیر « گرشون سلومون » اسراییلی ستیزه جو که رهبری سازمانی را برعهده دارد که به نابودی مقدس ترین زیارتگاه مسلمانان اختصاص داده شده یورشهای مسلحانه متعدد افراطیون صهیونیست به حرم شریف مسجدالاقصی و قبه الصخره را هدایت کرده است . تاکنون هیچ مقام سیاسی اسراییلی علیه تجاوزهای انجام شده به مسجدی که برای یک میلیارد مسلمان سراسر جهان مقدس است اعتراضی نکرده است . علاوه بر این هیچیک از خاخامهای اسراییلی این عملیاتها را محکوم نکرده اند. در واقع بسیاری از یورشها از زمان شروع شان در سال 1967 (1346 ) با هدایت خاخامهای یهودی صورت می گیرند .
من (کریس هال سل نویسنده مطلب ) اولین بار زمانی که در سال 1979 (1358 ) به اورشلیم مسافرت کردم از نیت نزاع طلبان اسراییلی برای نابودی مسجد آگاه شدم . ساعتها با « بابی براون » آمریکایی نسل سوم اهل بروکلین که به اسراییل مسافرت کرد و فورا تبعه آن کشور گردید و زمینه های فلسطینیان را غصب کرد تا مناطق غیر قانونی یهودی نشین را برپا کند صحبت کردم . او به من گفت : « مسجد باید نابود شود این محل لکه ننگی در سرزمین ماست » .
یهودیان جنگ طلب مانند براون و سلومون خواستار بیت المقدس خالص عاری از حضور هر یک از پیروان دیگر ادیان الهی یا زیارتگاههای آنها هستند. جای شگفتی اینجاست که میلیونها مسیحی در آمریکا با این نقشه یهودی موافقند و از نظر مالی از آن حمایت می کنند.
اسراییلیان نزاع طلب و مسیحیان هواخواه گرچه در هدف با یکدیگر متحدند اما برنامه های بلندمدت متفاوتی برای رسیدن به آن دارند . یهودیان مادی گرایی چون « استنلی گلدفوت » یکی از عوامل فعال در انفجار سال 1946 (1325 ) هتل « کینگ دیوید » که منجر به کشته شدن حدود یکصد مسیحی مسلمان و یهودی غیر نظامی گردید به دلایل سیاسی خواستار تخریب مسجد می باشند. دیگر یهودیان معتقدند که ساخت معبد بر روی خاک اماکن اسلامی طلیعه ظهور مسیح موعود است .
شمار رو به گسترشی از مسیحیان این تفکر را پذیرفته اند که : « اسراییل در تمام طول تاریخ در مرکز صحنه قرار دارد » . آنها می گویند خداوند مراحل زمانی متعددی را تدبیر کرده است از جمله تجمع یهودیان در سرزمین باستانی کنعان به گفته آنان زمان کنونی مشمول یکی از آن « مقدرات » است زمانی که یهودیان باید معبد یهودی را بنا ساخته و آیین قربانی را از سر گیرند. آنها عمل به این « مقدرات » را برای بازگشت مسیح از ضروریات می دانند. جالب اینجاست که مسیحیان تقدیرگرا در حالی که اسراییل را مهم ترین قوم تمام دنیا می شناسند به یهودیان احترام گزارده و حتی چون نسبت میان یهود و یهود آنها را دوست می دارند. در عین حال چون معتقدند مسیح تنها می تواند در « محلی امن » نزدیک اورشلیم فرود بیاید فرقه سرزمین را به وجود آورده اند. بنابراین حمایت کامل و تردیدناپذیری را به اسراییل ارزانی می دارند.
تریبونهای بی شماری در آمریکا به گرمی پذیرای افرادی چون گلدفوت و سلومون (افراطیون صهیونیست طرفدار تخریب مسجدالاقصی ) هستند. محلی که مسیحیان صهیونیست سخاوتمندانه انبوه هدایای مالی حلقه های ازدواج و جواهرات خود را برای تامین منابع مالی نابودسازی مسجد می بخشند. آنها پیامدهای احتمالی ناشی از تخریب مسجد را درنظر می گیرند; پیامدهایی چون جنگهای متعدد که شاید به « آرماگدون » ختم شود. اما باز با کمال میل آن را خواستارند. آنها از آرماگدون واهمه ای ندارند. « مسیحیان از نو متولد شده » (مسیحیان صهیونیست ) معتقدند در آن زمان از هر رنج و سختی در امان خواهند بود. چون در آن برهه زمانی به آسمان صعود خواهند کرد و از بالا به نظاره کشتارهای فجیع زمین خواهند نشست « جری فالول » گرداننده موعظه های تلویزیونی فریاد می کشد : « من نگران نیستم می دانید چرا چون اینجا نخواهم بود.
