سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفکر بسیجی

دیدار با همکلاسی هابی جدبد

دکتر محمود احمدی نژاد در جمع پر شور دانشجویان دانشگاه علم و صنعت:                         دکتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار از دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه علم و صنعت لحظات حضور خود در دانشگاه و جمع دانشجویان را مثل «بازگشت ماهی به اقیانوس زلال» دانست.

                                  -

                                                                              
رییس جمهور صبح امروز از دانشگاه محل تحصیل و تدریس خود دیدار و با حضور در جمع پرشور دانشجویان و اساتید این دانشگاه به نظرات شماری از نمایندگان تشکل های دانشجویی گوش فرا داد و سپس در سخنرانی مبسوطی به تبیین فضای عمومی دانشگاه و همچنین مهم‌ترین مسایل کشور پرداخت.
دکتر احمدی نژاد با تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و با ابراز خوشحالی از حضور در دانشگاه علم و صنعت گفت: حضور در این دانشگاه برای امثال بنده فرصت بسیار مغتنمی است اما برای کسی که ریشه و اصل وی در دانشگاه بوده و بخش مهمی از زندگی را در دانشگاه گذرانده، حضور در دانشگاه مفهوم دیگری دارد و شاید بتوان این تعبیر را بکار برد که لحظات حضور در دانشگاه مثل بازگشت ماهی به اقیانوس زلال است.

 

 -
رئیس‌جمهور در ادامه به ذکر خاطراتی از دوران دانشجویی خود طی سالهای 54 به بعد پرداخت و یادآور شد: فضای سیاسی و فعالیت های دانشجویی در آن دوران به شدت بسته بود و گارد دانشگاه برخورد خشن و تندی با دانشجویان داشت و به بهانه های مختلف ما را مورد ضرب و شتم قرار می دادند، اما به لطف خدا، حضرت امام (ره) و شهدا به شرایط امروز رسیدیم که در آن دانشجو و دانشگاهیان و تشکل های مختلف به فعالیت مشغول هستند . البته با نقطه آرمانی فاصله داریم ولی به سرعت در حال حرکت به آن سمت هستیم.

 -
ضرورت پافشاری بر آرمانها
رییس جمهور با تاکید بر پافشاری دانشجویان بر آرمانخواهی تصریح کرد: انسان بدون آرمان با سایر موجودات تفاوتی ندارد. آنچه به انسان هویت می دهد آرمانهایی است که انسان دنبال می کند. با آرمانها می شود شخصیت یک فرد را اندازه گیری کرد که خوشبختانه فضای دانشجویی ما همواه فضای آرمانخواهی و مطالبه آرمانها بوده است.
انگیزه غیر الهی بی‌ثمر است
وی اضافه کرد: کسی که به وضع موجود خود و محیط رضایت بدهد، مرده است. در دستورات اسلامی هم داریم که مراقب باشید که دو روز زندگی تان مثل هم نباشد؛ بنابراین در اندیشه توحیدی ایستایی معنا ندارد و اینکه انسان به وضع موجود خود راضی نباشد آغاز رسیدن به کمال است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه عواملی را برای بهره برداری حداکثری از ویژگی برجسته آرمانخواهی مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: برای اینکه از این قدرت عظیم و ویژگی برجسته حداکثر استفاده را برد، اولین عامل نیت و انگیزه است و در اندیشه های سکولار آنچه انسانها را حرکت می دهد، خودخواهی و غرور و ارضای نفس است اما آنچه ما را به حرکت در می آورد، عبارت است از کسب رضایت الهی و اخلاص در کارها. حرکت هایی که در دانشگاه کلمبیا انجام شد یا رفتار رییس جمهور آن کشور با دیگران نمونه ای از داشتن انگیزه مادی در کارها است.

