سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفکر بسیجی

حرف دل مردم را رییس جمهور زد

رییس جمهور در جلسه هیات دولت :
دیدگاه صادقانه ملت ایران را علی رغم تبلیغات دشمن به گوش جهانیان رساندیم

دکتر محمود احمدی نژاد در جلسه صبح یکشنبه هیات دولت نتایج سفر به نیویورک را مثبت ارزیابی و خاطر نشان کرد: امسال با عنایت خداوند، صدا ودیدگاه صادقانه ملت ایران به بسیاری از مردم جهان رسید و در آینده شاهد اثرات مثبت آن خواهیم بود.
رییس جمهور با اشاره به سخنرانی در سازمان ملل متحد و حضور در جمع دانشجویان کلمبیا یادآور شد: دشمنان اگر چه با برنامه ریزی های قبلی قصد داشتند جمهوری اسلامی را در افکارعمومی با اهانت و فحاشی محکوم و منزوی کنند اما به لطف الهی نتیجه معکوس گرفتند .
دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: کسانی که در صحنه سخنرانی ها حضور داشتند و یا گزارش کامل برنامه ها را مشاهده کرده اند، به صداقت و درستی مسیر مجریان جمهوری اسلامی ایران پی بردند.
رییس جمهور با تاکید بر این که اکنون کشورمان برای صلح جهانی برنامه دارد که درتعارض کامل با برنامه های استکبار جهانی است، اظهار داشت: گر چه همه تبلیغات دشمن به این استوار است که نگذارند محتوای این برنامه ها به گوش جهانیان برسد، اما خوشبختانه امسال با عنایت خداوندی صدای ما به بسیاری از مردم جهان رسید و در آینده شاهد اثرات مثبت آن خواهیم بود.
رییس جمهور دریافت نشان «کبوتر صلح» از طرف جامعه کلیساهای آمریکا را یکی از مظاهر درستی مسیر جمهوری اسلامی ایران در ستایش از صلح و آرامش در جهان دانست و گفت: سخنان صادقانه هیچگاه از چشمان تیزبین آگاهان جهان مخفی نمی ماند.
رییس جمهور همچنین با اشاره به فرا رسیدن لیالی قدر اظهار داشت: در این شب ها با حضور قلب و خشوع از خداوند متعال بهترین سرنوشت را برای امت اسلامی و مردم جهان خواستار شویم و صلح و دوستی ، برادری و محبت را در سایه حکومت مهدی موعود(عج) آرزو نماییم.
دکتر احمدی نژاد با تسلیت شهادت مولی الموحدین علی ابن ابیطالب به دوستداران آن حضرت گفت: حضرت علی(ع) شهید راه عدالت ومیزان و معیار راستی و صداقت در همه عصرها و نسل ها هستند و امروز جهان بیش از هر زمانی به رهنمودهای انسان ساز حضرتش نیازمند است.




 
تگ ها :     Bookmark and Share

طرح مهاجرت از بلاگفا

                                

در پی بی تفاوتی آقای شیرازی مدیر بلاگفا   از عدم برخورد با مسائل دینی و انقلابی و اخلاقی این طرح باید لازم الاجرا  شود.  




 
تگ ها :     Bookmark and Share

دیدار صمیمی رییس جمهور با ایرانیان مقیم آمریکا

 -


 -

                                                                              -
  -

                                                          -

 -

                                                           -

 -

                                          -


 
تگ ها :     Bookmark and Share

دکتر احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل

پیشنهاد دکتر احمدی نژاد برای تشکیل جبهه« همبستگی برای صلح»

رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر لزوم اصلاح ساختار سازمان ملل متحد بویژه شورای امنیت، پیشنهاد تشکیل جبهه برادری، دوستی و صلح پایدار برپایه خداپرستی و عدالت را تحت عنوان "همبستگی برای صلح" به جهانیان ارایه کرد.
دکتر محمود احمدی نژاد عصر امروز به وقت محلی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد برخی چالش های امروز جهان را برشمرد و با تاکید بر اینکه دوران مناسبات برخاسته از جنگ دوم جهانی و دوران اندیشه های مادی مبتنی بر خودخواهی و سیطره طلبی پایان یافته است، تصریح کرد: ملتها و دولت ها مجبور نیستند که تابع بی عدالتی برخی قدرتهایی باشند که شایستگی رهبری و تدبیر امور جهان را از دست داده اند .
رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بشر از یک گردنه سنگین تاریخی عبور کرده و دوران گرایش به توحید ، پاکی ، مهرورزی ، احترام به دیگران ، عدالت و صلح طلبی واقعی آغاز شده است، اظهارداشت: طبق وعده الهی حق پیروز است و زمین به انسانهای صالح به ارث خواهد رسید و آزادگان ، مومنان و مردم جهان باید با خدمت به انسانها و عدالت خواهی، فرصت تحقق این وعده بزرگ الهی را فراهم کنند .
دکتر احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه موضوع هسته ای ایران خاتمه یافته و به یک امر عادی در آژانس بین المللی انرژی اتمی بدل شده است، تاکید کرد: ملت ایران برخلاف قدرتهای انحصار طلب آماده است دستاوردهای خود درزمینه دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد.
دکتر محمود احمدی نژاد ، بااشاره به رفتارهای ناشایست برخی قدرت ها در برخورد با ملت ایران در مساله هسته ای گفت: به کسانی که حدود پنج سال مزاحم ملت ایران شدند نصیحت می کنم که از تاریخ و اقدامات اخیرخود عبرت بگیرند و با دیگر اعضاء سازمانهای بین المللی چنین نکنند و آبروی سازمانهای جهانی را قربانی خواسته های خود نکنند زیرا امروز ملتها بیدارند و می ایستند.

 -
متن کامل سخنرانی رییس جمهوری اسلامی ایران به این شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و السلام و الصلوه علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین
«اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه»


رئیس محترم ، هیات های محترم نمایندگی ، خانمها و آقایان
از اینکه توانستم بار دیگر در این مجمع مهم جهانی شرکت کنم خوشحالم و خدای بزرگ را سپاسگزارم .
در فضای پر التهاب کنونی و غلبه فریادها ، تهدیدها و تنش ها و در دورانی که تدابیر قدرتهای بزرگ از حل مشکلات ناتوان ، عدم اعتماد در عرصه های منطقه ای و بین المللی روز افزون و امنیت روانی جوامع ، تحت هجوم سنگین طراحی های تبلیغاتی و سیاسی مخدوش و ناامیدی از اثر بخشی سیاستها و اقدامات سازمانهای بین المللی در برقراری صلح و امنیت پایدار و صیانت از حقوق ملتها رو به گسترش است ، قصد دارم به برخی چالش های مهم و اصلی امروز جهان و علل و ریشه های آن اشاره و راههای برون رفت از آنها را بررسی نمایم . از ضرورت اصلاح وضع موجود و چشم انداز امید بخش و روشن آینده ، دوران تجلی همه زیبایی ها ، عشق ها و کرامت ها ، برپایی عدالت و شکوفایی همه استعدادهای الهی انسان و حاکمیت خداپرستی و تحقق وعده خداوند حکیم با شما سخن بگویم. سپس موضوع هسته ای ایران را به عنوان یک واقعیت و آزمایشگاه سنجش صداقت ها وکارآمدی ها و ایستادگی ها و پیروزی ها در معرض قضاوت شما قرار دهم و در پایان پیشنهادات خود را ارائه نمایم .