این طرز تفکر « تقدیرگرایانه » که کمتر از دویست سال از عمر آن می گذرد به مجامع بزرگ مذهبی و کلیساهای مهم و همچنین 16 میلیون عضو مجمع تعمیدشدگان و کلیساهای بی شمار انجیلی رسوخ کرده است . تخمین زده می شود که از هر ده آمریکایی حداقل یک نفر هوادار این جنبش است .
اما در حالی که مسجدالاقصی در محاصره نزاع جویان صهیونیست قرار گرفته توطئه خاموشی در ایالات متحده و اسراییل جریان دارد. تاکنون هیچ مقام سیاسی یا مذهبی در ایالات متحده یا اسراییل درباره این موضوع سخنی به میان نیاورده است . خاخامهای یهود دست کم اگر خود بر سر این موضوع مساعدت نکنند و برنامه ریزی حملات را برعهده نداشته باشند سکوت اختیار کرده اند. رهبران تمامی کلیساهای بزرگ ایالات متحده (نواهایی که در سرتاسر سرزمین مقدس به گوش می رسند) اگر چه ممکن است خود برای نابودی مسجد پول جمع آوری نکنند اما در ارتباط با این توطئه خاموشی گزیده اند.
یک مسیحی به من گفت : « من علاقه ای به این موضوع ندارم تخریب مسجد اما اگر چنین اتفاقی روی دهد به این معنی نیست که از آن حمایت نمی کنم » .
حملات به مسجد
منحصرا دو گروه به تخریب مقدس ترین زیارتگاه مسلمانان اختصاص دارند : اتحاد ستیزه گرایانه مومنان یا گروه « گاش امیونیم » که توسط خاخامهایی چون « موشه لوینگر » هدایت می شود; و موسسه مذهبی « آترت » با ترکیبی از شاگردان جنگ طلب یهودی و خاخامهای آنها.
مسیحیان جنگ طلب بنیادگرا و یهودیان ثروتمند آمریکا که نابودی مسجد را نیز خواهانند به این دو سازمان اسراییلی کمک مالی می کنند و آنها را از حمایت خود بهره مند می سازند.
از آغاز سال 1967 (1346 ) زمانی که نظامیان اسراییلی شرق بیت المقدس را از اعراب ربودند یهودیان تروریست در قالب بیش از صد دفعه به مسجد مسلمین حمله کرده اند. در اینجا تعدادی از این یورشها را نام می برم .
آگوست 1967 (مرداد 1346 ) : روحانی اصلی نیروهای مسلح « اشلوموگورن » که بعدها خاخام اصلی اسراییل شد فرماندهی پنجاه افراطی مسلح را در حمله به حرم شریف به عهده می گیرد. گورن در حین ورود به خاک مسلمین که یهودیان آن را « کوه معبد » می نامند گفت : « این فرمان حمله مقدس است » در نشریه ای اسراییلی گزارش می دهد : « بسیاری از خاخامها به علاوه اعضای مجمع خاخامهای اصلی یهودی از حق سلطه یهود بر مسجد پشتیبانی می کنند » .
آگوست 1969 (مرداد 1348 ) : آتش سوزی مسجدالاقصی توسط افراطیان یهودی که باعث نابودی منبری بسیار ارزشمند از چوب و عاج (که صلاح الدین ایوبی فرمانده مسلمان از آلپو آن را فرستاده بود) گردید. این حریق عمدی شورای امنیت سازمان ملل را به فعالیت واداشت تا شکست اسراییل را در جلوگیری از حملات تروریستی به زیارتگاه مسلمانان محکوم کند . چهارماه بعد (19 دسامبر 1969 ) گروهی از جنگ طلبان یهودی با ادعای عملی سازی دعاهای خود درباره بازسازی معبد به این حرم شریف یورش می برند.
