• وبلاگ : مهديار دات بسيجي
  • يادداشت : تكريم يا تهديد شهدا 2 !؟( درگيري در امير كبير )
  • نظرات : 19 خصوصي ، 104 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + آموزنده 

    آيا شما هم به اينترنت اعتياد داريد؟

    استفاده از اينترنت براي کاربراني که کمتر از دو ساعت در هفته آنلاين مي شوند، هيچ مشکلي به دنبال ندارد. کسانيکه بيش از 18 ساعت در هفته آنلاين مي شوند، بيشتر در معرض مشکل هستند. اعتياد به اينترنت به هيچ روش خاصي قابل تشخيص نيست. اين اختلال، اختلال اعتياد به اينترنت نام دارد. هيچ معيار خاصي براي سنجش آن وجود ندارد اما تشخيص اين مشکل تقريباً راحت است. يک کاربر معتاد بيش از 10 ساعت در روز براي مصارف غيرکاري آنلاين است. پاسخ به سوال "آيا من هم به اينترنت اعتياد دارم؟" به چهار سوال زير وابسته است:

    1) وقتي آنلاين هستيد، چت مي کنيد يا سايت گردي مي کنيد، احساس بهتري پيدا مي کنيد؟

    2) آيا مدت زمان آنلاين بودن شما روز به روز بيشتر مي شود؟

    3) آيا وقتي را که بايد به انجام کار ديگري بگذرانيد، آنلاين هستيد؟

    4) آيا تا به حال تلاش کرده ايد که اين رويه را کنار بگذاريد و وموفق نشده ايد؟

    زمانيکه بايد وقتتان را صرف کار ديگري بکنيد اما درعوض ميل شديدي به وصل شدن به اينترنت احساس مي کنيد، يعني به آن اعتياد داريد. "غذا خوردن يادتان مي رود؟" يا "ساعت 3 صبح که براي رفتن به دستشويي از خواب بيدار مي شويد ايميلتان را چک مي کنيد و بعد دوباره مي خوابيد؟" چک کردن ايميل در شب هنگام زمانيکه هيچ کس ديگري آنلاين نيست و بدون هيچ دليل خاص، نوعي اعتياد به شمار مي رود.

    جامعه اينترنتي

    افراد آنلاين مي شوند و دوست پيدا مي کنند. براي خيلي ها اينترنت مثل يک محلي مي ماند که دوستاني که هميشه مي خواستيد را آنجا پيدا مي کنيد. نيازي نيست که بيرون برويد و آدم هاي واقعي پيدا کنيد و روابط صادقانه ايجاد کنيد. مي توانيد پشت ميزتان بنشينيد و فعاليت هاي بيشماري را انجام دهيد. هروقت دوست داشته باشيد مي توانيد وارد اين دنياي مجازيتان شويد و هروقت هم که خواستيد از آن بيرون بياييد. حتي ممکن است دوستانتان دلشان برايتان تنگ شود و از شما بخواهند که برگرديد. اگر کسي را عصباني کنيد يا مشکلي ايجاد کنيد، مي توانيد خيلي راحت هويتتان را عوض کرده و با اسم و خصوصيات ديگري دوباره وارد دنياي مجازي شويد. وارد شدن به اين دنيا شجاعت زيادي نمي خواهد. وقتي وارد آن شديد، به هرکجاي آن که دوست داشته باشيد مي توانيد سرک بکشيد و بدون هيچ عواقب اجتماعي هرکاري که دوست داشتيد بکنيد. به همين دليل است که رفتارهاي اجتماعي و جنسي در اين دنيا قابل جلوگيري نيست. وقتي افراد صداقت نداشته باشند و رفتارهايشان غيرقابل کنترل باشد، تاثيرات مختلفي بر روابط آنها خواهد بود. صداقت، اتحاد، و جوابگويي در دنياي اينترنت خيلي کمتر از مدرسه، محل کار و جامعه است.