دوستان و همکاران گرامی
می دانید که بشریت ، امروز با چالش های مهم ، متعدد و متنوعی مواجه است که به برخی از آنها اشاره می کنم؛

1- تلاش سازمان یافته برای فروپاشی خانواده و کاهش منزلت زن
خانواده مقدس ترین و با ارزش ترین بنیاد انسانی است که به منزله کانون پاکترین عشق ها و محبت متقابل مادران ، پدران و فرزندان و محیط امن برای تربیت نسلهای بشری و بستر شکوفایی عاطفه ها و استعدادها ، همواره مورد احترام همه اقوام و ادیان و فرهنگها بوده است .
امروز شاهد یک هجمه سازمان یافته از ناحیه دشمنان انسانیت و چپاولگران اقتصادی برای فروپاشی این نهاد اصیل هستیم که با ترویج لا ابالی گری و خشونت و شکستن حریم های عفت و پاکدامنی در صدد انجام آن هستند .
وجود ارزشمند زن به عنوان مظهر جمال الهی و نقطه جوشش محبت ، عاطفه و پاکی ، دردهه های اخیر دستخوش سوء استفاده گسترده اصحاب قدرت ، رسانه و ثروت شده است . در برخی از جوامع ، این وجود عزیز را در حد ابزار تبلیغاتی ساقط کرده اند و همه پرده های عفت و حریم زیبائیها و پاکی ها را شکسته اند . این یک خیانت بزرگ به جامعه بشری و نسل های متوالی و ضربه ای جبران ناپذیر به پایه انسجام اجتماعی یعنی خانواده است .
2- نقض گسترده حقوق بشر ، توسعه تروریسم و اشغالگری
امروز متاسفانه حقوق بشر به طور وسیع توسط برخی قدرتها به ویژه از ناحیه مدعیان انحصاری آن مورد تعرض قرار می گیرد . برپایی زندانهای مخفی ، ربایش افراد و محاکمه و مجازات مخفیانه و بدون رعایت معیارهای دادرسی ، شنود گسترده مکالمات ، بازگشایی نامه ها و احضارهای مکرر به مراکز پلیسی و امنیتی به امری عادی بدل شده است . با اعلام نظر دانشمندان و مورخان در موضوعات مهم جهانی مخالفت و آنان را محاکمه و زندانی می کنند .
به بهانه های گوناگون کشورها را اشغال و نا امنی و اختلاف ایجاد می کنند و همین ها را بهانه استمرار اشغالگری قرار می دهند . بیش از شصت سال سرزمین فلسطین به عنوان جبران خسارتی که در جنگ در سرزمین اروپا دیده اند در اشغال رژیم غیر قانونی صهیونیستی است ، مردم آن آواره و یا تحت فشارهای سنگین نظامی و تحریم های اقتصادی و یا در زندانهای مخوفند . اشغالگران حمایت و تمجید می شوند و مردم مظلوم مورد هجوم سیاسی و نظامی و تبلیغاتی قرار می گیرند . به جرم آزادی خواهی آب و برق و دارو را بر مردم فلسطینی و در شهر و دیار خودشان می بندند و با دولت بر آمده از رای آنها مخالفت می کنند . جریانات تروریستی زیر سایه سیاستمداران و نظامیان قدرتهای بزرگ سازمان می یابند و به جان و مال ملتها تعرض می کنند . با اعلام قبلی ، صهیونیست های بی فرهنگ ، مردم را در خانه و شهرشان ترور می کنند و تروریست ها مدال صلح می گیرند و حمایت می شوند . از طرف دیگر عده ای از مردم یهودی را با تبلیغات دروغ و به بهانه رفاه و شغل و غذا از نقاط مختلف دنیا آواره و در سرزمین اشغالی فلسطینی اسکان می دهند و آنان را تحت سخت ترین محدودیت ها ، فشار روانی و تهدید دائمی نگهمیدارند . از بازگشت آنان به وطن اصلی شان جلوگیری می کنند و با زور و تبلیغ آنان را وادار به کینه ورزی نسبت به مردم بومی فلسطین می کنند .
سرزمین عراق به بهانه اسقاط دیکتاتور و کشف سلاح کشتار جمعی اشغال می شود . دیکتاتور عراق که زمانی طولانی مورد حمایت همین اشغالگران بود می رود و سلاحی کشف نمی شود ولی اشغالگری به بهانه های گوناگون همچنان ادامه می یابد. هر روز مردم کشته ، زخمی و آواره می شوند و اشغالگران نه تنها پاسخگو و شرمنده نیستند بلکه در گزارشی ، ایجاد بازار فروش سلاح را به عنوان دستاورد لشگرکشی خود معرفی می کنند . حتی با قانون اساسی ، مجلس و دولت برآمده از رای مردم عراق نیز مقابله و مخالفت می کنند و در عین حال شجاعت پذیرش و اعلام شکست قطعی خود و خروج از عراق را نیز ندارند.
متاسفانه شاهد این واقعیت تلخ هستیم که برخی قدرتها جز برای خود و حزب و گروهشان برای هیچ انسان و ملتی ارزش قائل نیستند . از نظر آنان حقوق بشر ، برابر با درآمد ها و منافع کمپانیهای آنان و دوستانشان است . حقوق و حیثیت مردم امریکا نیز قربانی خود خواهیهای برخی قدرتمندان است .
3- هجمه به فرهنگهای بومی و تحقیر ارزشهای ملی ملتها
فرهنگ ، نماد هویت و رمز ماندگاری ملتها و اساس تعامل آنان با دیگران است . در یک حرکت سازمان یافته ، فرهنگهای بومی که پیام آور یکتا پرستی ، عشق و برادری اند مورد هجوم گسترده تخریبی قرار می گیرند ، سنت ها و ارزشهای ملی تحقیر و خودباوری و شخصیت ملتها مورد توهین و تمسخر قرار می گیرد . هدف از این ، ترویج روحیه تقلید ، مصرف گرایی ، دوری از خدا و ارزش های انسانی و شکستن مقاومت ملتها و چپاول منابع آنان توسط قدرتهای بزرگ است .
 -
4- گستره فقر ، بی سوادی و محرومیت از بهداشت و فاصله فقیر و غنی در جهان
در حالی که بخش مهمی از منابع طبیعی در آسیا ، افریقا و امریکای لاتین با تسلط سیاسی و اقتصادی برخی قدرتها به یغما می رود ، وضعیت فقر و محرومیت بسیار هشدار دهنده است . به برخی آمارهای منتشره توسط سازمان ملل متحد توجه کنید .
- روزانه حدود 800 میلیون نفر گرسنه سر بر بالین می گذارند و حدود 980 میلیون نفر در فقر مطلقند . یعنی روزانه کمتر از یک دلار قدرت خرید دارند .
- مردم 31 کشور یعنی 9 درصد جمعیت جهان دارای طول عمر متوسط 46 سال یعنی 32 سال کمتر از متوسط کشورهای برخوردار هستند .
- نسبت برخورداری بین غنی و فقیر در برخی نقاط به 40 برابر رسیده است.
- در بسیاری از کشورها ، اکثریت مردم از آموزش و تعلیم و تربیت محرومند .
- در کشورهای در حال توسعه از هر یکصد هزار مادر در هنگام زایمان 450 نفر می میرند . این نسبت در کشورهای برخوردار 7 است و نسبت کودکانی که درهنگام تولد می میرند 59 در برابر 6 است .
- یک سوم مرگ و میر در جهان یعنی روزانه 50 هزار نفر ناشی از عوامل مربوط به فقر است .
گمان می کنم همین تعداد عدد و رقم گویای واقعیت بسیار تاسف بار حاکم بر مناسبات اقتصادی در جهان است .
5- نادیده گرفتن ارزشهای متعالی و ترویج فریب و دروغ
برخی قدرتها تمام ارزش های بشری نظیر صداقت ، پاکی و امانتداری را برای پیشبرد اهداف خود قربانی می کنند . تردید و فریب کاری را در مناسبات بین دولتها و بین مردم رواج می دهند . آشکارا دروغ می گویند ، تهمت می زنند ، بر خلاف قانون عمل می کنند و فضای اعتماد و دوستی را به شدت تخریب می کنند . آنان رسما اخلاق و ارزش های متعالی را از مناسبات کنار گذاشته اند و خودخواهی ،برتری جویی ، کینه ورزی و تحمیل را جایگزین عدالت ، احترام به دیگران ، عشق ، محبت و صداقت کرده اند . اینان همه خوبیها و زیبائیهای زندگی را فدای مطامع خود می کنند .
 -
6- نقض قوانین و حقوق بین الملل و نادیده گرفتن تعهدات
برخی از کسانی که خود واضع قوانین بین المللی هستند آشکارا و به راحتی آن را نقض و سیاست تبعیض آلود و دوگانه اعمال می کنند . قانون خلع سلاح اتمی را وضع می کنند ولی هر روز نسل های جدیدی از آن را آزمایش و انبارها را پر می کنند . منشور ملل متحد را تنظیم کرده اند ولی حق استقلال و حاکمیت بر سرنوشت ملت ها را محترم نمی شمارند . قراردادهای رسمی خود را به راحتی و با تغییر سیاست زیر پا می گذارند . به قوانین مربوط به حفظ محیط زیست تن نمی دهند . بیشترین تخلف از قوانین توسط چند قدرت جهانی انجام می شود .
7-گسترش سایه تهدید و مسابقه تسلیحاتی
برخی قدرتها در مناسبات جهانی و هر کجا که منطق آنان در می ماند به راحتی از زبان تهدید استفاده می کنند . رقابت سنگین تسلیحاتی سایه تهدید را بر جهان می گستراند . مردم اروپا که قربانی دو جنگ بزرگ و چند جنگ دیگر خانمانسوز و چند دهه جنگ سرد در قرن گذشته بودند ، امروز نیز زیر سایه تهدید زندگی می کنند و منافع ، امنیت و سرزمین آنان در سایه مسابقه تحمیلی از سوی برخی قدرتها در خطر قرار می گیرد.
یک قدرت زورگو به خود حق می دهد که با استقرار سامانه موشکی ، زندگی را به کام مردم یک قاره تلخ کند و زمینه ساز رقابت تسلیحاتی گردد.
برخی حاکمان به ظاهر قدرتمند که تصور می کنند وسیله اقتداری در اختیار دارند ، بی صبرانه و در هر موضعی و هر زمانی از زبان تهدید استفاده می کنند و به این ترتیب سایه ناامنی را بر مردم ، ملتها و مناطق می افکنند .
و بالاخره ؛
8- ناتوانی سازو کارهای بین المللی برای رفع این چالش ها و برپایی صلح و امنیت پایدار
آشکارا مشاهده می شود که سازمانها و سازوکارهای موجود فاقد ظرفیت و توانمندی لازم برای حل مشکلات ، رفع چالش ها و تنظیم عادلانه مناسبات و برقراری صلح و برادری و امنیت هستند . کمتر دولت و ملتی است که برای احقاق حقوق و یا دفاع از استقلال ،تمامیت ارضی و منافع ملی خود امیدی به این سازو کارها داشته باشد.
 -
دوستان و همکاران صمیمی
چالشها بیش از این است و می دانم اگر هریک از شما در این موضع سخن می گفتید موارد فراوان دیگری را ذکر می کردید ، لیکن به همین بسنده می کنم .
اینک سئوال مهم و تعیین کننده این است که ریشه این چالش ها و نابسامانیها چیست و در کجاست؟
در یک ارزیابی علمی و دقیق ریشه این وضعیت در دو عامل اساسی خلاصه می شود.
بدون تردید عامل اول را باید در مناسبات برآمده از جنگ دوم جهانی جستجو کرد . آنجا که برخی قدرتهای پیروز، نقشه سلطه برجهان را ترسیم و سیاستهای خود را نه بر اساس عدالت بلکه بر اساس تضمین منافع پیروزمندان در برابر شکست خوردگان تنظیم کردند . از این رو سازوکارهای برآمده از این رویکردها و سیاست ها نیز 60 سال است که از حل عادلانه مسائل جهانی عاجز است.
برخی قدرتهای بزرگ همچنان رفتار پیروزمندان در جنگ جهانی را دارند و سایر دولتها و ملتها، حتی آنان که در جنگ هیچ مشارکت و دخالتی نداشته اند را شکست خوردگان جنگ به حساب می آورند و از موضع ارباب و رعیتی ، ملت ها را تحقیر و از آنان باج خواهی می کنند .
برای خودشان حقوق برتر قائلند و در برابر هیچ سازمان و مرجع بین المللی پاسخگو نیستند .