مارس 1971 (اسفند 1350 ) : گرشون سلومون هدایت گروه « پیروان با ایمان معبد » را به دست می گیرد . آنها بعد از درگیری با پاسداران فلسطینی بیرون رانده می شوند . سه سال بعد (سوم مارس 1974 ) سلومون دوباره به مسجد حمله ور می شود . او بار دیگر در 14 جولای 1978 رهبری یهودیان جنگ طلب را به دست می گیرد . در این مرحله فلسطینیان اعتراض می کنند و سربازان اسراییلی با پرتاب گاز اشک آور به سرکوبی آشوب می پردازند.
آگوست 1980 (مرداد 1359 ) : سیصد متعصب یهودی پیرو « گاش امونیم » با سلاحهای سنگین بر پلیس فلسطین غلبه می کنند و به منطقه یورش می برند . اما بعد متفرق می گردند . یک ماه بعد (15 سپتامبر 1980 ) این گروه با همدستی استنلی گلدفوت و گروه مومنان معبد دوباره وارد مناطق مسجد می شوند و بعد از نزاع و کشمکش با پلیس بیرون رانده می گردند.
آوریل 1982 (فروردین 1361 ) : « آلن گودمن » تبعه اسراییلی با پاسپورت آمریکایی با تفنگ ام 16. به مسجدالاقصی حمله می کند و نمازگزاران را هدف قرار می دهد و دو فلسطینی را کشته و دیگران را زخمی می گرداند . در نوامبر 1997 دولت اسراییل گودمن را آزاد ساخت گودمن نیز بدون هیچگونه اظهار تاسفی اعلام کرد : « من ماموریتم را انجام دادم » .
جولای 1982 (مرداد 1361 ) : « یوئل لرنر » عضو جنبش « کچ » با هدف آتش افروزی و تخریب قبه الصخره به این منطقه حمله کرد . « کچ » جنبش افراطی که توسط خاخام و « مایرکعین » پایه ریزی شد و به صورت غیرمستقیم از سوی پارلمان اسرائیل مورد حمایت قرار داد.
مارس 1983 (اسفند 1362 ) : افراطیان مسلح « گاش اموینم » در تلاش برای غلبه بر نگهبانان امنیتی مسجد از دیوارهای آن بالا رفته و مسجد را تصرف می کنند. آنها مقادیر زیادی مواد منفجره مسلسل و هفت تیر در اختیار داشتند. بیست و نه نفر مسوولیت این عملیات را پذیرفتند.
سپتامبر 1983 (شهریور 1362 ) : دادگاه اسراییل 29 یهودی تروریست را که شش ماه قبل به مسجد حمله کرده بودند تبرئه کرد .
ژانویه 1984 (بهمن 1363 ) : در یکی از بزرگ ترین توطئه های صورت گرفته برای آتش سوزی و نابودی مسجد تروریستهای یهودی مجهز به 114 کیلوگرم مواد منفجره شامل چندین نارنجک جعبه دینامیت و 12 خمپاره تلاش می کنند تا مسجد را به آتش بکشند و نابود سازند. آنها تحت رهبری خاخام « موشه لوینگر » از یهودیان رادیکال بودند.
1994 (1373 ) دولت اسراییل « دیویدسون » نماینده مجلس اسراییل را که دارای بالاترین مقام در موسسه مذهبی آترت می باشد به عنوان مشاور شهرداری در زمینه اموال فلسطینیان انتخاب می کند. این امر نشان دهنده رابطه تنگاتنگ دولت اسراییل با سازمانی است هدف اصلی آن نابودی مسجد می باشد.
سپتامبر 1996 (شهریور 1375 ) : موسسه آترت از طریق دلارهای یهودیان ثروتمند آمریکا همچون میلیونر اهل میامی « ایروینگ موسکوتیز » تونلی را که در طی عملیاتهای شبانه به طور مخفی احداث شده و کل مجموعه الاقصی را دربر می گیرد گشود. این تونل جدال برانگیز شعله نبرد سختی را برافروخت که منجر به مرگ 60 فلسطینی و 15 سرباز اسراییلی گردید . نخست وزیر وقت اسراییل بنیامین نتانیاهو و رهبران مسیحیان بنیادگرا مفتخرانه از این تونل بازدید کردند.
اکتبر 1998 (مهر 1377 ) : گرشون سلومون با همراهانش در حالی که پرچمهای اسراییل را تکان می دهند و در شیپور می دمند به مناطق نواحی مسجد می رود . سلومون گفت : « زمان بازسازی معبد یهود فرا رسیده است » . وی برای تاکید بر این گفته کامیونی حامل 4 تن سنگ مرمر را برای ساخت معبد جدید پارک کرده بود.