 -
وی با اشاره به مبارزات گروه های مختلف با رژیم پهلوی خاطر نشان کرد: کسانی که در مبارزات خود نیت الهی نداشتند سرانجام با طاغوت و طاغوتیان یکی شدند. نوکیسه های نوین امروز هم همین‌طور هستند. خیال نکنید سابقه انقلابی نداشتند. برخی از آنها دردفاع از مستضعفان جزء سینه چاکان بودند. از این رو انگیزه اگر خدایی نباشد، هیچ دستاوردی نخواهد داشت .
رییس جمهور دومین عامل در آرمانخواهی را شناخت مقصد نهایی و قله دانست و با اشاره به اینکه راضی نبودن دانشجویان به وضع موجود پتانسیل بالایی است که باید قدر آن را دانست، گفت: باید بدانیم هدف اصلی و قله نهایی کجاست و به کجا می خواهیم برسیم . باید هدف تعریف شود. برای ما که پرچمدار هستیم هدف، بسیار بلند و نورانی است که دو ویژگی دارد؛ اول اینکه انسان تا آنجا اوج بگیرد که خدایی بشود و همه استعدادهایش شکوفا گردد و ویژگی دوم بر پایی جامعه سعادتمند در دنیا که پایه آن کمال ، عدالت و صلح و خدایی زیستن است. اگر غیر ازاین دو راه هدف قرار بدهیم ضرر کرده ایم. قله ای که دنبال آن هستیم قله شکوفایی است.

دکتر احمدی نژاد همچنین نقش امید را در آرمانخواهی انسان مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد : یکی از شیوه های دشمنان این است که امید را از انسان بگیرد؛ چرا که اگر انسان خالی از امید شد دیگر حرکتی نخواهد داشت. امروز دشمن دائماً تزریق یأس می کند تا ما را از حرکت به سوی پیشرفت و توسعه کشور باز دارد.

رییس قوه مجریه در ادامه با تاکید بر ضرورت وجود راهنما و الگو در حرکت به سمت آرمانخواهی گفت: خداوند متعال برای این منظور انسان کامل و بالاترین مخلوقات خود را برای راهنمایی بشر قرار داده است. مثال جامعه بشری مثل کاروانی است که در کویر حرکت می کند که کاروان سالار و زنگوله شتران را گم کرده اند و عجیب است که دنبال زنگوله می گردند اما دنبال راهنما نیستند. بر این اساس متاسفانه امروز وقتی از امام عصر (عج) صحبت می کنیم آدم های جاهل تمسخر می کنند.
وی با تاکید بر اینکه رسیدن به قله کمال بدون راهنما امکانپذیر نیست، تصریح کرد: همه این دنیای مادی همان زنگوله شتر است و بیش از آن ارزشی ندارد و باید بشریت به سمت آن راهنما حرکت کند.

 

 -
دانشگاه کلمبیا بر خلاف نظر آمریکا رقم خورد
ریس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه دولتمردان آمریکا قصد داشتند جریان دانشگاه کلمبیا را به صحنه ای علیه انقلاب اسلامی تبدیل کنند، خاطر نشان کرد: بعد از اینکه حضور در دانشگاه کلمبیا را پذیرفتم سه مانع و دیوار طراحی کردند تا به زعم خود ملت ایران را تخریب کنند. مانع اول این بود که 4-3 رسانه قوی خود را مامور کردند تا به طور شبانه روزی علیه مواضع جمهوری اسلامی فضاسازی روانی و تبلیغاتی انجام دهد و مردم را برای ابراز مخالفت با ما به محل سخنرانی بکشاند و هدف اصلی این بود که ما را از سخنرانی در آنجا منصرف کنند.
وی اضافه کرد : دومین مانع این بود که شرایطی ایجاد کنند تا بنده مجبور شوم دراعتراض به توهین های رییس دانشگاه که حدود 27 دقیقه علیه بنده به ناسزا گویی پرداخت محل سخنرانی را ترک کنم تا بعداً کیفر خواست بلندی از موضع دانشگاه علیه کشورمان صادر کنند.
دکتر احمدی نژاد ادامه داد: مانع سوم هم این بود که از لحاظ روانی شرایط بنده را به هم بریزند تا نتوانم منسجم حرف بزنم.

دانشجویان برای ماموریت حساس آماده باشند
رییس قوه مجریه با تاکید بر اینکه خدای متعال اراده کرده تا بینی قدرتمندان زورگو را به خاک مذلت بمالد، خطاب به دانشجویان گفت: خودتان را برای ماموریتهای بزرگ در مقیاس ملی و جهانی آماده کنید. امروز ما با سیر فزاینده توسعه همکاری ، سرمایه گذاری و درخواست کمک فکری با سایر کشورهای روبرو هستیم. ما باید به سرعت مسایل را در جغرافیای ایران حل کنیم و یقین دارم که می توانیم بر مشکلات فائق آییم.

دکتر احمدی نژاد افزود: کسی از من سوال کرد که دو سال قبل بحث ما می توانیم را بیان کردید؟ آیا باز هم حاضری به همان شدت این حرف را بزنی؟ خدا شاهد است که عزم من با وجود جوانان و دانشجویان صد برابر دو سال قبل است . الان مثل روز روشن است که می توانیم.