همکاران ، جناب رئیس ، خانم ها و آقایان
در میان همه سازمانهای ناکارآمد، متأسفانه شورای امنیت سازمان ملل در صدر قرار دارد .
شرایطی ایجاد کرده اند که برخی قدرتها با حق ویژه و انحصاری در شورای امنیت، چه شاکی باشند و چه متهم، همزمان دادستان، قاضی و مجری حکم هم هستند . بسیار طبیعی است که کشورها و ملت های مورد تعرض آنان امید نداشته باشند از طریق آن شورا حقوق خود را تادیه کنند.
بشریت شاهد بود که متأسفانه در تمام جنگهای طولانی نظیر جنگ کره و ویتنام، جنگ صهیونیستها علیه فلسطینیان و لبنان، جنگ صدام علیه ملت ایران و جنگهای نژادی در اروپا و آفریقا همواره برخی از قدرتهای عضو در شورای امنیت در یک طرف مخاصمه بوده اند و یا از یک طرف که غالباً متجاوز بوده است و یا از اصل مخاصمه حمایت کرده اند .
عراق را ببینید ، ابتدا سرزمین را اشغال و سپس از شورای امنیت تقاضای مجوز کردند . شورایی که همین اشغالگران با حق وتو در آن حضور دارند .
مردم عراق باید از چه کسی و به کجا شکایت کنند و امید احقاق حق خود را داشته باشند ؟
در لبنان دیدیم که برخی قدرتها مدت سی و سه روز شورای امنیت را ، به امید غلبه رژیم صهیونیستی ، از تصمیم گیری بازداشتند و زمانی که از پیروزی آن رژیم اشغالگر مأیوس شدند اجازه دادند قطعنامه آتش بس صادرشود . در حالی که وظیفه اصلی شورای امنیت جلوگیری از گسترش نزاع، برقراری آتش بس و متعاقب آن صلح و امنیت است . مردم لبنان باید به چه کسی و کدام سازمانی شکایت کنند ؟
 -
عالیجنابان، خانم ها و آقایان
حضور برخی قدرتهای انحصار طلب ، شورا را از انجام وظایف اصلی خود یعنی پاسداری از صلح و امنیت بر پایه عدالت بازداشته است . اعتبار شورا مخدوش و کارآیی آن در دفاع از حقوق اعضای سازمان ملل از بین رفته است . بسیاری از ملتها اعتماد خود را به این شورا از دست داده اند.
برخی دیگر از ساز و کارها مثل ساز و کارهای پولی و بانکی نیز وضعیت مشابهی داشته و به ابزار تحمیل خواسته برخی قدرتها تبدیل شده اند .
روشن است که این ساز و کارها توان پاسخگویی به نیازهای امروز و حل چالش ها و برقراری مناسبات عادلانه و پایدار را ندارند .