یهودیان جنگ طلب مانند براون و سلومون خواستار بیت المقدس خالص عاری از حضور هر یک از پیروان دیگر ادیان الهی یا زیارتگاههای آنها هستند. جای شگفتی اینجاست که میلیونها مسیحی در آمریکا با این نقشه یهودی موافقند و از نظر مالی از آن حمایت می کنند
تریبونهای بی شماری در آمریکا به گرمی پذیرای افرادی چون گلدفوت و سلومون (افراطیون صهیونیست طرفدار تخریب مسجدالاقصی ) هستند. محلی که مسیحیان صهیونیست سخاوتمندانه انبوه هدایای مالی حلقه های ازدواج و جواهرات خود را برای تامین منابع مالی نابودسازی مسجدالاقصی می بخشند
در حالی که مسجدالاقصی در محاصره نزاع جویان صهیونیست قرار گرفته توطئه خاموشی در ایالات متحده و اسراییل جریان دارد. تاکنون هیچ مقام سیاسی یا مذهبی در ایالات متحده یا اسراییل درباره این موضوع سخنی به میان نیاورده است
رهبران تمامی کلیساهای بزرگ ایالات متحده (نواهایی که در سرتاسر سرزمین مقدس به گوش می رسند) اگر چه ممکن است خود برای نابودی مسجد پول جمع آوری نکنند اما در ارتباط با این توطئه خاموشی گزیده اند .




