سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفکر بسیجی

دژاکه الحق که ایرونی هستی

خطاب تند رژیم صهیونیستی به دولت آلمان
دژاکه طوفان به پا کرد؛ چرا تنبیهش نمی کنید؟!

دژاکه : خون ایرانی ام بیشتر است

 

   

خودداری اشکان دژاگه از بازی با اسراییل

خودداری اشکان دژاگه از بازی با اسراییل

"اشکان دژاگه" بازیکن ایرانی‌الاصل تیم جوانان آلمان از حضور در دیدار برابر رژیم صهیونیستی اسراییل خودداری کرد.

بنا به گفته‌ی سرمربی ولفسبورگ دژاگه در گفت‌وگو با "دیتر آیلس" سرمربی تیم ملی زیر 21 ساله‌های آلمان از او خواسته که به دلیل مشکلات موجود در دیدار آلمان برابر اسراییل شرکت نکند.

دژاگه در گفت‌وگو با رسانه‌های محلی برلین اظهار کرد: «آیلس می‌داند که من ایرانی - آلمانی هستم و نمی‌خواهم بیشتر از این چیزی بگویم. او می‌داند که من به آنجا سفر نخواهم کرد و سرمربی دلایل من را متوجه می‌شود.»

در دیدار قبلی تیم زیر بیست و یک ساله‌های آلمان برابر سوئد اشکان دژاگه سی دقیقه برای این تیم بازی کرد. او همچنین در دیدار برابر ایرلند نیز برای یک نیمه در ترکیب تیم ملی آلمان قرار داشت.

دژاگه از جایگاه مناسبی نیز در تیم باشگاهی‌اش یعنی ولفسبورگ برخوردار است، به طوری که در بازی شب گذشته‌ی این تیم برابر هانزاروستوک نود دقیقه‌ی کامل در ترکیب حضور داشت.

روزنامه‌ی ولفسبورگر آلگماینر سایتونگ نیز پس از خودداری "اشکان دژاگه" از حضور در ترکیب تیم ملی آلمان در دیدار برابر اسراییل این تصمیم را به «دلایل سیاسی» مربوط دانست.

این روزنامه‌ی محلی ولفسبورگ نوشت: "اشکان دژاگه بازیکن ایرانی - آلمانی تیم جوانان آلمان در دیدار برابر اسراییل که دوازدهم اکتبر برگزار خواهد شد بازی نخواهد کرد. این مهاجم تیم ولفسبورگ از حضور در این دیدار به دلایل سیاسی خودداری کرد.

دژاگه خودش علاقه‌ی زیادی به صحبت در مورد این موضوع حساس ندارد و تنها به روزنامه‌ی ولفسبورگر آلگماینر گفت:« همه می‌دانند که من آلمانی - ایرانی هستم...»

وی افزود: «من با مربی صحبت کرده‌ام و آیلس بلافاصله موضع من را درک کرد.»

دژاگه هنوز برای این که در تیم آلمان بازی کند یا ایران تصمیم نگرفته. او در این باره گفت:«‌از طرف فدراسیون فوتبال ایران برای حضور من درخواست شده اما من زمانی در این باره تصمیم نهایی‌ام را خواهم گرفت که سنم به بالاتر از بیست و یک سال برسد.»

با این حال دژاگه می‌تواند در دو بازی بعدی تیم ملی جوانان آلمان که شانزدهم و بیستم نوامبر برگزار می‌شود حضور پیدا کند.

اما در جواب اسزائیل:

پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی خواستار برخورد تنبیهی آلمان با اشکان دژآگه فوتبالیست ایرانی الاصل ولفسبورگ و دولت ایران شد.

 

این پایگاه رسمی رژیم صهیونیستی افزود : فوتبالیست ایرانی - آلمانی مذکور همراه با  تیم آلمان برای انجام مسابقه با تیم فوتبال جوانان اسراییل در چارچوب بازی های مقدماتی جام قهرمانی2008 اروپا، از سفر به اسراییل خودداری  کرد و موجب بروز یک طوفان شد.  خشم و ناخرسندی از آن جهت بود که دژآگه سیاست و ورزش را در هم آمیخته  و مهمتر اینکه حساسیت آلمانی ها را درمورد هرچه که به اسراییل مربوط  می شود نادیده گرفته و حاضر نشده برای انجام مسابقه به این کشور بیاید.

 

وزارت خارجه رژیم اشغالگر قدس تصریح می کند: مقامات آلمانی همانند دیگر کشورهایی که با وضع مشابه روبه رو می شوند،  آسان ترین راه را در پیش گرفته اند. آنها قاطعانه اعلام کردند که ورزش و  سیاست را نباید با هم درآمیخت، ولی نمی توان آلمانی ها را از مسوولیت این  واقعیت که حکومت ایران دژآگه را به یک قهرمان روز مبدل ساخته، خود را  مبرا بدانند، زیرا خود آلمانی ها بودند که چنین موقعیتی را برای او بوجود  آوردند.  


این یادداشت رسمی می افزاید: بارها ورزشکاران اسراییلی شاهد این واقعیت بوده اند که رقیبانشان برای  آنکه ناچار نشود با آنها مسابقه دهند، خود را عمدا و با ضربه فنی به شکست  کشانده اند.  تا هنگامی که جریمه این تحریم و خودداری، این چنین نازل است و فقط خود  ورزشکار را دربرمی گیرد و کشوری را که به او چنین دستوری را داده شامل  نمی گردد، چگونه می توان انتظار داشت که این وضع تکرار نشود؟

پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اینکه هنوز نتوانسته تحریم ورزشکاران اسراییلی به علل سیاسی را پایان بخشد ، موجب سرخوردگی عمیق عنوان کرد و خواستار مجازات سنگین این کشورها همچون محرومیت از المپیک و جلوگیری از رسیدن به افتخارات ورزشی آنها شد.

 


وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه با بیان اینکه دولت ایران از نکوهش و تقبیحی که آلمانی ها بر زبان راندند، خم به ابرو نیاورد، علت آنرا فقدان تنبیه و مجازاتی در این راستا دانست و تصریح کرد : ایرانیان حتی از اقدام دژآگه قاطعانه پشتیانی کردند و او را قهرمان خود نامیدند.  

 


وزارت خارج رژیم اشغالگر قدس در پایان با لحنی تهدید آمیز نوشت: اکنون توپ به زمین آلمانی ها بازگشت داده می شود و اگر  برلین، دژآگه را تنبیه نکند و اعلام ندارد که از این پس همه روابط ورزشی  خود را با حکومت ایران تا هنگامی که در رفتار خود تغییرات لازم را نداده  است قطع می کند، و به ورزشکاران خود اجازه نخواهد داد با حریفان ایرانی  مسابقه بدهند، آنگاه در اینصورت فقط حکومت ایران برنده این بازی بین آلمان و اسراییل خواهد بود!




 
تگ ها :     Bookmark and Share

مهدیار دات بسیجی

مهدیار دات بسیجی