 -
همکاران عزیز
باز بدون تردید عامل دوم و مهمتر ، روی گردانی برخی از قدرتهای بزرگ از اخلاق ، ارزش های الهی و آئین پیامبران و نادیده گرفتن دستورات خدای حکیم و همچنین حاکمیت انسانهای ناصالح است . افراد ناصالحی که نمی توانند خود را اداره و کنترل کنند چگونه می توانند بر بشریت حکومت و امور انسانها را اصلاح کنند ؟
متاسفانه آنان خود را به جای خدا قرار داده اند ! تابع هوس های خود هستند و همه چیز را برای خودشان می خواهند . برای آنان کرامت انسانی ، جان و مال و سرزمین دیگران اعتباری ندارد .
قرنهاست بشر زخم عمیق برخی قدرتهای ناصالح را بر تن خسته خود دارد و هم امروز نیز ریشه اصلی مشکلات جهان ، بی اعتنایی به ارزش ها و اخلاق و مدیریت انسانهای خود خواه و ناشایسته است .

 -
دوستان ، خانمها ، آقایان
تنها راه اصلاح پایدار ، بازگشت به تعلیمات انبیای الهی ، یکتا پرستی ، احترام به کرامت انسانها و جاری شدن عشق و محبت در همه تعاملات ، مناسبات و قوانین و سپس اصلاح ساختارها بر همین اساس است .
برای تحقق این هدف از همگان دعوت می کنم تا جبهه برادری ، دوستی و صلح پایدار برپایه خداپرستی و عدالت را تحت عنوان (( همبستگی برای صلح ))تشکیل دهیم و ازتجاوزها و خودخواهی ها جلوگیری و فرهنگ محبت و عدالت را ترویج کنیم و اعلام می کنم که جمهوری اسلامی ایران با کمک همه دولتها و ملتهای مستقل ، صلح طلب و عدالت خواه در این مسیر حرکت خواهد کرد .
خدا پرستی ، عدالت و عشق به انسانها باید بر همه ارکان سازمان ملل حاکم شود و این سازمان باید مرجع عدالت محوری باشد که هر عضو آن از حمایت های معنوی و حقوقی برابر با دیگران برخوردار باشد.
مجمع عمومی به نمایندگی از جامعه بین المللی باید به عنوان اصلی ترین رکن این سازمان شناخته شود تا به دور از فشارها و تهدیدهای قدرتهای بزرگ نسبت به اصلاح ساختارهای سازمان ملل اقدام کند و به ویژه شورای امنیت را از وضعیت موجود تغییر دهد و ساختار جدیدی مبتنی بر عدالت و دموکراسی برای آن تعریف نماید تا بتواند پاسخگوی نیازهای موجود و حل چالش ها و برقراری ثبات و امنیت پایدار باشد.
 -
جناب رئیس، عالیجنابان
موضوع هسته ای ایران یک نمونه آشکار از عملکرد این سازو کارها و اندیشه حاکم بر آنان است.
همه میدانید، ایران عضو رسمی آژانس و پایبند به قوانین و مقررات آن است و بیشترین همکاری را در تمام زمینه ها داشته است . همه فعالیت های ایران صلح آمیز و کاملاً شفاف بوده است .
طبق اساسنامه هر عضو آژانس حقوق و تکالیفی دارد . مکلف است در مسیر صلح آمیز حرکت و تحت نظر آژانس به دیگر اعضاء برای بهره مندی از چرخه تولید سوخت یاری کند و حق دارد که از حمایت آژانس برخوردار باشد و طبق قوانین با کمک سایر اعضاء و آژانس چرخه تولید سوخت را دراختیار بگیرد.
ایران تاکنون همه تکالیف خود را بجا آورده است ولی از حق کمک های فنی سایرین و آژانس و در مقاطعی از حمایت آژانس نیز بی بهره بوده است.
حدود پنج سال برخی از همان قدرتهایی که ذکر کردم با فشار سنگین بر آژانس بین المللی انرژی هسته ای تلاش کردند از بهره مندی ملت ایران از حقوق خود جلوگیری کنند .
موضوع هسته ای را از مسیر قانونی خارج و بافضاسازی سیاسی از همه توان خود برای تحمیل خواستهایشان بهره بردند . دولت ایران برای اعتماد سازی، تمام راه ها را طی کرد ولی آنان به چیزی جز توقف کامل همه تحقیقات و فعالیت ها و حتی رشته های دانشگاهی و محروم کردن ملت ایران از همه حقوق خود قانع نبودند تا جایی که حتی مراکزی که جزء چرخه تولید سوخت و نیازمند نظارت آژانس نبود نیز تعطیل شد . پس از سه سال مذاکره و تلاش برای اعتماد سازی، ملت ایران به این باور قطعی رسید که دغدغه این قدرتها انحراف احتمالی فعالیت های هسته ای ایران نیست بلکه این بهانه ای برای جلوگیری از پیشرفت علمی او است و اگر روند ادامه یابد تا 20 سال بعد هم احتمال برخورداری از حقوقش وجود ندارد . بهمین دلیل تصمیم گرفت کار را از همان مسیر درست حقوقی یعنی آژانس دنبال کند و تحمیل های سیاسی و غیرقانونی قدرتهای زیاده خواه را کنار بگذارد .
 -
در مدت دو سال اخیر بارها و بارها ملت ایران به واسطه سوء استفاده قدرت ها از شورای امنیت مورد اتهام و حتی تهدید نظامی و تحریم های غیرقانونی قرار گرفت ولی به لطف ایمان به خدا و وحدت ملی ، گام به گام جلو رفت و اینک کشور ایران به عنوان دارنده چرخه تولید صنعتی سوخت هسته ای با کاربرد صلح آمیز شناخته شده است . متاسفانه شورای امنیت در این موضوع بسیار روشن حقوقی تحت تاثیر فشار برخی قدرتهای زورگو نتوانست عدالت را برپا دارد و از حقوق ملت ایران پاسداری کند .
خوشبختانه اخیراً آژانس مجدداً در صدد بازیابی نقش قانونی خود یعنی حمایت از حقوق اعضاء در کنار نظارت بر فعالیتها برآمده است . ما این را رویکرد درست و عملکرد صحیح این سازمان ارزیابی می کنیم . قبلاً ، به طور غیر قانونی اصرار بر سیاسی کردن موضوع هسته ای ملت ایران داشتند ولی امروز به لطف ایستادگی ملت ایران ، کار به آژانس برگشته است و من رسماً اعلام می کنم که از نظر ما موضوع هسته ای ایران خاتمه یافته و به یک امر عادی در آژانس بدل شده است . امروز سوالهای مهم و فراوانی درباره فعالیت های هسته ای برخی از همین قدرتها در آژانس مطرح است که باید بررسی شود. البته ملت ایران همواره آماده گفتگوی سازنده با همگان بوده و خواهد بود.