 
تگ ها :     Bookmark and Share

رهبر و رییس جمهور

گزارشی مختصر و مفید از دیدار رهبر با رییس جمهور

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر یکشنبه در دیدار رییس جمهور با ایشان، سفر آقای احمدی نژاد به آمریکا را سفری خوب، پربرکت و مایه سرافرازی ملت ایران خواندند.


رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: سخنرانی شما در دانشگاه کلمبیا و مسئله‌ای که در این دانشگاه پیش آمد و همچنین سخنرانی شما در مجمع عمومی سازمان ملل در مجموع، مایه سرافرازی ملت ایران شد.

ایشان با ابراز خرسندی از سخنان، رفتار و منش رییس جمهور در سفر به آمریکا، افزودند: محتوای این سخنان و برخورد و منشی که شما در مواجهه با مسایل مختلف داشتید، خوب بود.

در این دیدار، رییس جمهور گزارشی از برنامه‌ها و نتایج سفر به سه کشور آمریکا ، بولیوی و ونزوئلا ارائه کرد.




 
تگ ها :     Bookmark and Share

استقبال مسیولین از رییس جمهور

رییس جمهور پس از بازگشت از سفر به نیویورک اعلام کرد:
ارائه پیام ملت ایران به جهانیان مهمترین دستاورد سفر به نیویورک است

رییس جمهور مهمترین دستاورد سفر به نیویورک را بیان مواضع و پیام ملت ایران به جهانیان دانست و اظهار امیدواری کرد دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران موجب شود تا دیدگاه ها و آرمانهای ملت ایران هرچه بیشتر به جهانیان معرفی شود.
دکتر محمود احمدی نژاد پس از بازگشت از سفر نیویورک در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ملت ایران برای حل و فصل مشکلات بشریت راهکارهای ارزشمند و متعالی دارد ، گفت‌: اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد بهترین فرصت برای طرح دیدگاه ملتی است که ریشه در تاریخ دارد و پرچمدار عدالتخواهی و صلح طلبی است .

 -
وی افزود: سخنان برآمده از انقلاب و ملت مسلمان مورد توجه موحدان جهان و خداپرستان قرار گرفت و فرصتی پیدا شد تا به عنوان عضو کوچک همه ملت ایران در آنجا حضور یابم و مواضع و پیام این ملت بزرگ را به گوش جهانیان برسانم .
دکتر احمدی نژاد با اشاره با به اینکه در این سفر فرصت ترسیم چهره حقیقی و برجستگی های شخصیت ملت بزرگ ایران فراهم شده است ، یادآورشد: حضور در مجمع عمومی سازمان ملل و اعلام مواضع ملت و طرح راه حل های مشکلات امروز بشر مورد استقبال فراوان قرار گرفت .
رییس جمهور ملاقات با بیش از ‪ ۱۵‬رییس کشور شرکت‌کننده در مجمع عمومی سازمان ملل را از دیگر برنامه‌های خود در این سفر اعلام کرد و گفت: این دیدارها فرصت خوبی بود تا روابط با این کشورها را بار دیگر مرور کنیم .

 -
وی خاطرنشان کرد: در محافل دیپلماتیک دیدگاه های ملت ایران همچنان مورد بحث و تبادل نظرقرار می گیرد و امیدواریم بررسی این دیدگاه ها همچنان ادامه یابد .
رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه دیدار و ارتباط با مردم و گروه های مردمی بخش دیگری از برنامه های این سفر بود، گفت: من برای حضور و سخنرانی در دانشگاه کلمبیا دعوت شده بودم که حوادث گوناگونی اتفاق افتاد و به نظر من این یک اتفاق بزرگ بود که خدای متعال صحنه ای را ترسیم کرد که دو موضوع به نمایش درآمد یک طرف همه گرایش های مادی و خباثت آلود و زیاده طلب و غیر موحد و درطرف دیگر مظلومیت و پاکی ملت ایران و پیام انسان ساز اسلامی قرار داشت .
وی افزود : جالب است که همه این صحنه ها را به لحاظ مادی ، بدخواهان ملت ایران با همه امکاناتشان طراحی کرده بودند و آنان تلاش کردند یا این دیدار یا حضور در دانشگاه کلمبیا لغو یا اگر برگزار شد به صحنه محاکمه و تخریب چهره ملت ایران تبدیل شود .
رئیس جمهور ادامه داد : سه شبکه رسانه ای سراسری در جهان از یک هفته پیش به طور مستمر برنامه جنگ روانی و تخریبی گسترده به راه انداختند و شخصیت و تاریخ و عظمت ملت ایران را نشانه رفتند و با حرف هایی که خودشان شایسته آن بودند متهم کردند .

