• وبلاگ : مهديار دات بسيجي
  • يادداشت : جرو بحث يك بسيجي با يك بهايي.......
  • نظرات : 8 خصوصي ، 30 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + آبتين 
    مسعو و اختلاف شيعد عزيز.
    از تبريکت صميمانه سپاسگذارم و البته خيلي ممنون هستم که جانب ادب رو رعايت کرديد. من واقعا شيفته احترام متقابل هستم. چيزي که معمولا در گفتگوهاي مذهبي ما بين مسلمانها بالاخص شيعه و سني کم اتفاق مي افتد.
    مسعود جان بنده هم مثل تو يک مسلمان شيعه 12 امامي هستم و معتقد به ظهور مهدي (ع) , اما من به اين شيعه بودنم بيشتر از شما و اين آقاي بسيجي و حتي جناب Pedro افتخار مي کنم. چون با همه ي اديان بشري و الهي زندگي کردم و لذتي که در شيعه ديدم در هيچکدامشان نجستم! هندو و بودا دو تن از مذاهب بشري هستند که حماقت در آنها موج ميزند (البته چون ميدانم شمسلمانيد حرف از حماقت ميزنم در غير صورت هيچوقت به خودم اجازه استفاده از کلمه ي حماقت در مقابل کسي که هندو يا بودا هست, نمي دهم چون شديدا معتقد به احترام به عقايد هستم..)
    مسيحيت و يهوديت از مذاهب الهي هستند که شباهت هاي زيادي با دين مبين اسلام دارند و البته همانطور که ما مسلمانها معتقديم "اسلام" تکامل يافته ي اين اديان است که بواسطه ي خاتم الانياء بر ما نازل شد.علاوه بر آن ما معتقديم که در اين اديان تحريفات زيادي صورت گرفته است اما همانطور که گفتم اين اديان حداقل در اصول دينشان وجه مشترک دارند! ( توحيد و نبوت و معاد)
    من در تجربياتم به يک نکته ي جالب در بين تمام اين اديان (چه بشري و چه الهي) رسيدم , و اون چيزي نبود به غير از "اعتقاد" !!
    مسعود عزيز , خيلي اوقات پيش مي آيد که يک بودايي ( که من و شما او را نجس و کافر ميدانيم) با تکيه بر اعتقاد خود نذر ي مي کند و حتي حاجتش را هم مي گيرد! . قسم مي خورم چون که با چشم خود ديدم!
    علتش اين است که در اعتقاد خود راسخ است! و اين اتفاقات هر روز و هر روز در بين تمام انسانهاي معتقد با عقايد مختلف مي افتد و به هيچ وجه مختص به من و شما که شيعه هستيم نميشود
    من مدتهاست که کلماتي چون "نجس" , "کافر" , "مرتد" را فراموش کردم ... درست يا غلط فراموش کردم ! من ناراحت مي شوم وقتي کسي مي گويد هندي گاو پرست , بوداي بت پرست , يهودي ملعون , مسيحي کافر و يا بهايي نجس!! ما فقط مجازيم به کسي بگوييم "کافر" که به هيچ مسلکي پايبند نيست!

    اما مسعود عزيز! در جواب حرفهاي شما ... بيشتر صحبتهايتان شامل من نمي شد. چون من نظر خاصي در مورد بهاييت ندارم در نظري هم که گذاشته بودم , رسما "بسيجي" رو مورد انتقاد قرار دادم چرا که ديدم جانب ادب رو رعايت نکرده!
    متاسفانه لغت "سفسطه" براي شما خيلي محبوب است!
    جناب مسعود , در ابتداي نظرتان لغت "حقانيت اسلام" رو ديدم ...
    عزيز من اسلام حقانيتش ثابت شده است! بهتر بود مي گفتيد "حقانيت شيعه" , اسلام که حقانيتش ثابت شده است!
    در بقيه موارد از حرفهاي شما دفاع مي کنم اگر به شرط اينکه جانب ادب را در مباحثه با Pedro عزيز رعايت کنيد و براي حرفهاي او ارزش قائل شويد
    سپاسگذارم.