می خواهم از همه دولتها و ملتهایی که در این دوره سخت ، ازحقوق قانونی ملت و سرزمین من حمایت کردند و از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و دیگر دوستان در شورای امنیت و شورای حکام و از کارشناسان قانونمدار و متعهد آژانس و از مدیرکل آن به خاطر ایستادگی بر قانون تشکر کنم و اعلام کنم که برخلاف قدرتهای انحصار طلب، ملت ایران آماده است طبق تکالیف اساسنامه آژانس و زیر نظر این سازمان تجربیات خود را در قالب برنامه آموزشی در اختیار دیگر اعضا قرار دهد .
اینک خطاب به کسانی که حدود پنج سال مزاحم ملت ایران شدند ، به مردم با فرهنگ و تمدن ساز سرزمینم توهین کردند و اتهام ها زدند ، نصیحت می کنم که؛ از تاریخ و ازاقدامات اخیرخود عبرت بگیرند . با ملت بزرگ ایران بسیار بدرفتاری کردند ولی توجه کنند که با دیگر اعضاء سازمانهای بین المللی چنین نکنند . آبروی سازمانهای جهانی را قربانی خواسته های خود نکنند . امروز ملتها بیدارند و می ایستند . شما خودتان را اصلاح کنید دنیا اصلاح می شود.
ملتها خوبند و می توانند با هم در صلح و صفا زندگی کنند . آنها بکوشند به ملت های خودشان خدمت کنند ، دیگران نیازی به آنها ندارند .
 -
آیا وقت آن نرسیده است که آنها از مسیر خودخواهی و تبعیت از شیطان به مسیر خداپرستی برگردند ؟!
آیا دوست ندارند که از آلودگی ها پاک شوند، تسلیم امر خدا شوند و به او ایمان بیاورند؟
ایمان به خدا یعنی ایمان به صداقت، پاکی ، عدالت و عشق به دیگران !
آنان بدانند که از پاکی ، صداقت ، عدالت ، دوست داشتن و احترام به کرامت انسانها ضرر نمی کنند و مطمئن باشند در نزد ملتها این ارزش ها زیباتر و پسندیده تر است .
این دعوت همه پیامبران الهی از حضرت آدم تا نوح و ابراهیم، موسی کلیم الله، عیسی روح الله و حضرت محمد رسول الله(ص) است .
اگر دعوت را اجابت کنند نجات می یابند و اگر اجابت نکنند به سرنوشت گذشتگان دچار می شوند .
قرآن کریم می فرماید :
«و هرکس دعوت حق را اجابت نکند خدا را در زمین ناتوان نمی کند و برای او یاورانی جز خدا نخواهد بود و او در گمراهی آشکار است.» سوره احقاف آیه 32
آنان هیچ چیز از خود ندارند و نمی توانند از سیطره حکومت و اراده خدا فرار کنند.
در این اجتماع مهم باید این سخن خدای بزرگ در قرآن کریم را به آنان یادآور شد که :
«آیا به قدرتها و دولتهای قبل از خود نمی نگرند . اگر گذشتگان صاحب چیزی بودند، آنرا نگه می داشتند و اجازه نمی دادند شما جایگزین آنان شوید. خدا به واسطه گناهانشان آنانرا نابود کرد و کسی در برابر خدا از آنان حفاظت نکرد.»
آنان بدانند راه و رسم و اندیشه مبتنی بر بی عدالتی و ظلم از بین خواهد رفت. آیا نشانه های بیداری و مقاومت مبتنی بر خداپرستی، انسان دوستی و عدالت طلبی ملتها را نمی بینند. آیا متوجه نیستند که غروب امپراتوری ها نزدیک است .
امیدوارم این دعوت پاسخ عملی داشته باشد .
 -
عالیجنابان
ملتها و دولت ها مجبور نیستند که تابع بی عدالتی برخی قدرتها باشند . آنان به دلایلی که ذکر شد شایستگی رهبری و تدبیر امور جهان را از دست داده اند .
من رسما اعلام می کنم که ؛ دوران مناسبات برخاسته از جنگ دوم جهانی و دوران اندیشه های مادی مبتنی بر خودخواهی و سیطره طلبی پایان یافته است.
بشر از یک گردنه سنگین تاریخی عبور کرده است و دوران گرایش به توحید ، پاکی ، مهرورزی ، احترام به دیگران ، عدالت و صلح طلبی واقعی آغاز شده است .
وعده الهی است که حق پیروز است و زمین به انسانهای صالح به ارث خواهد رسید .
ای آزادگان ، مومنان و مردم جهان به خدا امیدوار باشید و ای تشنگان ارزشهای متعالی در هر کجا که هستید بکوشید تا با خدمت به انسانها و عدالت خواهی ، فرصت تحقق این وعده بزرگ الهی را فراهم کنید .
دوران تاریکی ها پایان می پذیرد ، اسیران به خانه های خود برمی گردند ، سرزمینهای اشغالی آزاد می گردد ، فلسطین و عراق از سلطه اشغالگران آزاد می شود و مردم اروپا و امریکا از فشار صهیونیستها رهایی خواهند یافت . دولتهای مهربان و دوستدار انسانها جایگزین دولتهای خشن و زورگو خواهند شد . کرامت انسانی اعاده می گردد . عطر دل انگیز عدالت منتشر خواهد شد و مردم با محبت و برادری در کنار یکدیگر زندگی خواهند کرد .
 -
تلاش در این راه و برای حاکمیت انسانهای صالح و انسان صالح کامل ، آخرین برگزیده خدا و موعود امم ، در حقیقت مرهم نهایی زخمها و حلال همه مشکلات و بر پا کننده عشق ، زیبایی ، عدالت و حیات سعادتمند در همه دنیاست . همین اعتقاد و تلاش ، رمز وحدت و تعامل سازنده بین ملتها و دولتها و آحاد جامعه بشری و همه عدالتخواهان واقعی است .
بدون تردید موعود امم و مصلح کل و نجات بخش نهایی و آخرین پیک آسمانی می آید و همراه همه خداپرستان ، عدالت طلبان و مهرورزان ، آینده درخشان را بر پا و جهان را پر از عدل و زیبایی خواهد کرد . این وعده خداست و وعده خدا تخلف نمی پذیرد.
بیائید ما هم سهمی در تحقق این همه شکوه و زیبایی داشته باشیم .
به امید آینده روشن بشری و طلوع صبح رهایی و آزادی همه انسان ها و محو مظاهر ظلم ، نفرت و خشونت و حاکمیت کامل عشق و محبت در سراسر جهان .
آینده ای که آن را نزدیک می بینم .