 -
دکتر احمدی نژاد گفت: آنها یک هفته از مخالفان ملت ایران دعوت کردند برای تظاهرات و برخورد با نماینده این ملت بزرگ اجتماع کنند و صحنه هم به گونه ای تیره و تار و یکطرفه طر احی شده بود و تعدادی هم برای همراهی با خود جمع کرده بودند اما صحنه کاملا معکوس شد و برخلاف آنچه تصور می کردند کمتر از 200 نفر از کشورهای امریکایی و اروپایی گرد آوردند که حتی برخی از آنان نمی دانستند برای چه آمده اند.
رئیس جمهور افزود: در این سو هزاران انسان فهمیده آمدند وحرف های ملت ایران را شنیدند و از مواضع جمهوری اسلامی ایران حمایت کردند .
وی گفت : آنها حتی از طریق شماره تلفن هایی که برای اعلام حضور مردم در جلسه و گرفتن کارت در نظر گرفته بودند وقتی افراد تماس می گرفتند از طریق نواری علیه ما تهمت های خود را تکرار می کردند .
دکتر احمدی نژاد تصریح کرد‌: آنان اشتباه بزرگی را مرتکب شدند و حیثیت و ادعای نظام سلطه و دموکراسی مبتنی بر مادی گری را با همه امکانات به صحنه آوردند و حیثیت رسانه ها و دانشگاه و مرکز علمی را هم قربانی کردند و رئیس دانشگاه را تحت فشار قرار دادند تا برای تامین منافع صهیونیست ها آن سخنان را بیان کند .

 -
رئیس جمهور افزود: 10 نفر از سران جهان و ده ها نفر از مردم معمولی و دیپلمات ها و اصحاب رسانه با گفتن یک جمله پیام ایران را شنیدند و می گفتند ما با شما هستیم و آنان با ملت بزرگ ایران رفتار زشتی کردند .
وی به برگزاری نشست های علمی با دانشگاهیان و مسئولان دانشگاه کلمبیا و دانشگاهیان برجسته امریکا و کانادا اشاره کرد و گفت : در این نشست ها هم دیدگاه های آنان و هم دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران مطرح و بخشی از نشست ها به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد .
دکتر احمدی نژاد در ادامه با اشاره به دیدار خود با خاخام های یهودی ، گفت : آنان آمده بودند برای تشکر از ملت ایران و قدردانی می کردند که جمهوری اسلامی ایران حساب صهیونیست ها را از یهودیان جدا کرده است و از برنامه های سیاسی و فرهنگی ملت ایران حمایت کردند .
وی افزود: علاوه بر اصحاب رسانه با ایرانیان هم که هر کدامشان در سطوح گوناگون تخصصی در بخش های اقتصادی ، علمی ، پزشکی و صنعتی در امریکا مشغول به کار هستند دیدار و گفتگو کردیم ، سال گذشته هم آنها برای ابراز محبت به ملت و این سرزمین مقدس جلسات پرشوری تشکیل دادند که امسال هم بسیار پرشورتر بود.

 -
رئیس جمهور گفت : در این نشست ها مسائل مطرح شد و آنان بطور یکپارچه به نمایندگی ازبیش از یک میلیون ایرانی مقیم امریکا با سلایق گوناگون و سرشار از عشق به ایران با ملت ایران اعلام همبستگی و آمادگی خود را برای فداکاری در راه آرمان های ایران اسلامی به این ملت بزرگ اعلام کردند .
دکتر احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش به حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین وزیر دادگستری و رئیس اداره نظام وظیفه در این سفر اشاره کرد و گفت: آنان نیز با نشست های مختلف مسائل و مشکلات هموطنان ایرانی را بررسی و درباره برخی مسائل همانجا تصمیم گیری کردند و بخش دیگر را در ایران پیگیری خواهند کرد .

 -
رئیس جمهور با اشاره به سفرش به کشور بولیوی گفت‌: بولیوی یک کشور بزرگ با مساحت یک میلیون مترمربع است که 9 میلیون نفر جمعیت دارد که اکثریت مردم آن سرخپوست ، صمیمی ، صبور ، پاک و دوست داشتنی هستند .
رئیس جمهور گفت : بولیوی کشوری بسیار ثروتمند با منابع طبیعی فراوان است اما متاسفانه حضور 200 سال استعمار این مردم را به خاک سیاه نشانده است و چهره فقر را در رفتار و چهره مردم می توان دید .
دکتر احمدی نژاد ادامه داد : مردم بولیوی خودشان را پیدا کرده اند و رئیس جمهور جوانی را از متن خود برگزیده اند که اونیز زندگی خود را وقف خدمت به این مردم کرده است و برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران بسیار علاقه مند است .

