سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفکر بسیجی

بازی برد برد برای ایران با فرستادن کشتی به غزه

استراتژی فرستادن کشتی به غزه

بازی برد برد برای ایران

بنا به دو خبری که دیروز رسید اول اینکه ایران تا پایان هفته دو کشتی هلال احمر برای کمک رسانی به غزه میفرسته . دوم اینکه یه تیم اسکورت نیروی دریایی سپاه به محل اعزام میشه ، به محل آبهای بین المللی که هر کشتی با هر ملیتی به قصد کمک به غزه حرکت کرد اون کشتی رو اسکورت کنه .
این دو خبر جنجال های جالبی رو درست کرد هم در داخل هم در خارج بعضی معتقد بودن دخالت ایران در این قضیه که داره به خودی خود خوب جلو میره باعث دادن آتو دست اسرائیله که محاصره غزه رو تنگ تر کنه و به قولی حمله نظامی رو شروع کنه به بهونه دخالت ایران . فرستادن کشتی به غزه اسکورت سپاه
کشتی اولی که رفت به طرز عجیب و غیر قابل پیش بینی مورد هجوم قرار گرفت و دهها تن زخمی و مجروح شدند جنجال خبری وسیعی درست شد یه حرکت جهانی برای محکوم کردن این رژیم شروع شد در همه کشورای جهان تقریبا که شاید در سه چهار روز نقل همه محافل سیاسی بود . تو این شرایط مصر خبر باز شدن مرز رفح رو داد . باعث تعجب همه شد که چرا حسنی مبارک که عامل اسرائیله این دستور رو داده . این خبر باز شدن رفح تا حدودی جوو رو خوابوند همه خیال کردند مرز باز شده داره کمک ها میره تو غزه و به قولی جوو خوابید . خبرهای رسیده نشون داد مرز رفح باز نشده اصلا و هیچ کالایی از اون به غزه وارد نشده . این نشون میده خبر باز شدن مرز رفح که خبر داغ رسانه ای هم بود و همه جا پخش شد تنها یه موضوع رو دنبال میکرد. اینکه اسرائیل زیر فشار بی حدی بوده که بی سابقه بوده و با این خبر رسانه ای تونسته فشار رو از سر خودش کم کنه تا قسمتی ... بعد از سه چهار روز  فشار ها بر علیه اسرائیل کم و کمتر شد . طوری شد که کشتی دوم که رفت پریروز در سکوت خبری کشتی رو تو یه بندر دیگه نگه داشتن همه کارکنانش رو اخراج کردن اموال رو مصادره کردن . هیچ کسم صداش در نیومد . سیاست جدید اسرائیل برای این کشتی ها همینه .خیلی مسالمت آمیز و خوب! .هر کشتی دیگه ای هم بیاد چون حساسیت رو اسم کشتی نیست و نام ملیت نیست اون کشتیو نگه میدارن تو سکوت خبری همین کارو میکنن .
ایران تا اخر هفته قراره دو تا کشتی هلال احمر بفرسته . این کشتی ها اگه برن تا هفته بعد میرسن غزه چون کشتی ها به اسم ایران هستند قطعا حساسیت زیادی روشون هست . هر اتفاقی برای این کشتی ها بیوفته قطعا تو سکوت خبری رد نمیشه .
سه حالت ممکنه برای این کشتی ها رخ بده .
  اول اینکه اسرائیل از دست دادن غزه رو ترجیح بده با مقابله جهانی با رهبری ایران در مقابل خودش  یعنی اینکه بذاره این کشتی برسه به غزه و  حصر غزه شکسته بشه اونوقت برد با ایرانه
دوم مثل کشتی راشل کشتی رو تو بند دیگه متوقف کنه   و بخواد اخراج کنه و اموال مصادره کنه که چون میدونه کشتی ایرانیه و زیر بار زور نمیره و قانونا ابهای بین المللی در مالکیت اسرائیل نیست و حکم قانونی هم نداره عملا نمیتونه این کارو بکنه چون با واکنش سخت ایران مواجه میشه و همچنین پیش بینی میکنه اگه این کارو بکنه ایران تیم اسکورت کشتی های کمک رسانی از هر کشوری که باشه رو از طرف نیروهای دریایی سپاه میاره تو اون ابها و عملا نوعی انفعاله  که انفعالشو تو مورد بعدی واضح تر میفهمیم ، این هم باز بردش با ایرانه