 -


                                                            -  

 -




 
تگ ها :     Bookmark and Share

رییس جمهور محبوب در جمع پور شور دانشجویان و اساتید دانشگاه کلمبی

              متن سخنرانی رییس جمهور محبوب جناب آقای دکتر احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا

رییس جمهوری اسلامی ایران پس از سخنرانی در جمع دانشگاهیان دانشگاه کلمبیا آمریکا، به پرسش‌های آنان به‌طور صریح و بی‌پرده و به صورت مستدل پاسخ داد. متن کامل پرسش و پاسخ دانشجویان و استادان دانشگاه کلمبیا با دکتر احمدی نژاد به این شرح است:
دانشجویی از دکتر محمود احمدی نژاد سوال کرد "آقای رییس جمهور، اظهارات شما امروز و در گذشته سوالات بسیاری را ایجاد کرده است از جمله اینکه آیا دولت شما یا خود شما به دنبال نابودی اسراییل به عنوان یک دولت یهودی هستید؟" که رییس جمهور پاسخ داد: ما همه ملت‌ها را دوست داریم، ما با تمامی یهودیان دوست هستیم. یهودیان در ایران با صلح و امنیت زندگی می‌کنند. باید متوجه باشید که مطابق قانون و قانون اساسی ما، به ازای هر ‪ ۱۵۰‬هزار نفر جمعیت یک نماینده برای مجلس انتخاب می‌شود، اما جامعه یهودی که تعداد آنها در ایران یک پنجم این رقم است، یک نماینده مستقل در مجلس دارند، بنابراین پیشنهاد ما برای مسیله فلسطین پیشنهادی انسانی و دمکراتیک است.
دکتر احمدی نژاد گفت: آنچه که ما می‌گوییم حل این مشکل ‪ ۶۰‬ساله است. ما باید به مردم فلسطین اجازه بدهیم تا خود برای آینده خود تصمیم بگیرند و این کاملا بر اساس منشور سازمان ملل و اصول بنیادی آن است.
رییس جمهور با بیان اینکه ما باید به یهودیان فلسطین، مسلمانان فلسطین و مسیحیان فلسطین اجازه بدهیم تا خود ازطریق یک همه‌پرسی آزاد برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند و هر چه که آنها به عنوان یک ملت تصمیم بگیرند، باید محترم شمرده شود و همگان بپذیرند، تاکید کرد: هیچکس نباید در امور ملت فلسطین دخالت کند و هیچکس نباید تخم اختلاف بکارد. هیچکس نباید دهها میلیارد دلار تجهیزات و اسلحه به یک گروه در آنجا بدهد.
دکتر احمدی نژاد که اظهاراتش با کف زدن‌ها و تشویق ممتد حاضران توام بود، تصریح کرد: ما می‌گوییم که ملت فلسطین خود باید برای آینده خود تصمیم بگیرد و حق تعیین سرنوشت خود را داشته باشند و این چیزی است که ملت ایران می‌گوید.
پس از اظهارات رییس جمهور یکی از حاضران گفت "ما می خواهیم پاسخ واضح به این سوال را بشنویم؛ آیا شما یا دولت شما نابودی اسراییل به عنوان یک دولت یهودی را دنبال می‌کند؟ اگر ممکن است بصورت بله یا خیر جواب بدهید." که دکتر احمدی نژاد خاطرنشان کرد: شما سوال کردید ولی می‌خواهید پاسخ را آن طور که می خواهید بشنوید، این آزادی دسترسی به اطلاعات نیست.
رییس جمهور که این جمله‌اش باعث تشویق حاضران شد، گفت: من تنها موضع خود را می‌گویم و من از شما می‌پرسم آیا مساله فلسطین یک مساله بین‌المللی مهم است یا خیر؟ لطفا جواب بله یا خیر بدهید که سوال‌کننده نیز در این زمان جواب داد: بله
سپس دکتر احمدی نژاد گفت: از همکاری شما متشکرم. ما این مشکل را که ‪ ۶۰‬سال ادامه داشته پذیرفتیم و حال هر کس راه حلی دارد و راه حل ما انجام همه‌پرسی آزاد است. اگر این همه‌پرسی انجام شود نتایج آن را خواهید دید. اجازه بدهید که مردم فلسطین به صورت آزادانه تصمیم بگیرند که برای آینده خود چه می‌خواهند بکنند، بعد آنچه که شما در نظر دارید رخ خواهد داد و انجام می‌شود.
 -
ملت ایران قربانی تروریسم است
دکتر احمدی نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "چرا دولت شما به تروریست ها کمک می‌کند؟ آیا دست از این کار برمی‌دارید و اجازه می‌دهید که ناظران بین‌المللی این مساله را تایید کنند؟"، اظهار داشت: سوالی از شما دارم. اگر کسی بیاید و بمب نزدیک شما منفجر کند و رییس جمهوری و اعضای دولت را تهدید کند و اعضای سنا و کنگره را بکشد با آنها چه رفتاری دارید؟ آیا به آنها جایزه می‌دهید یا این که به آنها نام تروریست می‌دهید؟ واضح است که آنها را تروریست خطاب می‌کنید.
رییس جمهور خاطرنشان کرد: دوستان عزیز، ملت ایران قربانی تروریسم شده است. ‪۲۶‬ سال قبل در محلی که من کار می‌کردم خیلی نزدیک به محلی که من کار می‌کردم یک گروه تروریست، رییس جمهوری و نخست وزیر منتخب مردم را با بمب کشتند و آنها را به خاکستر تبدیل کردند. یک ماه قبل از آن تاریخ نیز در یک عملیات تروریستی دیگر ۷۲ ‬نفر از اعضای مجلس و بالاترین مقامات کشور شامل چهار وزیر و هشت معاون وزیر در اثر این عملیات تروریستی تکه تکه شدند. ظرف شش ماه چهار هزار نفر از مردم ایران جان خود را به خاطر عملیات تروریستی از دست دادند و ترور شدند. همه اینها توسط یک گروه تروریست انجام شد و متاسفانه این گروه امروز در کشور شما تحت حمایت دولت آمریکا فعالیت می‌کند و بصورت آزادانه اعلامیه پخش می‌کند و اردوگاه آنها در عراق در حمایت دولت آمریکا است.
دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه ملت ایران در اثر فعالیت‌های تروریستی صدمه دیده و ما اولین کشوری هستیم که به تروریسم اعتراض و نیاز به جنگ با تروریسم را مطرح کرده‌ایم، تصریح کرد: ما باید ریشه‌های تروریسم را مشخص کنیم و علل ریشه‌ای آن را ریشه کن کنیم. ما در خاورمیانه زندگی می‌کنیم و برای ما کاملا واضح است که چه قدرت‌هایی تروریسم را ایجاد می‌کنند و از آنها حمایت کرده و تامین مالی می‌کنند. می‌دانیم که ملت ما در تاریخ همیشه دست دوستی به سوی کشورهای دیگر دراز کرده است. ما کشوری با فرهنگ هستیم. ما نیازی به تروریسم نداریم چرا که خود قربانی تروریسم هستیم.