رییس قوه مجریه با تاکید بر اینکه حرکت به سمت قله اصلاح همواره با موانعی مواجه است، اظهار داشت: معنای این حرف گلایه و توجیه نیست ، واقعاً اینطور نیست که اصلاح وضعیت موجود راحت باشد و با گفتن اصلاح شو، همه کارها درست شوند. دشواری ها و موانعی است که باید قدم به قدم کنار گذاشت و پیش رفت.
دکتر احمدی نژاد در ادامه با اشاره به موضوع هسته ای کشورمان گفت: دشمنان در دشمنی خود بسیار مصمم هستند . آنها نمی خواهند ما وجود خارجی نداشته باشیم، چه برسد به اینکه هسته ای بشویم. دشمنان نبرد خود را با ما نبرد مرگ و حیات می دانند. طبیعی است که با همه توان علیه ما اقدام کنند اما در قضیه هسته ای آنجایی که باید پشت سر می گذاشتیم و مانع اصلی بود بعضی از عوامل داخلی بودند که خوشبختانه به حاشیه رانده شده اند.

 -
تلاش برای تبرئه جاسوس هسته ای
وی دو سال اخیر را حساس ترین مقطع انقلاب دانست و خاطر نشان کرد: حوادثی که در این دو سال گذشت برای آینده عبرت است . بدانید بیش از صد مسیر طراحی کردند و برای این منظور تبلیغات سیاسی و روانی شدید راه اندازی کردند تا دولت عقب نشینی کند . در این راه تا جایی جلو رفتند که آدم فرستادند تا اطلاعات درون سیستم را به طور منظم و هفتگی به بیگانگان انتقال دهد که خوشبختانه با هوشیاری وزارت اطلاعات دستگیر شد ولی متاسفانه قاضی پرونده را تحت فشار سنگین گذاشته‌اند تا جاسوس را تبرئه کند اما ملت ایران اجازه نخواهد داد تا مجرمین از دست عدالت رها شوند. آنهایی که فشار می آورند اگر دست از فشارها برندارند قطعاً خائن به ملت هستند.

 -
احمدی نژاد همچنان روحیه دانشجویی دارد
رییس جمهور با تاکید به اهتمام جدی دولت برای اصلاح وضع موجود گفت: اینکه دولت و شخص من مورد بیشترین هجمه و هجوم تخریبی قرار گرفته ایم بخاطر این است که احمدی نژاد روحیه دانشجویی را در مطالبه حق وآرمانخواهی حفظ کرده است.
وی با اشاره به مانع تراشی هایی که در راه دولت صورت می گیرد، تصریح کرد: روش من این نیست که دائم موانع را به مردم منتقل کنم. البته از بعضی ها نیز انتظار این همه «سه نقطه» را نداشتم.
دکتر احمدی نژاد بخش دیگری از سخنان خود را برای پاسخ به دغدغه های دانشجویان اختصاص داد و با اشاره به ضرورت تسهیل رابطه صنعت و دانشگاه خاطر نشان کرد: دولت برای تقویت رابطه صنعت و دانشگاه آمادگی دارد و از پروژه ها و رساله هایی که در ارتباط با نیازهای داخلی انجام شود، حمایت می کند.


رییس قوه مجریه همچنین با اشاره به سوال یکی از دانشجویان که چرا دستگاه وزارت خارجه منفعل است و رییس جمهور در این عرصه به تنهایی حرکت می کند، اظهار داشت: مقداری از این کار طبیعی است؛ چرا که برای به حرکت درآوردن دستگاهی که تاکنون منفعل بوده باید خیلی جلوتر از آن حرکت کرد تا انگیزه حرکت و شتاب در آن مجموعه بوجود بیاید. البته وزارت امور خارجه در این مدت خیلی متحول شده است و همچنین همه تغییرات دست رییس جمهور نیست ولی تا آنجایی که قدرت دارم فشار خواهم آورد تا کل کابینه به عناصر صددرصد خادم و متعهد تبدیل شود و در این رابطه بعضی سنت ها را خواهیم شکست.

