سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفکر بسیجی

علی سنتوری .............

نکاتی در مورد فیلم علی سنتوری

آقای صفار هرندی چرا؟!؟!؟!؟!؟!؟
آقای داریوش مهر جویی چرا؟!؟!؟!؟!؟!؟!( البته از ایشون باید تشکر کرد که بدتر از اینو نساختن)
(برای اینکه صدا و سیما مغرور نشه) آقای ضرغامی چرا؟!؟!؟!؟!؟!

 

1-در این فیلم شراب خواری و سیگار کشیدن رو یک امر عادی لحاظ کرده و فقط به مضررات تریاک و حشیش و اینها بحث شده.

2-  کروات را یک پوششی مخصوص به با کلاسان گفته و گفته هر هنرمندی کروات می زنه در صورتی که به گفته مقام معظم رهبری زدن کروات که لباس مخصوص کشور های غربی است به صورتی مکروه اعلام شده.

3-  در خصوص پارتی های شبانه هم نباید فقط به پایتخت نگاه کرد حالا چون در تهران و اکثرا در شمیرانات این چیزها زیاد است نباید در هر فیلمی دیده شود که این کار باعث تحریک جوانان از عقب افتادن از بقیه است ( البته لازم به ذکر است که نیروی انتظامی تهران این پارتی ها را به حداقل خود رسانده)

4-  حجاب هم در این فیلم به کلی کنار گذاشته شده و اینکه موها تا نصفه بیرون و همچنین دستها ، اصلا توجهی نشده و در برخی موارد لجبازی بوده . در همه صحنه ها می دیدید که مانتو های کوتاه و تنگ و با رنگی روشن و شلوار های تنگ و همچنین روسری و شال که به قولی با یک فوت کردن می افتاد گوش و گردن در اکثر صحنه ها پیدا بود و با این کار باز هم بی حجابی را یک امر عادی تلقی کرد و به نوعی تبلیغ غرب گرایی رو می کرد.

5-  خلوت زن و مرد هم یک امر عادی ترقی شده بطوری که قبل از خوندن صیغه خیلی راحت با هم شوخی کرده وبه قولی رابطه قبل و بعد ازدواج فرقی ندارد در مورد صحبت زن با مرد غریبه در خلوت و تمرین پیانو باز هم در خلوت فکر نمی کنم اکثر مردم اینو بپذیرند این به دور از شرع و دین خدا و حتی غیرت ایرانیه . در صحنه هایی از این فیلم هم دیگر رو گرفته و هل می دهند و حتی پرستار دست رادان رو می گیره برای آوردن تو اتاق دین ما می گه وقتی یک زن و مرد تنها شدند نفر سوم بین آنها شیطان است و اگر یک کدوم دین سستی داشته باشند خدا می داند که عواقبش چیست و لی در این فیلم فکر کنم به قسط لجبازی بازهم یک امر رایج تلقی شده.

6-  در مورد موسیقی های استفاده شده به جرات می تونم بگم که همش غنا است و حرام است

7-  نقش مادر پدر در این فیلم از نقش رفتگر شهرداری هم کمتر بود خیلی راحت سر مادرش داد می زد وبرادرش هم مشوق او بود . مادر فراهانی هم که اصلا شوت بود و دخترش هر تصمیمی می گرفت عملی می کرد

8-  پدر رادان که رئیس صنفی بود اصلا نه عروسشو می شناخت و نه خونه شونو و خیلی پدر بی خیال و فقط دنبال آبرویی نشان داد . وقتی بعد از عمری رفت خونه پسرش اول به او کمک کرد تا سرنگ رو بزنه (البته مثل آدم های گیج و منگ) بعد نشست گریه کرد البته باید این کار رو می کرد پدری که پسرشو ترد کرده بود می خواست بهتر از این بشه. در کل پدرش را هم که مسئول بود یک فرد بی خیال از زندگی و فقط دنبال آبرو و کسب پول خواند . وقتی رفت محله معتادین و دید پسرش اینجاست با پلیس برگشت که باز جای تامل دارد که چرا تا بحال پلیس نیامده ولی به حرف یک مسئول و برای بچه خودش ریختن اونجا.؟؟؟؟

9-  مادر رادان هم که چادری بودش جای تامل بسیار دارد و او هم باز دنبال آبروی خود بود و فقط به خاطر علاقه رادان به موسیقی اونو ترد کرده بود به جای اینکه بیاد اونو نصحیت کنه بهش پول داد تا آبروش نره. وقتی رادان اومد توی خونه دیدید که همه زنهای چادری جمع شده بودن و سخنرانی گوش می دادن که این باز جای تامل بسیار دارد در کل مادر رادان رو امل و به دور از اجتماع مطرح کرد و به همین شیوه زنان محجبه را خراب کرد البته یک نکته مثبت داشت که (البته شاید به دید کارگردان این هم منفی باشد) که دربین نکات منفی گم است و این است که بلاخره یک زن چادری پولدار شد که باز هم جای تامل دارد.

10-  پوشیدن چیزی مانند عبا هم در صحنه هایی باز خود جای تامل دارد و گفتن یا علی رادان هم همینطور.

11- در مورد آخوندی که اومد صیغه رو بخونه حد و مرز رو رعایت نمی کرد و خیلی راحت رقت بین اونا و شاید چسبیده به اونا نشست و به بی حرمتی فراهانی هم عکس العملی نشان نمی داد .

در آخر این کار از وزارت ارشاد هم همچنین بعید نود چون فاصله سینما و تلویزیون را به این حد رسانده و نباید فیلمی بهتر از این را بخواهیم بطوری که در سینما بدترین حجاب (به نوعی) و در تلویزیون بهترین حجاب (به نحوی). وزارت ارشاد باید فیلم ها را برای ورود به جشنواره بازبینی کند چرا و چرا اجازه ورود به جشنواره داده شد برای اینکه به خاطر یک نکته مثبت(مخربی اعتیاد) نه شراب و سیگار ، همه نکات مثبت رو تخریب کند . آقای صفار هرندی چرا شما اجازه دادید سینمای ایران اینقدر منحرف شود آیا به خاطر پیشرفت و یا به خاطر کلاس و یا به خاطر لجبازی ما روی شما حساب دیگری باز کرده بودیم . ما از صدا و سیما هی انتقاد می کردیم نگو ارشاد وضعش خراب تره .چرا این فیلم با این همه اشکال که حتی با کمترین عقل و اطلاعات کم دینی می توانید ردش کنید چرا مجوز پخش در جشنواره ای به عظمت جشنواره فجر را دادید که بعد مجبور شوید مجوز اکران آن را ندهید که بعد مردم تحریک شوند که ببینند که این فیلم چیست که تو جشنواره پخش شده ولی تو سینما نه و توسط هیچ شرکتی توضیع نمی شود و بروند از راه های غیر قانونی و حرام این سی دی رو تهیه کنن که باز این اکثر این گناهان برای شخص شما و دست اندرکاران آن مجموعه است اگر صبر کنید این فیلم یک کم دیگر پخش شود می بینید مردمان دلسوز که با چنگ و دندون این انقلاب رو حفظ کردن چطوری جوش می آورند .
ما در صدا و سیما اغلب موضوعات بد می بینیم ولی لااقل قیافه ها خوب است ولی در سینما هر دو افتضاح است.

به امید فردای روشن در طلیعه نور ظهور آقا 

    

 

 




 
تگ ها :     Bookmark and Share

مهدیار دات بسیجی

مهدیار دات بسیجی