سوم اینکه به کشتی حمله نظامی کنه ؛ نه در حد اون کشتی اول در حد شلیک یه تیر حتی . ایران تهدید کرده بود اسرائیل و امریکا رو که اگر یه گلوله به سمت ما شلیک کنید ما صد تا موشک به سمت تمام منافع شما در همه عالم شلیک میکنیم . این تهدید رو رهبر عزیزمون کردن دو سال قبل.از اونور اگر حمله نظامی بشه تیم هوابرد و نیرو های ویژه سپاه ایران به پشتیبانی این کشتی سریع وارد عمل میشن و نوید شروع یه جنگ رو ممکنه بدن . جنگی که اسرائیل درگیرش میشه حزب الله از بالا و حماس از پایین و ایران از همه طرف قدرت ریختن آتش روی سر اسرائیل رو داره و البته آمریکا و انگلیس هم وارد جنگ میشن و یک جنگ جهانی روی میده که شک نکنیم برد قطعی با ایرانه . قدرت نواخت موشکی ایران 30 هزار موشک در دقیقه است اولین اهداف هم انبار های هسته ای اسرائیل خواهد بود . اسرائیل و امریکا شک ندارند که در جنگ نا منظم با ایران شکست خواهند خورد. همونطور که اگر ذره ای احتمال پیروزی میدادند حتما حمله میکردند . جنگ اسرائیل و لبنان و اسرائیل و حماس بیانگر این موضوع هست . اسرائیل و امریکا شیوه جنگشون به شیوه تمام نیرو در یک لحظه است. یعنی تجهیزات و نیرو ها رو یک ماه مثلا طول میکشه که اماده کنند زمان حمله و مدت زمان عملیات شاید 3 ساعت باشه . بیشتر از سه ساعت بشه عقب نشینی میکنند . تو جنگ حزب الله و حماس هم همین بوده . اونها اعتقاد به جنگ سرعتی با تمام قوا دارند . اگه این جنگ بیشتر از 20 روز یا 30 روز بکشه قطعا جنگو تموم میکنند چون نیرو از دست میدهند . روحیه نیرو هاشون کم میشه . چیزی که تو جنگ حماس و حزب الله هم دیدیم .. بنابر این اسرائیل این حماقت رو نمیکنه که به خاطر نگه داشتن غزه دست به بازی خطرناکی با ایران بزنه که اخرش شکست حتمی داره برا اسرائیل . درسته اسرائیل حماقت های بدی رو کرده ولی میدونه این حماقت رو اونم با ایران بکنه اخرش نابودی کامل خودش رو در بر داره . و این یعنی برد برای ایران
در مورد فرستادن تیم اسکورت هم بعضی خیال میکنن قراره ناو شکن جماران بره اونجا . تیم اسکورت یه شیوه تاکتیکی خاصی داره . سه چهار تا قایق تندرو . حالا اگه سپاه ایران بخواد قوی تیم جمع کنه چند تا هم نیروی زیر سطحی داره . اسرائیل اگر بخواد کوچکترین حمله نظامی به اون کشتی  با هر ملیتی بکنه یا کوچکترین ضربه ای به این قایق ها بزنه جنگ نا منظمی شروع میشه که از همه طرف اسرائیل میخوره . و قدرت جنگ نا منظم ایران رو اسرائیل میدونه زیاده ولی نمیدونه تاکتیک ها چجوریه .
فرماندهی این تیم اسکورت هم به نظرم حاج محمد ناظری باشه که اگه ایشون باشه قطعا تاکتیک های به روز و جدیدی نشون اسرائیل خواهد شد ایشون فرمانده همون تیمی بودن که رفتن خلیج عدن برای مبارزه با دزدان دریایی . اسرائیل خیلی از ایشون میترسه .
این بازی برای ایران در هر صورتش برد برده . شکستی برای ایران نداره . همونطور که رهبرم اشاره کردن که این کشتی ها باید بره در غزه . غزه 3 ساله محاصرس بعضی در لباس تحلیل گر میگن بذار همینجوری این کشتی ها بره بالا خره اسرائیل کوتاه میاد و ایران نباید دخالت کنه . توجه ندارند که یک سال محاصره برای میلیون نفر انسان یعنی چی .

پ.ن:به نظرم اسرائیل دیگه منفعل شدس البته اینکه مار زخم خورده بشه بعید نیست .لی هر کاری که بکنه نابودی خودشو رقم میزنه . گزینه بین بد و بدتر داره میتونه نابودی خودشو دیرتر کنه یا زودتر . ولی نابودیش حتمیه .

یاعلی

آقا بیا

 




 
تگ ها :     Bookmark and Share

مهدیار دات بسیجی

مهدیار دات بسیجی