 

 -
مذاکره ابزار کار است
 رییس شورای عالی امنیت ملی در ادامه با اشاره به انتقاد یکی از دانشجویان از مذاکره ایران با آمریکا در خصوص عراق خاطر نشان کرد: وی در ادامه خاطر نشان کرد: موضع ما در مقابل آمریکا معلوم است. آمریکا پرچمدار کینه و دشمنی با همه آرمان و ملت‌ها است اما مذاکره ابزار کار است نه هدف کار. از وظایف اصلی دستگاه دیپلماسی به هم ریختن آرایش سیاسی دشمن است و در این عرصه سناریوهایی باید تدوین شود و البته بستر آن باید صیانت از منافع ملی و آرمانی باشد. ما در مورد عراق مذاکره کردیم چرا که نمی توانستیم در مقابل کشتار مردم عراق و در خواست دولت این کشور برای کمک به آنها ساکت بنشینیم.
رییس جمهور در پاسخ به پرسش دیگری عزم دولت برای مبارزه با مفسدان اقتصادی را جدی دانست و تصریح کرد: با مفسدان اقتصادی سنگر به سنگر مبارزه می کنم و بسیاری از مصوبات دولت بستن برای راه آنها است و عصبانیت و بداخلاقی ها بخاطر این مبارزه است. دولت تعدادی از آنها را معرفی کرده و امیدواریم زورشان برسد و برخورد کنند.

 

 -
نوبت اصلاحات در دانشگاه آزاد هم می‌رسد
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص ندانشگاه آزاد به کجا رسیده گفت: سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم گرفت دانشگاه آزاد را ضابطه مند کند چون اساسنامه آن قانونی نیست و نحوه مدیریت دانشگاه با هیچ یک از قوانین ما سازکاری ندارد شورا کار خود را شروع کرد ولی بقدری فشار آوردند که گفته شد شرایط کشور حساس است و فعلاً دست نگه دارید؛ چون ممکن است بحران ایجاد کنند. البته بزودی وقت اصلاحات واقعی در آنجا فرا خواهد رسید. قابل تحمل نیست که پول دانشجویان دانشگاه آزاد و خانواده آنها به جیب کسانی ریخته شود که رابطه‌ای با دانشگاه ندارند و برای برخی گروه‌های سیاسی کار می کنند.

رییس جمهور در پایان عرصه هسته ای کشورمان را عرصه کلیدی دانست که اگر یک روز مورد غفلت قرار بگیرد ممکن است در ایام باقیمانده پیروزی عظیم به شکست تبدیل شود، تصریح کرد: مساله هسته ای و ارزش و اثر گذاری آن در داخل کشور و مناسبات جهانی صدها برابر مهمتر از ملی شدن صنعت نفت است و باید مراقب باشیم مانند ملی شدن صنعت نفت به انحراف کشیده نشود.
وی به روند پرونده هسته ای کشورمان اشاره کرد و افزود: آنها روز اول می گفتند ایران مطلقاً نباید فناوری هسته ای داشته باشد. ما می گفتیم که باید داشته باشیم و هدفگذاری کردیم و چرخه سوخت راه‌اندازی شد. آنها هدف را تغییر دادند و گفتند چرخه نداشته باشید و ما دو چرخه سوخت راه اندازی کردیم. دوباره مایک قدم جلو گذاشتیم و وارد عرصه صنعتی شدیم، آنها هم قطعنامه صادر کردند و به ما گفتند اصل اینکه شما این فناوری را داشته باشید را پذیرفتیم ولی شما یک توقف بدهید تا مذاکره کنیم.

 گفتند روی 3 هزار سانتریفیوژ بایستد و جلو نیایید. در سه ماه اخیر هم عنوان می کنند که 3 هزار سانتریفیوژ را قبول داریم اما از این به بعد هر کاری خواستید انجام دهید، با توافق ما باشد و باز ما قبول نکردیم. الان بسیاری از آنها پذیرفته اند که در موضوع هسته ای نمی توانند حریف ایران بشوند.
رئیس‌جمهور ادامه داد: امروز در اثر ایستادگی رهبری و ملت ایران به این نتیجه رسیده اند که باید آژانس احیا شود و گذشته خود را ترمیم کند و اما قصد دارند در یک پروسه سه ماهه یک امتیاز از ایران بگیرند.
دکتر احمدی‌نژاد تاکیدکرد : ابعاد سیاسی پرونده هسته‌ای به پایان رسیده و به اروپا نصیحت می کنیم اگر با دولت ایران دوست باشید به نفع شماست. آمریکایی ها هم بدانند هر کاری کنند در مقابل ملت ایران شکست خورده قطعی هستند.

 -

 

 

 -

 

 

 -

 

 -

 

 

 

 

 -

 

 




 
تگ ها :     Bookmark and Share

مهدیار دات بسیجی

مهدیار دات بسیجی