هولوکاست غیر قابل تحقیق نیست
بر اساس این گزارش، رییس جمهور سپس در پاسخ به این مطلب که "یک سری سوال در رابطه با هولوکاست مطرح شده که از زمان ‪ ۱۹۴۰‬در اثر اقدامات دولت نازی این واقعیت‌ها مستند شده است. چرا شما تقاضای تحقیق بیشتر را دارید؟ به نظر می‌رسد که دلیلی برای این کار نباشد مگر این که سوالی درباره اصل این واقعیت مطرح باشد. آیا می‌توانید بگویید چرا این تحقیق لازم است؟"، گفت: از سوال شما متشکرم، من یک دانشگاهی هستم آیا می توانید بگویید که تحقیق درباره یک پدیده برای همیشه به پایان رسیده؟ آیا می‌توانیم کتاب‌ها را برای همیشه درباره یک واقعه تاریخی ببندیم؟ نظرات متفاوتی با هر تحقیق دیده می‌شود. چرا اصلا تحقیق را متوقف کنیم چرا باید پیشرفت علم و دانش را متوقف کنیم.
دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه "شما نباید این سوال را از من بکنید. شما باید از خود بپرسید که چرا فکر می‌کنید که این قابل سوال است و آیا شما می‌خواهید جلوی پیشرفت علم و دانش را بگیرید؟" افزود: آیا در علم فیزیک چیز مطلق وجود دارد؟ ما اصولی در ریاضیات داریم که بیش از ‪ ۸۰۰‬سال است که به عنوان مطلق پذیرفته شده‌اند ولی علوم جدید برخی از این مطلق‌ها را رد کرده و منطق‌های جدید برای ریاضیات بوجود آمده است. بنابراین ما باید به محققین و دانشمندان اجازه بدهیم هر پدیده را مورد تحقیق قرار دهند. چرا باید آنها را متوقف کنیم؟ من نمی‌گویم که اصلا رخ نداده، من قضاوت نمی‌کنم.
رییس جمهور خاطرنشان کرد: من در سوال دوم خود گفتم که فرض را بر این می‌گذاریم که رخ داده ولی چرا مردم فلسطین باید بهای آن را بپردازند؟ و این سوال جدی است و این مساله دو بعد دارد.
در این لحظه مجری برنامه گفت: برای تحقیقات علمی حداقل یک پایه‌وجود دارد. بنابراین تقاضای تحقیق در مورد حقایقی که مشخص هستند نشان می‌دهد که انکار آنچه که در اروپا رخ داده، مطرح می‌شود.
دکتر احمدی نژاد اظهار داشت: اجازه بدهید. هر چه باشد شما آزاد هستید که آنچه می‌خواهید از صحبت‌های من برداشت کنید ولی آنچه که من بوضوح می‌گویم این است که در اولین سوال، من در واقع حق محققین اروپا را مطرح می‌کنم. در زمینه علوم و تحقیقات سوال می‌کنم که در آن هیچ چیزی مطلق نیست و هیچ چیزی به اندازه کافی انجام نشده است و حتی در فیزیک هم این گونه نیست.
رییس جمهور افزود: تحقیقاتی که درباره فیزیک انجام شده بیش از تحقیقات درباره هولوکاست است ولی هنوز هم به تحقیق در فیزیک ادامه می‌دهیم، چه اشکالی دارد که این کار انجام شود؟
دکتر احمدی نژاد گفت: این چیزی است که انسان می‌خواهد. آنها می‌خواهند به یک مساله از نقطه نظرهای مختلف نگاه کنند، دانشمندان این را می‌خواهند بویژه که این مساله، اساس بسیاری از تحولات سیاسی در خاورمیانه ظرف ‪۶۰‬ سال گذشته شده است.
رییس جمهور اظهارداشت: چرا آن را کاملا متوقف کنیم، شما باید دلیل موجهی برای آن داشته باشید و این واقعیت که به اندازه کافی تحقیق شده، توجیه کافی برای من نیست.
 -
زنان در ایران مورد احترام هستند
بنابراین گزارش، در ادامه جلسه از دکتر احمدی نژاد سوال شد "زنان ایران حقوق اولیه بشر را ندارند، چرا اینگونه است؟ و چرا در ایران اعدام وجود دارد؟" که رییس جمهور پاسخ داد: آزادی در ایران آزادی حقیقی است، مردم ایران آزاد هستند و زنان در ایران بالاترین سطح آزادی را دارند، ما دو معاون رییس جمهور زن داریم. در سطوح بالای تخصصی در مجلس و دولت و در دانشگاه‌ها زنان حضور دارند. در زمینه بیوتکنولوژی و سایر زمینه‌های فن‌آوری، صدها زن دانشمند فعالانه کار می‌کنند.
دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه "ملت ما آزاد است، بالاترین سطح شرکت‌کننده را در انتخابات دارند؛ ۸۰‬ تا۹۰‬ درصد در انتخابات شرکت می‌کنند که نیمی از آنان زن هستند، چگونه شما می‌گویید که زنان ما آزاد نیستند، آیا این تمامی واقعیت است؟"
تاکید کرد: این درست نیست وقتی که یک دولت با دولت دیگر مخالف باشد یک سری دروغ را منتشر کند تا واقعیت را طور دیگری نشان دهد.
رییس جمهور درباره بخش دوم سوال گفت: در مورد این اعدام‌ها، دو سوال مطرح است. اگر کسی مواد مخدر وارد کشور کند و جوانان ایران، ترکیه، اروپا و آمریکا را از بین ببرد آیا به آنان جایزه می‌دهید؟ کسانی که جان صدها میلیون جوان را در جهان شامل ایران از بین می‌برند نباید همدردی با آنها داشت. شما در آمریکا مجازات مرگ ندارید؟ دارید.
دکتر احمدی نژاد افزود: در ایران هم مجازات مرگ برای کسانی که مواد مخدر قاچاق می‌کنند و به حقوق مردم تجاوز می‌کنند وجود دارد. اگر کسی با اسلحه به خانه‌ای برود و عده‌ای را بکشد و بعد گروگانگیری برای پول کند، چگونه در آمریکا با آنان رفتار می‌کنید؟ آیا به‌آنان جایزه می‌دهید، آیا یک پزشک می‌تواند به میکروب‌ها اجازه دهد تمامی کشور را بگیرد؟"
رییس جمهور اظهار داشت: ما قانون داریم. کسانی که حقوق مردم را با اسلحه زیر پا بگذارند و آدم‌کشی کنند، ناامنی ایجاد کنند، مواد مخدر بفروشند یا در سطح بالا توزیع کنند به مرگ محکوم می‌شوند.
دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه درمورد زنان شاید فکر می‌کنید که زن بودن یک جرم است، تاکید کرد: زن بودن یک جرم نیست، زنان بهترین مخلوقات خداوند هستند، آنان مظهر مهربانی و زیبایی هستند که خداوند به آنان داده، آنان در ایران مورد احترام هستند. در ایران هر خانواده ایرانی که صاحب دختر می‌شود، ‪۱۰‬ برابر خوشحالتر از این می‌شود که صاحب پسر شود.
رییس جمهور بااشاره به اینکه زنان درایران بیش از مردان مورد احترام هستند، گفت: آنان از بسیاری از مسوولیت‌های قانونی که به دوش مردان است معاف هستند. آنان مادران آینده هستند، در فرهنگ ایرانی مردان، پسران و دختران همیشه بر دست مادرانشان بوسه می‌زنند که نشان از احترام آنان برای زنان است و ما به این فرهنگ افتخار می‌کنیم.
 -
می خواستم به قربانیان 11 سپتامبر ادای احترام کنم
دانشجویی از رییس جمهوری پرسید: از دیدار امروز از کلمبیا امیدوارید که چه نتیجه‌ای بگیرید؟ از این که اجازه دیدار از محل تراژدی ‪ ۱۱‬سپتامبر به شما داده نشد چه نظری دارید؟
دکتر احمدی نژاد گفت: من مهمان شما هستم، از من دعوت رسمی شد که به کلمبیا بیایم ولی می‌خواهم مطلبی را بگویم. در ایران وقتی که ما کسی را به عنوان مهمان دعوت می‌کنیم به او احترام می‌گذاریم و این رسم ما است و می‌دانم که مردم آمریکا هم همین رسم را دارند.
رییس جمهور افزود: سال گذشته می‌خواستم به محل تراژدی ‪ ۱۱‬سپتامبر بروم و به قربانیان آن ادای احترام و با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کنم، ولی برنامه‌های ما طولانی‌تر شد و تا نیمه شب درگیر مذاکرات و ملاقات‌ها بودیم و دیدار از این محل مشکل شد. به دوستان گفتم که سال بعد این را برنامه‌ریزی کنید تا ادای احترام کنم.

دکتر احمدی نژاد گفت: متاسفانه عده‌ای از گروه‌ها واکنش شدید و بسیار بد نشان دادند. آیا این بد نیست که از ادای احترام به خانواده‌های قربانیان این تراژدی جلوگیری کنند؟ یک نفر گفت ‌که این اهانت است و من گفتم که این ادای احترام من را می‌رساند چرا این‌گونه فکر می‌کنید؟

ریشه های وقوع 11 سپتامبر باید بررسی شود
رییس جمهور افزود: با این طرز فکر چگونه انتظار دارید جهان و امور آن را اداره کنید؟ فکر نمی‌کنید که بسیاری از مشکلات جهان به خاطر همین نحوه برخورد با مسایل و طرز فکر است. این روش بدبینانه نسبت به بسیاری از مردم به خاطر خودخواهی، خودبینی است که باید کنار گذاشته شود تا بتوانیم به همه احترام بگذاریم و فضای دوستانه رشد کند و همه ملت‌ها بتوانند با هم گفت وگو کنند و به سمت صلح پیش بروند.
دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه "می‌خواستم درباره تراژدی ‪ ۱۱‬سپتامبر با خبرنگاران صحبت کنم این واقعه بزرگی بود. بسیاری از وقایع بعد از آن رخ داد، پس از ‪ ۱۱‬سپتامبر افغانستان اشغال شد و بعد هم عراق اشغال شد. شش سال است که منطقه ما دچار ناامنی، ترور و ترس شده است" تصریح کرد: اگر ریشه‌های ‪ ۱۱‬سپتامبر به‌دقت بررسی شود و این که چرا این حادثه اتفاق افتاد و چه شرایطی منجر به آن شد و چه کسانی دقیقا در آن دست داشتند، همه متوجه می‌شوند که چگونه جلوی بحران عراق را بگیرند و مشکل افغانستان و عراق را با هم حل کنند.
 -