 -
وی گفت : غربی ها در بخش های نفت و گاز ثروت این ملت را غارت کرده اند و رئیس جمهور جدید موفق شده است صنعت نفت و گاز بولیوی را ملی کند .
رئیس جمهور با اشاره به اینکه غربی ها حتی اجازه نداده اند حتی به اندازه نیاز بولیوی ، کارشناس در بخش نفت و گاز نیروی انسانی تربیت شود ، گفت : ایران و بولیوی در زمینه سرمایه گذاری مشترک و تربیت و آموزش کارشناسان و متخصصان بخش صنعت نفت و گاز این کشور با کمک ایران قراردادی امضا کردندو یک قرارداد نیز در زمینه سرمایه گذاری در صنایع گوناگون امضا و یک بیانیه اعلام روابط سیاسی دو کشور منتشر شد .
دکتر احمدی نژاد گفت : رئیس جمهور بولیوی تاکید کرد ما قبلا از مردم دعوت نکرده بودیم اما از نقطه ورود هیات جمهوری اسلامی ایران به فرودگاه تا مرکز شهر انبوه جمعیت اجتماع کرده و با فریادهای زنده باد ایران از هیات جمهوری اسلامی ایران استقبال کردند این درحالی بود که رسانه های بولیوی در اختیار مخالفان دولت این کشور است و این رسانه ها بر ضد ایران سیاه پراکنی و سیاست مجموعه فاسدهای عالم را اجرا می کردند اما مردم چون پاک هستند حقایق را دریافت می کنند و کاملا خودجوش برای استقبال آمده بودند که با دیدن این صحنه ها بارها اشک در چشمان من به عنوان یک فرد کوچک و عضو خانواده بزرگ ملت ایران جمع شد .
وی خاطر نشان کرد : آنها خطاب به ایرانی ها فریاد می زدند بایستید ما با شما هستیم .

 -
رئیس جمهور گفت : نخستین بار مراسم امضای قراردادها با بولیوی کاملا مردمی بود و ده ها هزار نفر آمده بودند که به اندازه گنجایش سالن جمعیت زیادی هنگام امضای اسناد در محل حضور داشتند .
رئیس جمهور با اشاره به دیدار کوتاهش از ونزوئلا گفت : در این کشور نیز قراردهایی از جمله در زمینه احداث کارخانه قطعه سازی خودرو و ساخت شبکه کارخانه های آرد سازی در بخش خصوصی و همچنین سرمایه گذاری مشترک در پتروشیمی امضاء‌ شد .
رئیس جمهور گفت‌: من کاری انجام ندادم و این عظمت ، صداقت و حقانیت ملت ایران است که راه خود را پیدا می کند و پیش می رود .

 -
رئیس جمهور از پیام های ملت ایران و سایر ملت های جهان که بوسیله ابزارهای رسانه ای یا نامه و پیام الکترونیک در زمینه حمایت از مواضع ملت ایران دریافت می شد قدردانی کرد و افزود : حتی برخی از مردم امریکا با ارسال گل و کارت از رفتار زشتی که به نام مردم امریکا در دانشگاه کلمبیا صورت گرفت عذرخواهی کرده و ابراز می داشتند که شما ما را بیدار کردید .

 -
دکتر احمدی نژاد در پایان از استقبال‌کنندگان از جمله روسای قوه مقننه، قضاییه، دبیر شورای نگهبان، رییس دفتر مقام معظم رهبری و مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری و دیگر مسوولان قدردانی کرد.

 -

 

 -




 
تگ ها :     Bookmark and Share
<      1   2   3      >

مهدیار دات بسیجی

مهدیار دات بسیجی