فقط عقب مانده های ذهنی دنبال سلاح هسته ای هستند
بر اساس این گزارش، رییس جمهور در پاسخ به اظهاراتی مبنی بر اینکه "سوالاتی درباره برنامه هسته‌ای شما وجود دارد؟ چرا دولت شما می‌خواهد اورانیومی را که برای ساختن تسلیحات هسته‌ای استفاده می‌شود، غنی کند؟ آیا دست از این کار بر می‌دارید؟" خاطرنشان کرد: اول اینکه برنامه هسته‌ای ما کاملا در چارچوب قانون کار می‌کند. دوم این که ما تحت بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستیم و سوم این که این برنامه کاملا صلح‌آمیز است. فن‌آوری غنی‌سازی اورانیوم که در دست ما است تنها برای غنی‌سازی زیر پنج درصد می‌تواند استفاده شود. اورانیوم زیر پنج درصد تنها می‌تواند برای سوخت استفاده شود.
دکتر احمدی نژاد بااشاره به اینکه گزارش‌های مکرر آژانس به وضوح می‌گوید هیچ نشانه‌ای از اینکه ایران از برنامه صلح‌ آمیز هسته‌ای تخطی کرده باشد در دست نیست، تاکید کرد: ما همه می‌دانیم که پرونده هسته‌ای ایران یک مساله سیاسی است و این مساله حقوقی نیست.
 -
رییس جمهور اظهارداشت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعالیت‌های صلح‌آمیز ما را تایید کرده است و تنها دو یا سه قدرت هستند که فکر می‌کنند حق دارند علم و دانش را انحصاری در اختیار خود داشته باشند. آنها انتظار دارند که دولت و ملت ایران به دیگران رو انداخته و از آنها سوخت هسته‌ای بگیرند و دانشی را که خود دارند از دیگران بگیرند و خود را کوچک کنند و البته این کشورها بعدا از دادن آن خودداری کنند.
دکتر احمدی نژاد که اظهاراتش با کف زدن حاضران تایید شد، افزود: بنابراین ما می‌دانیم که چه می‌خواهیم شما که نسل پنجم بمب‌های اتمی را تولید کرده و در حال آزمایش آن هستید چه حقی دارید که اهداف صلح‌آمیز هسته‌ای دیگران برای تولید انرژی را زیر سوال ببرید؟
رییس جمهور با تاکید بر اینکه ما به تسلیحات هسته‌ای اعتقاد نداریم زیرا سلاح هسته ای بر خلاف اصول انسانی است، گفت: اجازه بدهید یک شوخی با شما داشته باشم، هر سیاستمداری که به دنبال تسلیحات هسته‌ای باشد از نظر سیاسی دچار عقب ماندگی ذهنی است.
بنابر این گزارش، پس از این اظهارات دکتر احمدی نژاد حاضران در این نشست کف زدند و اظهارات رییس جمهور را تایید کردند.
 -
با احترام متقابل آماده مذاکره هستیم
در ادامه این جلسه از دکتر احمدی نژاد سوال شد "آیا ایران آماده گفت وگو با دولت آمریکا است؟ از این گفت وگو امید دارد که چه حاصل شود؟ چگونه مشکلات بین دولت‌های آمریکا و ایران حل می‌شود؟" که رییس جمهور گفت: ما از اول اعلام کرده‌ایم که آماده مذاکره باهمه کشورها با در نظر گرفتن احترام متقابل هستیم. ‪ ۲۸‬سال قبل وقتی که انقلاب ما موفق و پیروز شد، ما دیکتاتوری مورد حمایت غرب را کنار زدیم و دمکراسی و آزادی را به دست آوردیم. در آن زمان تنها رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی و رژیم صهیونیستی مستثنی بودند که اکنون آپارتاید از بین رفته است.
 -
دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه به دیگران در جهان می‌گوییم که ما خواهان روابط دوستانه و برادرانه هستیم. ملت ایران با فرهنگ و با تمدن و خواهان گفت وگو و مذاکره است، خاطرنشان کرد: ما به مذاکره و گفت وگو معتقدیم و همه مسایل می‌توانند به آسانی حل شوند، نیازی به تهدید نیست، نیازی به اسلحه و بمب نیست و اگر گفت وگو کنیم نیازی به درگیری نخواهد بود. ما منطق روشنی در این مورد داریم.
رییس جمهور با تاکید بر اینکه ما نحوه اداره جهان را زیر سوال می‌بریم و معتقدیم روش کنونی منجر به صلح و امنیت جهان نمی‌شود و راه‌حل‌هایی که ما داریم بر اساس ارزش‌ها و روابط انسانی بین کشورها است، تصریح کرد: ما آماه مذاکره با همه دولت‌ها هستیم ولی تحت شرایطی که احترام متقابل برای هر دو طرف باشد. دیدید برای کمک به امنیت عراق سه بار با آمریکایی‌ها صحبت کردیم و سال قبل، پیش از این که به نیویورک بیایم اعلام آمادگی کردم که در سازمان ملل با رییس جمهوری آمریکا درباره مسایل مهم بین‌المللی مناظره انجام شود.
 -
آمریکا باید رفتارش را اصلاح کند
دکتر احمدی نژاد افزود: به نظر ما دولت آمریکا باید حقوق مردم ایران را برسمیت بشناسد و به تمامیت ارضی کشورها احترام بگذارد. دولت آمریکا باید رفتار گذشته را کنار بگذارد. ‪ ۲۸‬سال است که آنها مدام ما را تهدید کرده، به ما توهین کرده و از پیشرفت‌های علمی ما جلوگیری کرده‌اند. شما می‌دانید که صدام دیکتاتور، توسط دولت آمریکا و دولت‌های اروپایی در حمله به ایران حمایت شد. او هشت سال جنگ جنایتکارانه را ادامه داد و ‪۲۰۰‬ هزار ایرانی جان خود را در این جنگ از دست دادند و ‪ ۶۰۰‬هزار نفر نیز مجروح شدند. او از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرد و هزاران ایرانی قربانی سلاح‌های شیمیایی شدند. از آن زمان ما تحت تبلیغات مختلف، محاصره اقتصادی، تحریم‌های اقتصادی و سیاسی بوده‌ایم، چرا؟ برای این که از دست یک دیکتاتور آزاد شده‌ایم و برای این که آزادی و دمکراسی برای خود می‌خواهیم.
 -
رییس جمهور درباره دعوت از استادان و دانشجویان دانشگاه کلمبیا برای حضور در ایران گفت: همین جا از همه استادان و دانشجویان دعوت می‌کنم که به ایران بیایند و با دانشجویان صحبت کنند و شما رسما دعوت شدید. استادان و دانشجویان می‌توانند به هر دانشگاه یا انجمن دانشجویی که بخواهند بروند. بیش از ۴۰۰‬ دانشگاه در کشور ما وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید. ما به شما تریبون صحبت داده و به شما صد در صد احترام می‌گذاریم. از دانشجویان می‌خواهیم که بیایند و به حرف‌های شما گوش دهند. در حال حاضر روزانه صدها گردهمایی شبیه به این در دانشگاه‌های ما برگزار می‌شود.
 -




 
تگ ها :     Bookmark and Share
<      1   2   3      

مهدیار دات بسیجی

مهدیار دات بسیجی